Сабақтың мақсаты:
-
Білімділік
: сын есім туралы түсініктерін қалыптастыру , түрлерімен
таныстыру.
-
Дамытушылық : түрлі әдістерді пайдалана отырып ,
оқушылардың ойлау қабілеттерін , сөздік қорларын , байқағыштық
қасиеттерін дамыту.
-
Тәрбиелік
: оқушылардын логикалық ойлау сезімдерін оятып, еңбек сүйгіштікке ,
адамгершілікке тәрбиелеу.
ІІәнаралык
байланыс:
Ана тілі ,ағылшын тілі ,
бейнелеу өнері.
Сабақтыц түрі: аралас
сабақ
Сабақтыц
қөрнекілігі:
Сын есімге байланысты
суреттер сын есімнің
ережесі
жазылған плакат , үлестірмелі қима
қағаздар.
-
Ұйымдастыру:
Оқушылар:
Мұғалім
:
-
Сәлеметсіңдер ме балалар
!
-
Отырыңдар.
-
Балалар
бүгін ерекше сабақ . Осы сабақтың ерекшелігі, басқа сабақтардан
өзгешелігі неде деп ойлайсыңдар?
Оқушылар:
Ерекшелігі бүгін бізде
қонақтар отыр.
Мұғалім
: Ал қазақ халқы қонақтарды
қалай қарсы алған .
Оқушылар:
Қуанышты , инабатпен ,
қошеметпен, құрметпен құшақ жая қарсы
алған.
Мұғалім:
Енді
өздерің айтыңдаршы , бүгінгі сабақтың қалай
өткенін
қалайсыңдар?
Оқушылар: Көтеріңкі , қызықты,
әсерлі , тартымды , жеңіл ,
түсінікті.
Мұғалім: ендеше балалар
сендердің осындай жақсы тіліектеріңмен сабағымызды бастайық. (2-3
сөз ілу)
Бүгінгі сабагымыздың мақсаты
:
1. Үйге берілген тапсырманы
қайталау.
2.
Жаңа сабақты
өту.
3. Жаңа сабақты шешу , кесте
толтыру , суретпен жұмыс, кәртішкемен жұмыс арқылы
бекіту.
II
Қайталау
Мұғалім : Балалар өткен
сабақта үйге қандай тапсырма
берілді?
Оқушылар:
Үйге
“қарбыз” сөзін тәуелдеу , тәуелденгсн сөзді септеу
берілді.
Мұғалім: Дұрыс балалар кәне
үйге берілген тапсырманы кім
айтады?
Үй
тапсырмасын қорытындылау.
-
Жаңа
сабақ:
Мұғалім:
Балалар жаңа сабақты
бастамас бұрын бірінші мына сөзді шешіп көріңдерші . Егерде
бейнесөзді шешетін болсаңдар , бүгінгі жаңа сабақтың тақырыбы
шығады.
Қоржын деп
жазып , алдыңғы 4 әріпті сызып “С дыбысын
қоямыз.
Мұғалім:
кәне кім айтады , шешуін кім тапты?
Оқушылар
: Сын
есім
Мұғалім:
Дұрыс шештіңдер балалар , бүгінгі жаңа сабақтың
тақырыбы:
“Сын
есім”
Балалар
сын есім деген сөз табымен сендер бірінші рет танысқалы отырсындар
ма? . . .
Оқушылар: Жоқ
Мұғалім:
Сендер 3-ші, 4-ші сыныптан
бері оқып келесіңдер.
....
Қазір мен сендерге бір кесте
ұсынамын оны өздерің білесіңдер ,
толтырасыңдар .
-
Білемін
|
Білгім
келеді
|
Нені
үйрендім
|
Тек
шындықты жазамыз . ( 2-3 балаға окыттыру.)
Мұғалім:
Балалар білетіндерің аз,
білгілерің келетіні көп екен. Тіпті кей балалар сын есім ережесін білеміз
деп жазыпты. Олай болса сын есім дегеніміз не? Кәне кім
айтады?
Оқушылар
ережесін айтады.
Мұғалім:
Балалар мен Алмастың
айтқанын толықтыр кетейін.
Балалар
қазақ тілінде неше сөз табы бар?
Окушылар:
9 сөз табы
бар.
Мұғалім:
Дұрыс айтасыңдар балалар .
Зат есімнен кейін орны бөлек осы сын есім. Зат есім мен сын есім
өте тығыз байланысты.
Мысалы зат
есім заттың атын білдіріп кім? не? деген сұраққа жауап берсе ,
сын
есім сол
заттың сапасын, сынын , көлемі, аумағын білдіреді , қандай?қай
?деген сұрақтарға жауап береді.
- Балалар
мысалға мына заттың атауы бар ма ?( орындықты
көрсету)
Оқушылар:
Орындық
Мұғалім:
Орындыққа қандай сұрақ қоямыз ?
Оқушылар: Не?
Мұғалім:
Дұрыс балалар заттың атауының сұрағын білдік. Енді осы заттың
сынын, сапасын анықтайық.
Сұрақ қоя
отырып түсіндіру.
Мұғалім:
Балалар енді мынаған назар аударайық.
Мына
заттың атауы бар ма ? (алманы көрсетеді)
Оқушылар: Алма.
Мұғалім:
Ендеше алманың сынын
,сапасын кім айтады?
Ерғалым
анықтайды.
Мұғалім:
Жақсы Ерғалым отыра ғой.
-Сонымен
сын есім дегеніміз не болды. (ережені
оқыттыру).
Мұғалім
:Балалар сын есім құрамына
қарай дара және күрделі сын есім болып
екіге
бөлінеді. Дара жалғыз, біреу. Күрделі бір немесе бірнеше сөзден. (
қара ала )
-
Бекіту.
(Жаттығу
жұмысын тарту).
Бүгін
нешесі кім айтады?
Оқушылар:
Он бірі,
бейсенбі.
115-
жаттыгу.
Үш балаға
оқыттыру , талдау, күрделі сын есімді
табу.
Венн
диаграммасымен жұмыс жасау . Ортақ қасиеттерін жаздыру .
Қорытындылау.
Мұғалім
балалар енді “Полиглот" ойыны арқылы біраз демалып алайық.
“Полиглот” деген сөз коп тілді деген мағынаны
білдіреді.
Елбасымыз
Н.Ә. Назарбаевтың өзі үш тұғырлы деп жастардың алдына үлкен мақсат
қойып отыр . Тілдің үш тұғырына қандай тілдерді жатқызамыз?
Оқушылар:
Қазақ, орыс , ағылшын
тілдерін.
Мұғалім:
Сендердің ағылшын тілінен
көп нәрсе білетіндеріңді білемін.
Ойын
кызықты өтті. Ағылшын тілінен сайрап тұр екенсіңдер. Ағылшын тілін
үйренуді жалғастыра беріңдер.
- Балалар
енді мынандай сұрақ.
-
Биыл қай
жылды шығарып саламыз. (Тышқан).
-
Кай жылды
қарсы аламыз. ( Сиыр).
-
Сиырдың
туыстарын атаңдаршы.
Оқушылар:
Бұзау, тайынша, құнажын,
өгіз.
Мұғалім:
Балалар тақтаға сурет ілемін
сендер қай мысалдан алынғанын айтыңдар. (Суретті ілу. Сиыр мен
бақа)
Сиырға
бөлек сипаттама бақаға бөлек сипаттама
беру.
Мұғалім:
Балалар осы мысалдан не
үйрендіңдер.
(Оқушылар
айтады).
V
Қорытындылау
Мұғлім: Сонымен сын есім дегеніміз не? Сұрақтары
қандай?
Кестені
толтыру.
VI Үйге
тапсырма: 183-жаттығу (дара сын есім мен күрделі сын
есімдерді теріп жазу)
VII
Бағалау