Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Қазақ тілін оқутудың мәселелері: тәжірибие және тиория
Материал туралы қысқаша түсінік
Функционалдық сауаттылық дегенеміз не? Осы сұраққа бұл мақалада жауабын тауып болады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
277
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту- өмір талабы.
Бермухамедова Б.М.қазақ тілі мен әдебиет мұғаліміАлександров орта мектебі, қаңтар 2016ж.
"Барлық нәрсені біліп, анализ жасай білуі аз. Сонымен қатар, соған байланысты сауатты қадам жасай білу керек". Марк Туллий Цицерон.Бүгінгі таңда қазақстандық білім беру жүйесінің алдында білім сапасының бәсекелестігін арттыру, шынайы өмірлік кезеңдерге бейімделендіру мәселелері тұр, өткені адам қоғамда түрлі өмірлік мәселерге байланысты дұрыс шешімдер қабылдау үшін жоғары кәсіптік пен интеллектуалдық әрекеттерді қажет ететін жағдайларда заман талабына сай өмір сүріп, қызмет етуде.Елбасы Н.Ә.Назарбаев 2012 жылғы 27 қаңтардағы "Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту-Қазақстан дамуының басты бағыты" атты Қазақстан халқына Жолдауында мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша ұлттық жоспарды қабылдау жөнінде нақты міндет қойды. Аталған міндет Қазақстанның әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіруі барысында маңызды қадам болып табылады. Осындай стратегиялық міндетті шешу жағдайында белсенділігі жоғары, шығармашылық тұрғыда ойлай білуге және шешім қабылдай алуға, кәсіби жолды дұрыс таңдай алу қабілеттілігін, өмір бойы білім алуға дайын тұратын тұлғаның ең басты функциялық сапаларын қалыптастыру орта білім беру жүйесіне жүктеліп отыр.Функционалдық сауаттылық дегенеміз не? Бұл сұраққа мынадай деректер келтіруге болады. Ресми дерек бойынша, мектеп жағасында балалардың 40 пайызы әдеби мәтінді түсінуге қиналатындығы дәлелелденген. Бұлар мектептен білім алса да, қызмет жасауға келгенде қарапайым жазу үлгісін білмейтіндігін көрсеткен. Тіпті олар әртүлі жағдайда кездескен бланкіні толтыра алмай, ондағы ақпараттың мәнісін түсіне алмапты.Бір қызығы, олар теледидарда не айтылып жатқанын, жалпы жатқанда, күнделікті өмірдің есебін білмейтін болып шыққан. Соның салдарынан жұмыссыздық, өндірістегі апат, жазатайым оқиғалар, жарақат алулар көбейтіп кетті. Барлық зерттеушілердің болжамы бойынша адамдардың сауатсыздық деңгейінің төмендеуі ережені дұрыс оқығамандықтан, түсінбегендіктен, санаға сіңірмегендіктенорын алып отыр. Қазақ маманы С.Раевтың ойынша, сауатсыздық дертіадамға кішкентай кезінен бастап жұғады екен. Әсіресе бүлдіршінді жазу мен оқуға баулу 1-ден 3-сыныпқы дейінгі аралықта пайда болады.Яғни, 3-сынып оқушысы ешқашан кітапханаға бармаса, оқулықтан басқа ешқандай кітап оқымаса тағы бір ертеңгі сауатсыздың дүниеге келгені. Ғалымдардың айтуынша, 8-сыныптан бастап оқушылардың 60 пайызының өз бетімен жазып-оқуға деген ынтасы жоғалады екен.Тіпті түлектердің үштен бірінің оқуға мүлден құлқы болмайтын көрінеді. Елбасы дұрыс айтады, "білім беру тек қана оқытумен ғана шектелмей, оны керісінше, әлеуметтік адаптация процесіне бейімдеу қажет"Елбасының бастауымен өмірге келген функционалдық сауаттылықтың мақсаты - оқушылардың білімдерін өмірде тиімді қолданаға үйрету. Сонымен қатар, ол жалпы орта білім жүйесінің парадигмасын түбегейлі өзгертетін негізі болып табылады."Функционалдық сауаттылық" ұғым алғаш рет өткен ғасырдың 60 жылдары ЮНЕСКО құжаттырында пайда болған. Мақсатына жету үшін ЮНЕСКО бес негізгі функцияларды жүзеге асырады:
Әдебиеттер:1. Н.Ә.Назарбаев. Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту - Қазақстан дамуының басты бағыты. - 2012ж. "Ана-тілі" газеті, №5. - 7-8 бет.2. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары. ҚР Үкіметінің №832 қаулысы. 2012 жылғы 25 маусым, Астана, Үкімет Үйі.3. ҚР Білім беру жүйесін 2015 жылға дейін дамыту тұжырымдамасы.4."Функционалдық сауаттылықты дамыту" 2015ж. "Қазақ тілі мен әдебиеті" Республикалық ғылыми-әдістемелік және педагогикалық журнал, №6 3-4 бет4. Интернет ресурстары.
Бермухамедова Б.М.қазақ тілі мен әдебиет мұғаліміАлександров орта мектебі, қаңтар 2016ж.
"Барлық нәрсені біліп, анализ жасай білуі аз. Сонымен қатар, соған байланысты сауатты қадам жасай білу керек". Марк Туллий Цицерон.Бүгінгі таңда қазақстандық білім беру жүйесінің алдында білім сапасының бәсекелестігін арттыру, шынайы өмірлік кезеңдерге бейімделендіру мәселелері тұр, өткені адам қоғамда түрлі өмірлік мәселерге байланысты дұрыс шешімдер қабылдау үшін жоғары кәсіптік пен интеллектуалдық әрекеттерді қажет ететін жағдайларда заман талабына сай өмір сүріп, қызмет етуде.Елбасы Н.Ә.Назарбаев 2012 жылғы 27 қаңтардағы "Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту-Қазақстан дамуының басты бағыты" атты Қазақстан халқына Жолдауында мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша ұлттық жоспарды қабылдау жөнінде нақты міндет қойды. Аталған міндет Қазақстанның әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіруі барысында маңызды қадам болып табылады. Осындай стратегиялық міндетті шешу жағдайында белсенділігі жоғары, шығармашылық тұрғыда ойлай білуге және шешім қабылдай алуға, кәсіби жолды дұрыс таңдай алу қабілеттілігін, өмір бойы білім алуға дайын тұратын тұлғаның ең басты функциялық сапаларын қалыптастыру орта білім беру жүйесіне жүктеліп отыр.Функционалдық сауаттылық дегенеміз не? Бұл сұраққа мынадай деректер келтіруге болады. Ресми дерек бойынша, мектеп жағасында балалардың 40 пайызы әдеби мәтінді түсінуге қиналатындығы дәлелелденген. Бұлар мектептен білім алса да, қызмет жасауға келгенде қарапайым жазу үлгісін білмейтіндігін көрсеткен. Тіпті олар әртүлі жағдайда кездескен бланкіні толтыра алмай, ондағы ақпараттың мәнісін түсіне алмапты.Бір қызығы, олар теледидарда не айтылып жатқанын, жалпы жатқанда, күнделікті өмірдің есебін білмейтін болып шыққан. Соның салдарынан жұмыссыздық, өндірістегі апат, жазатайым оқиғалар, жарақат алулар көбейтіп кетті. Барлық зерттеушілердің болжамы бойынша адамдардың сауатсыздық деңгейінің төмендеуі ережені дұрыс оқығамандықтан, түсінбегендіктен, санаға сіңірмегендіктенорын алып отыр. Қазақ маманы С.Раевтың ойынша, сауатсыздық дертіадамға кішкентай кезінен бастап жұғады екен. Әсіресе бүлдіршінді жазу мен оқуға баулу 1-ден 3-сыныпқы дейінгі аралықта пайда болады.Яғни, 3-сынып оқушысы ешқашан кітапханаға бармаса, оқулықтан басқа ешқандай кітап оқымаса тағы бір ертеңгі сауатсыздың дүниеге келгені. Ғалымдардың айтуынша, 8-сыныптан бастап оқушылардың 60 пайызының өз бетімен жазып-оқуға деген ынтасы жоғалады екен.Тіпті түлектердің үштен бірінің оқуға мүлден құлқы болмайтын көрінеді. Елбасы дұрыс айтады, "білім беру тек қана оқытумен ғана шектелмей, оны керісінше, әлеуметтік адаптация процесіне бейімдеу қажет"Елбасының бастауымен өмірге келген функционалдық сауаттылықтың мақсаты - оқушылардың білімдерін өмірде тиімді қолданаға үйрету. Сонымен қатар, ол жалпы орта білім жүйесінің парадигмасын түбегейлі өзгертетін негізі болып табылады."Функционалдық сауаттылық" ұғым алғаш рет өткен ғасырдың 60 жылдары ЮНЕСКО құжаттырында пайда болған. Мақсатына жету үшін ЮНЕСКО бес негізгі функцияларды жүзеге асырады:
- болашағы бар, келешекте адамзатқа керек білім, ғылым, мәдениет пен байланыс формаларын зерттеу;
- білімді ғалыми зерттеудің нәтижесіне сүйене отырып таныту, алмасу, таратумен айналысу;
- заңнамалық іскерлікпен: ұсыныстарды іске асыруға міндет болатын халықаралық актілерді дайындау және қабылдау;
- мүше-мемлекеттерге "техникалық ыңтымақтастық" түрінде жобалар жасау мен дамыту салаларындағы саясатын аңықтауда эксперттерінің қызметтерін ұсынды;
- арнайы ақпаратпен алмасуды жүзеге асырады.
Әдебиеттер:1. Н.Ә.Назарбаев. Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту - Қазақстан дамуының басты бағыты. - 2012ж. "Ана-тілі" газеті, №5. - 7-8 бет.2. Оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары. ҚР Үкіметінің №832 қаулысы. 2012 жылғы 25 маусым, Астана, Үкімет Үйі.3. ҚР Білім беру жүйесін 2015 жылға дейін дамыту тұжырымдамасы.4."Функционалдық сауаттылықты дамыту" 2015ж. "Қазақ тілі мен әдебиеті" Республикалық ғылыми-әдістемелік және педагогикалық журнал, №6 3-4 бет4. Интернет ресурстары.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)