Тілдік
мақсаттар
|
Пәндік лексика мен
терминология:
Орта ғасыр, халық, этнос,
этноним, түрік, қағанат, қаған, ерте орта ғасыр, дамыған орта
ғасыр, Қазақ мемлекетінің қалыптасу
кезеңі.
Диалог пен жазуға
пайдалы сөздер тізбегі:
Ортағасырлық кезеңінің
ерекшелігі....
Орта ғасырда Қазақстан аумағында
...
Ортағасырлық дәуірі........кезеңнен
тұрады.
Ең маңызды өзгеріс ....
болды.
|
Сабақтың
басы
Ұйымдастыру
кезеңі
Қызығушылықты
ояту
8
мин
|
Ой
қозғау:
Орта ғасырлар қандай
кезеңдерге бөлінеді? (алдыңғы сабақ материалын еске
түсіру)
Бұл кезеңдер бір-бірінен қалай
ерекшеленуі мүмкін?
|
Оқушылар өз ойларын ортаға
салады.
Оқушылар жауаптары арқылы жаңа
тақырыпқа көшу
|
мадақтау
|
кесте
|
Сабақтың
ортасы
Жаңа
сабақ
15
мин
7
мин
6
мин
|
Орта ғасырлар Қазақстан тарихындағы өте
маңызды кезеңді қамтиды – дәл осы
кезде Қазақстан аумағында қазіргі қазақтардың алғашқы
ата–бабалары - түріктер пайда болды. Түріктермен туыстық
қарым-қатынас қазақтарға түркі тобының тілінде сөйлеуге,
тәжіктерді, өзбектерді, түріктерді түсінуге мүмкіндік
береді. Орта ғасырлар дәуірінде Қазақстан аумағында алғашқы мемлекеттер – түркі,
Батыс түрік, Түргеш, Оғыз қағанаттары, қыпшақ, қарахан, найман,
керей мемлекеттері пайда
болды.
Тапсырма 1. Орта ғасыр
кезеңдерін талдау.
Орта ғасырлардың әр кезеңі
бойынша өзгерістерді кестеге толтырады:
1. Ерте орта
ғасырлар
2. Дамыған орта
ғасырлар
3. Қазақ мемлекетінің
қалыптасу кезеңі.
Ерте орта
ғасыр
|
Дамыған орта
ғасыр
|
Кейінгі орта
ғасыр
|
|
|
|
Тапсырма 2.
Орта ғасырлардағы
өзгерістерді топтастыру. Тақтаға төрт бөліктен тұратын
кесте сызыңыз.
-
Саяси
|
Экономикалық
|
Мәдени
|
Әлеуметтік
|
Оқушылар алдыңғы тапсырмада
уақыт сызығында стикерлерге жазылған оқиғалар немесе ұғымдарды
кесте бөліктеріне тиісті салалар бойынша орналастыру керек.
Оқушыларды қоғамдық өмірдің әр саласында орта ғасырларда ірі
өзгерістер болғаны туралы қорытынды жасауға
жетелеңіз.
Қазақстан тарихында орта
ғасырлар кезеңінің қандай негізгі ерекшеліктері
бар?
|
Жаңа ақпаратты
меңгереді
Дескриптор:
Ерте орта ғасырлардағы кемінде
3 өзгерісті біледі;
Дамыған орта ғасырлардағы
кемінде 3 өзгерісті түсіндіреді;
Кейінгі орта ғасырлардағы
кемінде 3 өзгерісті атайды.
Кезеңдер арасындағы
сабақтастықты түсіндіреді;
Кезеңдердің ұқсастығы мен
айырмашылығы туралы дәлелдер
келтіреді.
Дескриптор:
Орта ғасырлардағы саяси жағдайдың кемінде 1
өзерісін жазады;
Орта ғасырлардағы экономикалық жағдайдың
кемінде 1 өзерісін жазады;
Орта ғасырлардағы мәдени жағдайдың кемінде 1
өзерісін жазады;
Орта ғасырлардағы әлеуметтік жағдайдың
кемінде 1 өзерісін жазады.
|
ҚБ
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
«Ең үздік
жауап»
«Бас
бармақ»
|
Орта ғасырлардағы Қазақстан
картасы:
http://www.tarih-begalinka.
kz/ kk/ history/ medieval/maps/
Карточкалар
Тақта
|
Сабақтың соңы
Қорытынды
Ой
толғаныс.
Рефлексия
7
мин.
|
Кері
байланыс.
“Куб”
әдісі
Өзін-өзі бағалау. “Домбыра”
әдісі
|
Тақырып бойынша не білетінін,
не білгісі келетінін, не білгенін айтады
|
Оқушылар
куб арқылы бүгінгі алған
білімін қортындылайды
Оқушылар
бағалау
критерийлерімен өз деңгейлерін
бағалайды
|
Куб
Қағаздан жасалған
домбыра
|