Материалдар / Қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктері

Қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктері ҚМЖ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қараша 2023
330
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Этникалық және әлеуметтік-саяси процестер


Мектеп: «Нұркен Әбдіров атындағы ЖББМ» КММ

Күні: 30.11.2023

Мұғалімнің аты-жөні: Маратов Нурбек Шалкарулы

Сынып: 10 «А»

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:


Сабақ тақырыбы

Қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктері



Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

10.2.2.3 -қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктерін ауызша тарихнама негізінде түсіндіру (шежіре, генеалогиялық аңыздар);

10.2.2.4 -қазақ көшпелі өркениетінің ерекшеліктерін ескере отырып, туыстық принциптердің және рулық құрылымның функционалдық маңызын түсіндіру;

10.2.2.5 -қазақтардың ру-тайпалық ұйымдасуының біріктіруші рөлін түсіндіру

Сабақ мақсаттары

Тарихи деректер негізінде дәлелді ой-пікір түйіп, қорытынды жасау

Меңгерілген материал бойынша дәйекті қорытынды жасау

Бағалау критерийлері










1)шежіре ұғымын сипаттай алады;

2)ханның қызметі мен міндеттерін анықтайды;

3)тарихи деректі талдап, қорытынды жасайды.

Тарихи концепт (фокус)










маңыздылық

Тілдік мақсаттар


Тілдік құзіретті дамыту:

Тыңдалым: ауызша пікірлерді тыңдау.

Оқылым: мәтіндік мәліметпен жұмыс.

Жазылым: жазба жұмыстарын орындау.

Айтылым: барлық сыныппен жұпта/топта ұжымдық талқылау, сондай-ақ сұрақтарға жауап беру кезінде.

Пәнге тән лексика мен терминология: Шежіре, генеологиялық аңыздар, ру, рулық құрылым, көшпенді өркениет

Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

Біз ... жайлы пайымдауды ... атты тақырыпша астында қоюды ұйғардық. Түсіндіретін болсақ, ...

Менің ойымша, ... реформалардың артықшылығы/кемшілігі болып табылады, себебі, ...

Жалпы, менің ойымша, реформалар ... салдары болды.

Құндылықтарды дарыту




жұптық/топтық жұмыстарды және бағалауды ұйымдастыру арқылы ынтымақтастық, сыйластық пен академиялық шындықты дамыту

Пәнаралық байланыстар

әдебиет

АКТ қолдану дағдылары

Осы сабақта интербелсенді тақта және сабақ тақырыбы бойынша презентация пайдаланылады.

Бастапқы білім


Оқушылар 7-8 сыныпта өткен әлеуметтік жағдайды қысқаша ақпаратты біледі.


Сабақ барысы


Сабақ элементтері, уақыт

Жоспарланған іс-әрекет

(мұғалімнің және оқушылардың іс әрекеті)

Ресурстар

Сабақтың басы

Ұйымдастыру кезеңі

0-2

1. Сәлемдесу

2. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.


Оқу құралдары



Сабақ тақырыбын, мақсаттар және бағалау критерийлерін анықтау

2-5

БЫМ/Б оқушылар назарына шежірені сипаттайтын ағаш суреті көрсетілдеі. келесі сұрақтар төңірегінде ойлануды сұраңыз:

- шежіре дегеніміз не?

-тамыр нені сипаттайды?

-неліктен жеті атаны білу маңызды?

Оқушылардың жауаптарын тындатыңыз.


Жұмыс дәптеріне сабақ тақырыбын жазып, зерттеу жұмысының қадамдарымен, сабақ мақсаты мен бағалау критерийлерімен, тарихи концептімен танысу.

Презентация


Сабақтың ортасы

Сыныппен талқылау

5-15




Топтық жұмыс түрі


15-25









25-30



30-35









35-40

Т Оқушыларға шежіре ұғымын ашатын мәтін таратылады (Қосымша 1).

Дескриптор:

- шежіре ұғымын түсінеді.

-шежіренің кем дегенде үш ерекшелігін анықтайды.

Б әр топ өзінің жұмысын қорғайды.

Талқылауға арналған сұрақтар:

-генеологиялық хабарламалар ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктеріне қалайша әсер етеді?

М оқушыларға Ш.Кудайбердиевтің «Түрік, қырғыз, қазақ һәм хандар шежіресі», М.Ж.Копеевтің «Қазақ шежіресі» еңбектері туралы қысқаша ақпарат беріңіз. Қазақ шежіресін, ру-тайпалық ұйымдасуын зерттегеніне назар аудартыңыз.

Ж Оқушылар деректіді пайдалана отырып (Қосымша2), талдау жасауды сұраңыз. Оқушылар «INSERT» тәсілімен деректе берілген ақпаратты талдайды. Тәсілді үш кезеңмен қолдануға болады:

Оқылым барысында оқушылар мәтінді түртіп отырады

(" V " – бұрыннан білемін; " + " - жаңа; " - " – ойымды өзгертті; " ? " - түсінбедім, сұрағым бар);

кейін кестені толтырады, кестедегі баған белгі санына сәйкес болады;

Кестеге енгізген жазбаларды талқылайды.

Сөйтіп, мәтінді мұқият оқу қамтамасыз етіледі, ақпаратты жинақтау байқалады.

Дескриптор:

-кестені толтыра алады.

- дерек көзді бағалай алады.

Б оқушылардың жауаптары тыңдаоып, талқыланады. Талқылауға арналған сұрақтар: Қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктері неде?

Ж Оқушыларға ханның қызметі менм міндеттері бойынша кесте толтыруға тапсырма берілді (Қосымша 3).

Дескриптор:

-ханның қызметін анықтайды;

- ханның міндетін анықтайды;

Б жұптардың жауаптарын тыңдатып, кері байланыс беріледі, оқушылар бір-бірінің жауаптарын толықтырады.

Қосымша 1





























Қосымша 3

Қосымша 4



























Сабақтың соңы


Рефлексия және үй тапсырмасы

40-45

Сөйлемдерді жалғастырыңыз:

Бүгін мен ...

... қиын болды

Мен түсіндім ...

Мен қалаймын ...

Презентация

Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы


Сабақта ақпаратты қабылдаудың әртүрлі түрлері ескеріледі. Бекіту кезеңінде қабілеті төмен оқушыларға түрлі тіректер ұсынылады.


Келесі оқу мақсаттары үшін қалыптастырушы бағалау:

10.2.2.3 -қазақтардың ру-тайпалық құрылымының ерекшеліктерін ауызша тарихнама негізінде түсіндіру (шежіре, генеалогиялық аңыздар);

10.2.2.4 -қазақ көшпелі өркениетінің ерекшеліктерін ескере отырып, туыстық принциптердің және рулық құрылымның функционалдық маңызын түсіндіру;

10.2.2.5 -қазақтардың ру-тайпалық ұйымдасуының біріктіруші рөлін түсіндіру Жақын арадағы даму аймағын (ЖАДА) анықтайтын ой қозғау кезеңінде диагностикалық бағалау ұйымдастыру.

Мағынаны тану кезеңінде оқушылар критерийлерге сәйкес бағаланады, олар себептерін аталған сипаттамаларға сәйкес жіктеуге мүмкіндік алады.

Оқушылар топтық жұмыс кезінде сыныпта жүрген кезде қауіпсіздік шараларын сақтау. Интербелсенді тақта 10 минут шамасында жұмыс жасайды.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ