Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan: term 4

    Unit: 2 Sports


    Lesson 81

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    I can describe people, places, things

    Learning objectives


    5.2.2.1 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information;

    5.3.4.1 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics;

    5.6.2.1 use appropriate adjectives and indefinite article a / an including common noun phrases describing things and activities on a limited range of familiar general and curricular topics.

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise basic adjectives.

    • Learn how to use a and an correctly.

    Value links

    Hospitality: Traditionally a nomadic culture, hospitality has always been an important part of Kazakh culture.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • Books closed. Ask the class to think about their town or city. In pairs, students should think of three words to describe it, e.g. big, small, etc. Allow them about 1 minute for this.

    • Get feedback from the class and write their suggestions on the board.


    Students' attention is drawn to the lesson.






    Students discuss the pictures in pairs.






    Determines the topic and aim of the lesson






    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good job!


    Assessment criteria

    - Recognize basic personal questions without support

    - Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with limited flexibility




    Pictures






    Student’s book




    Middle of the lesson

    Presentation part.

    35 min













    Ex: 1 P:12

    • Write treasure hunt on the board and translate it into the students’ own language. Ask the class if they know what it is. Elicit that a treasure hunt is when people use clues to find treasure or a prize. Ask if any of the students have ever been on a treasure hunt and elicit any feedback they provide.

    • In a weaker class, look at the example carefully together. You might also like to do the second clue together as a class before they continue in their pairs.

    .Ex: 2 P:12

    • Write big and small on the board. Ask the students how these adjectives are connected and elicit that they have opposite meanings. • Encourage students to identify pairs of opposites that are easier first so that they will have fewer adjectives to guess from if they do not know. Students do the task in pairs.

    • Play the recording to check their answers as a class.

    Ex: 4 P:12

    • Focus students’ attention on the examples and the rules.

    • In a stronger class, ask students to go ahead and complete the rules based on the examples.

    • In a weaker class, read the rules together and work out the answers as a class.

    Ex: 5 P:12

    • Students complete the activity individually, using the rules from exercise 4 to help them if necessary.

    • Ask fast finishers to make more short descriptions using other adjectives from exercise 1with a and an.

    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    Students do the adjectives Treasure Hunts.

    Answers:

    A big poster


    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.



    Students look at the adjectives in exercise 1 and find five pairs of adjectives. The listen and check.

    Answers:

    (terrible – great; popular – unpopular; boring – interesting; difficult – easy)



    Students complete the rules with a and an

    Answers:

    1 an 2 a






    Students complete with a or an

    Answers:

    1 an

    2 a

    3 a

    4 an

    5 an

    6 a

    7 an

    8 a

    Descriptor:

    - work in pairs

    - find a secret objects

    Total: 1 point







    Descriptor:

    - identify pairs of opposites

    - listen and check.

    Total: 1 point






    Descriptor:

    - complete the sentences

    Total: 1 point













    Descriptor:

    -write sentences

    -complete with a or an

    Total: 1 point








    flashcards





    Worksheets




    End of the lesson

    5 min




    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


    Students evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it! .

    Poster






    Short term plan: term 4


    Unit: 2 Sports


    Lesson 82

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    A web page about clubs for young people

    Learning objectives


    5.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics

    5.4.1.1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

    5.3.2.1 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Read about people’s hobbies.

    • Practise giving opinions about different hobbies.

    • Learn the days of the week.

    Value links

    Tradition: Kazakh traditions and culture have been passed on from one generation to another through oral histories told by traditional Kazakh tribal leaders and elders.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Досова Амина Калмырзаевна
    03 Сәуір 2024
    860
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    қмж 5 сынып ағылшын тілі 4 тоқсан

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    қмж 5 сынып ағылшын тілі 4 тоқсан

    Материал туралы қысқаша түсінік
    қмж 5 сынып ағылшын тілі 4 тоқсан
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan: term 4

    Unit: 2 Sports


    Lesson 81

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    I can describe people, places, things

    Learning objectives


    5.2.2.1 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information;

    5.3.4.1 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics;

    5.6.2.1 use appropriate adjectives and indefinite article a / an including common noun phrases describing things and activities on a limited range of familiar general and curricular topics.

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn and practise basic adjectives.

    • Learn how to use a and an correctly.

    Value links

    Hospitality: Traditionally a nomadic culture, hospitality has always been an important part of Kazakh culture.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • Books closed. Ask the class to think about their town or city. In pairs, students should think of three words to describe it, e.g. big, small, etc. Allow them about 1 minute for this.

    • Get feedback from the class and write their suggestions on the board.


    Students' attention is drawn to the lesson.






    Students discuss the pictures in pairs.






    Determines the topic and aim of the lesson






    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good job!


    Assessment criteria

    - Recognize basic personal questions without support

    - Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with limited flexibility




    Pictures






    Student’s book




    Middle of the lesson

    Presentation part.

    35 min













    Ex: 1 P:12

    • Write treasure hunt on the board and translate it into the students’ own language. Ask the class if they know what it is. Elicit that a treasure hunt is when people use clues to find treasure or a prize. Ask if any of the students have ever been on a treasure hunt and elicit any feedback they provide.

    • In a weaker class, look at the example carefully together. You might also like to do the second clue together as a class before they continue in their pairs.

    .Ex: 2 P:12

    • Write big and small on the board. Ask the students how these adjectives are connected and elicit that they have opposite meanings. • Encourage students to identify pairs of opposites that are easier first so that they will have fewer adjectives to guess from if they do not know. Students do the task in pairs.

    • Play the recording to check their answers as a class.

    Ex: 4 P:12

    • Focus students’ attention on the examples and the rules.

    • In a stronger class, ask students to go ahead and complete the rules based on the examples.

    • In a weaker class, read the rules together and work out the answers as a class.

    Ex: 5 P:12

    • Students complete the activity individually, using the rules from exercise 4 to help them if necessary.

    • Ask fast finishers to make more short descriptions using other adjectives from exercise 1with a and an.

    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    Students do the adjectives Treasure Hunts.

    Answers:

    A big poster


    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.



    Students look at the adjectives in exercise 1 and find five pairs of adjectives. The listen and check.

    Answers:

    (terrible – great; popular – unpopular; boring – interesting; difficult – easy)



    Students complete the rules with a and an

    Answers:

    1 an 2 a






    Students complete with a or an

    Answers:

    1 an

    2 a

    3 a

    4 an

    5 an

    6 a

    7 an

    8 a

    Descriptor:

    - work in pairs

    - find a secret objects

    Total: 1 point







    Descriptor:

    - identify pairs of opposites

    - listen and check.

    Total: 1 point






    Descriptor:

    - complete the sentences

    Total: 1 point













    Descriptor:

    -write sentences

    -complete with a or an

    Total: 1 point








    flashcards





    Worksheets




    End of the lesson

    5 min




    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


    Students evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it! .

    Poster






    Short term plan: term 4


    Unit: 2 Sports


    Lesson 82

    Teacher name:


    Date:


    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    A web page about clubs for young people

    Learning objectives


    5.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics

    5.4.1.1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

    5.3.2.1 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Read about people’s hobbies.

    • Practise giving opinions about different hobbies.

    • Learn the days of the week.

    Value links

    Tradition: Kazakh traditions and culture have been passed on from one generation to another through oral histories told by traditional Kazakh tribal leaders and elders.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    5 min















    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 5 сынып
    03.04.2024
    860
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Досова Амина Калмырзаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации