Күні: 07.02.Дефектолог сабағыТоптық сабақ: 1- топСабақтың тақырыбы: З дыбысын автоматтандыруМақсаты: З дыбысын буында, сөзде, сөз тіркесінде дұрыс айтуға машықтандыру.Міндеттері:Білімділік: дыбыстың дұрыс артикуляциясын бекіту, З дыбысын буында, сөзде, сөз тіркесінде дұрыс айту дағдыларын бекіту.Түзетушілік – дамытушылық: артикуляциялық моториканы, дұрыс тыныс алуын және фонематикалық естуін дамыту. Дыбыстық талдау дағдыларын жетілдіру;. Затқа сипаттама беру арқылы сөз тіркесін құрауын жетілдіру.Тәрбиелік: сабаққа деген қызығушылығын арттыру.Құрал - жабдықтар: [З] дыбысына арналған заттық суреттер, гүл, көбелектер, компьютер.Сабақ барысыІ. Ұйымдастыру – дайындық кезеңі1. Ұйымдастыру кезеңі- Бүгін қандай тамаша күн!- Сәлеметсіздер ме!!!2. Мимикалық жаттығулар- Мына заттарды жедік деп елестетейік:Қышқыл лимонТәтті конфетАщы бұрышТәтті, шырынды алма- Аталған заттарды жеген кезде түрінің қалай өзгеретіндігін көрсетеді.- Біз сенімен қай дыбысты дұрыс және әдемі етіп айтып үйреніп жүрміз?- З дыбысынІІ. Негізгі кезең1. Артикуляциялық жаттығулар«Дуал» жаттығуыЖоғарғы және астыңғы тістерді көрсетіп қиналмай жымию«Жалпақ тіл» жаттығуы Ауызды кішкене ашып, жымиып, жалпақ тілді астыңғы ерінге қою керек. Бірден беске – оңға дейін санап осы қалыпта ұстау керек.«Сағат» жаттығуыТілді ауыз қуысынан шығарып, оңға, солға қимылдату керек.«Жоғары - төмен» жаттығуы«Пя – пя - пя» жаттығуыАуызды ашып, тілді төменгі ерінге қойып, «пя – пя – пя.....» деп айтқызу. Ауызды ашып тұрып тілді жалпақ күйінде бірден беске – оңға дейін санап, ұстап тұру.«Тісімізді тазалайық» жаттығуы. Ауызды кішкене ашып, жымиып тістерді көрсету керек. Тілдің ұшын оңға – солға, жоғары – төмен жылжытып «астыңғы тістерді тазалаймыз».Бала артикуляциялық жаттығуларды орындайды.2. Тыныс алу жаттығуыБарлық іс – әрекеттер компьютермен көрсетіледі.- Орман сондай әдемі.- Мыналар нелер?- ГүлдерОған не қонып түр?- Көбелектер«Көбелекті ұшыр» жаттығуы«Гүл» жаттығуыТыныс алу жаттығуларын орындайды.3. Дыбысқа артикуляциялық сипаттама- Осы кезде Диего тембіршекті таппай қалады. Диегоға тембіршекті табуға көмектесеміз бе? Орманда келе жатқан кезде Диегоның алдынан сынып қалған бұтақ кездеседі. Оны орнына қоюға көмектесейік.- Маса қалай дыбыс шығарады?- З – з – з – з – з- З дыбысын айтқан кезде ерніміз, тісіміз, тіліміз қандай қалыпта болады?- Айнаға қарап айтып көрейік.- З дыбысы қандай дыбыс?- Дауыссыз дыбыс.- Ол қалай айтылады?- Созылмай айтылады. Кедергіге ұшырайды.- Қандай текшемен белгілейміз?- Көк түспен белгілейміз.4. Дыбысты жеке айтуға машықтандыру- «Мен бастаймын, сен аяқта» ойыныБала З дыбысын қосып, сөзді аяқтайды.- Қа... зЖа... зПия... зҰста.. зҚора... зСәбі... з5. Дыбысты буындарда айтуға машықтандыру- Көлшіктен өту үшін мына буындарды оқып, қайталайық.Бала буындарды қайталайды.За – зо – зу – зұАз – оз – уз – ұзЗа – за – заЗо – зо – зоЗу – зу – зуАз – аз – азУз – уз – узІз – із – ізАза – озоУзу – ыза6. Сергіту сәті- Орманда жел тұрды. Қане екеуміз бірге тұрып, көрсетейік.Бала мұғаліммен бірге орындайды.- Жел уледі у - у - уҚұйын келіп биледі зу - зу - зуҚатты, қатты жел соқты гу - гуЖапырақтар қол соқты ду - дуБилеп кетті қалтырап пах – пах7. Дыбысты сөздерде айтуға машықтандыру- Көпірден өту үшін суреттерді атап, з дыбысының бар жоғын анықтайық.- Суреттерді дұрыс атап, З дыбысының бар жоғын анықтайды.8. Дыбысты сөз тіркесінде айтуға машықтандыру- Осы сөздерге сипаттама бер.Мысалы: терезе қандай? – таза терезе- Бала сөздерге сипаттама бере отырып, сөз тіркесін құрайды.9. Дыбыстық талдау жасау- Орманнан қайту үшін поездға міну керек. Суреттерді атап, дыбыстық талдау жасау.- ҚарбызЗымыранҚазан сөздеріне дыбыстық талдау жасап, сәйкес вагондарға орналастырады.ІІІ. Қорытынды кезең1. Қорытынды- Бүгінгі сабақта қай дыбысты дұрыс айтып үйрендік?- З дыбысын айтып үйрендік.З дыбысын айтқан кезде ерніміз, тісіміз, тіліміз қандай қалыпта болады?З дыбысы қандай дыбыс?Бала сұрақтарға өздігімен жауап береді.- Жарайсыңдар! Сендер бүгінгі сабаққа өте жақсы қатыстыңдар!2. Оқушыларды бағалау- Сау болыңдар!