Қазақстан Республикасының Білім және ғылым
министрлігі
Шығыс Қазақстан облысы әкімдігінің Білім
басқармасы
«Көлік колледжі» коммуналдық мемлекеттік
қазыналық кәсіпорыны
Жұмыс дәптері
Пәні «Қазақстан
тарихы»
Тақырыбы: Өркениеттің даму
ерекшеліктері.
Дайындаған: Ораз
А.Ә
Қоғамдық пәндер
бірлестігінің
отырысында қаралып
бекітілді.
Хаттама
№ « »___ 202_
ж
Семей қ.
2022
жыл
Алғыс
сөз
Осы жұмыс дәптері техникалық
және кәсіптік білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті
стандартына, орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті
стандартына сәйкес әзірленді.
Жұмыс дәптері ҚР Білім және
ғылым Министрлігінің кәсіби және техникалық оқу-әдістемелік
кеңесінде 15 шілде 2020 ж №1 хаттамасымен қаралып, бекітілген
техникалық және кәсіптік білім саласына арналған үлгілік оқу
бағдарламалары негізінде құрастырылды.
Ұсынып отырған «Жұмыс
дәптерінің»негізгі мақсаты оқушылардың өз бетінше шығармашылықпен
жұмыс істеуіне жағдай тудыру. Соңдықтан да мұнда алуан түрлі
сұрақтар, тапсырмалар беріліп отыр. Оларды барынша түрлендіріп,
оқушылардың қызығушылығын тудыру көзделеді. Кесте, сызба, тест,
кескін картамен жұмыс, суретке қарап әңгіме құрау, анаграмма, (жас
ерекшелігіне қарай - Өз орнын тауып қой, Құпия сөз, т.б бар). Бұл
тапсырмаларды бүкіл сынып болып және әр оқушының жеке орындауына
болады, тапсырманы орындап болған соң оқушы өз-өзін бағалайды.
«Жұмыс дәптеріне» енгізілген тапсырмалар оқулықтың мазмұнын түгел
дерлік қамтиды.
Сонымен қатар әр түрлі
сұрақ-тапсырмаларға жауап дайындау оқушылардың білімін, ойлау
қабілетін дамытып, тарих пәніне деген қызығушылығын
арттырады.
Жалпы бұл жұмыс дәптері сабақ
процесінде уақытты тиімді пайдалануға, оқушыларға жеке,жұптық,
топтық жұмыс жасау кезінде де өте тиімді көмекші құрал бола
алады.
Жұмыс дәптерінде 1-ші тарау
толық қамтылған. Олар оқу материалын терең меңгеруге
жәрдемдеседі.
Оқу жұмыс дәптері 10 сыныпқа
арналған «Қазақстан тарихы» оқулығы және де Қазақстан тарихы
кітабындағы мынандай авторлардан
З.Е Қабылдинов, А. Д
Сандыбаева, З.А.
Жандосов авторларынан
пайдаландым.
Мазмұны :
І - Бөлім.
«Өркениет: даму
ерекшеліктері»
|
|
1. Қазақстан
тарихы» пәніне кіріспе
|
4
|
2.Тарихи деректер
|
6
|
3.Археология
|
7
|
4.
Этнография
|
8
|
5.Тарихи
уақыт
|
9
|
6. Жыл
санау
|
9
|
7. Тарихи
карта
|
11
|
8. Қазақстан
табиғаты
|
15
|
9. Қазақстанның
халқы
|
17
|
10.Қазақстанның
қалалары
|
18
|
11.
Сақтар
|
19
|
12.Тұмар
патшайым
|
21
|
13. «Алтын
киімді адам»
|
23
|
14. Мөде – Ғұн
мемлекетінің негізін қалаушы
|
24
|
15. Еділ
патша
|
26
|
16. Ертедегі
түріктер.
|
27
|
17.Көне түркі
жазуы.
|
28
|
18. Ұлы Жібек
жолы
|
29
|
18. «Қазақстан тарихынан»
курсын қайталау
|
31
|
І
- Бөлім.
«Өркениет: даму
ерекшеліктері»
1. «Қазақстан тарихы»
пәніне кіріспе»
Геродот
Бос орындарға тиісті сөздерді
жазындар.
«Тарих» сөзін алғаш рет ежелгі грек тарихшысы
.......... қолданған. Геродот көптеген елдерге ......... саяхат
жасап, қалаларды аралап, тайпалардың тарихымен танысқан. Олардың
өміріндегі елеулі оқиғалар туралы естіген-білгендерін жинақтап,
«Тарих» атты ......... жазған.Сондықтан оны «...........» деп
атаған. Геродот өз еңбегінде бұрынғы Қазақстан жерінде өмір сүрген
......... туралы баяндайды.
Кестені толтырындар.
Сыма Цянь
|
|
Рашид ад –
Дин
|
|
Мұхамед Хайдар Дулати
|
|
Тест
1. Тарих сөзі қандай мағынаны
білдіреді?
А)
Өткен оқиғалар жайлы әңгімелер;
В)
Жыл санау;
С)
Өткенді есте сақтау;
Д)
Қағазға түсіру;
2. « Тарихтың атасы» деп кімді
атайды?
А)
Страбонды;
В)
Геродотты;
С)
Эротосфенды;
Д)
Птоломейді;
3.Қазақстан тарихы неше бөлімнен тұрады
?
А)
Үш;
В)
Бір;
С)
Екі;
Д)
Төрт;
Қорытынды-рефлексия
Т
апсырманы
орындау-----------------------------------------------------------------------болды.
Себебі------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Өзіме қоятын
бағам
М
ұғалім бағасы
2. Тарихи деректер
1. Кестені толтырындар.
Тарихи дерек
|
Ауызша
|
Жазбаша
|
Археологиялық
|
Этнографиялық
|
Антропологиялық
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тест
1.Төменде аталғандардың қайсысы жазба деректерге
жатады?
А)
заңдар Б) эпос С)жұмбақтар Д) киім –кешек
3.Халықтардың тұрмыс-тіршілігін, рухани
мәдениетін, шежіресін зерттейтін ғылым саласы?
А)
археология Б)
этнография С)
анторпология Д)
топономика
4.
Тарихи деректер нешеге
бөлінеді?
А)
5 Б) 4 С) 3
5.
Тиындардың, ақша айналымы тарихын зерттейтін тарихи
пән?
А)
геральдика Б) нумизматика С) анторпология
6.
Адамзаттардың өткен өміріне қатысты әр түрлі мәліметтерді не деп
атаймыз-?
А)
Шежіре Б) Жылнама С) Тарихи дерек
Қорытынды-рефлексия
Тапсырманы
орындау--------------------------------------------
-
--------------------------болды.
Себебі--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ө зіме
қоятын бағам
Мұғалім
бағасы
3. Археология
Сұрақтарға
жауап бер
-
Археология қандай ғылым?
-
Археолог нені зерттеумен
айналасады?
-
Қазақстан жерінен табылған қандай археологиялық
ескерткіштерді білесің?
4.
Этнография
Тапсырма. Дәптеріңе әрбір сөздің өзіне
сай келетін анықтамасын тауып жаз. Мысалы, «Сына жазу – сазбалшыққа
сына тәрізді жазылған
жазу».
Түсініктер
|
Анықтамалар
|
1.
Сына жазу
|
|
2.
Пергамент
|
|
3.
Иероглиф
|
|
4.
Папирус
|
|
5.
Шежіре
|
|
6.
Археолог
|
|
7.
Әдет - ғұрып
|
|
§ 5.
Өлкетану
Тапсырма «Біздің өлке» деп аталатын кестені
толтырындар.
№
|
Өлкедегі белгілі
адамдар
|
Өлкенің шаруашылығы
|
Өлкедегі тарихи ескерткіштер
|
|
|
|
|
Тапсырма
-
Картадан өзін туып - өскен өлке, қала, аудан,
облысты тап.
-
Өлкедегі табиғат байлықтары жайлы әңгімелеп
бер.
-
Өлкедегі өзен – сулардың, таулардың аттарын атап,
картадан көрсет.
Қорытынды-рефлексия
Тапсырманы
орындау-----------------------------------------------------------------------болды.
Себебі------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ө зіме
қоятын бағам
Мұғалім
бағасы
5. Тарихи
уақыт
Бос орындарға тиісті сөздерді
жазыңдар
Жердің Күнді .... айналып
шығуына кететін уақыт «жыл» деп аталады. Жыл он екі ........
бөлінеді. Қазақша ай аттары: наурыз, көкек, мамыр, маусым, шілде,
тамыз, қыркүйек, қазан, қараша, желтоқсан, қаңтар, ақпан. Жыл басы
– ...... айы. Әрине, бұл ежелгі қазақша жыл санау бойынша. Өйткені,
бұл айда күн мен түннің көктемгі теңелуі (21 наурыз) болады. Мұнан
әрі күн тез ұзарып, жер беті ......... бастайды, бүкіл
жан-жануарлар, өсімдік атаулы, яғни, табиғат оянады. Қазақтың халық
тәжірибесінде жыл санаудың негізіне мүшел алынады. Бір мүшел ...
жылдан тұрады.
6. Жыл
санау
Есептеп шығар:
-
Б.з.б. 2600 жылы Египеттегі ең үлкен Хеопс
пирамидасы салынды. Пирамиданың салынғанына қанша жыл
болды?_______________________________________________
Б.з.б. 55 жылы Ғұн
мемлекеті оңтүстік және солтүстік ғұндар болып екіге бөлінеді.
Содан бері қанша жыл өтті?________________________________________________
-
Қай жылы бұрын болды. Б.з.б.720 жыл, әлде б.з.
720 жылы,әлде б.з. 720 жылы
ма?_____________________
Қазақ хандығы 1466 жылы
құрылды?_____________________________________________
Бүгінде бұл датаға қанша
жыл
толады.______________________________________________<