Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson Plan 3

    Unit:7

    Water, water, everywhere!

    Teacher’s name:

    Султанова A

    Date:13.04.


    Grade:3a

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    A Beach story

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    3.L1 understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines

    3.R2 read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    3.R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues

    3.R6 understand with considerable support, some specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and some curricular topics

    3.W8 include appropriate use of a full stop during guided writing of short, familiar sentences

    Lesson objectives:

    All learners will be able to: know the rule of reading of the letter s–w, -wh.

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: make a dialogue

    Value links

    Respect each other

    Be friendly

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation: «Flash» method is used to identify the quickest Ss.

    Write a few words from the previous lesson on the board. Ask the pupils to write the words in alphabetical order as fast as they can in their notebooks. The first pupil to do is the winner.


    Ss write the words.


    Aim: Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.


    Descriptor:

    -write the words correctly

    -read them without mistakes.



    Total: 1point



    Whiteboard


    Flashcards


    Pupils Book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    7min.



    Go through the pictures of the story and set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.

    Play the CD. The pupils listen and follow the story in their books.

    Aim: to develop pupils listening and reading skills

    Exercise 10

    Listen and read.


    Descriptor:

    -can pronounce correctly

    -give correct answers


    Total: 2point


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster

    CD2 Track 17


    5min.




    Allow the pupils some time to read the story silently and complete the activity.

    Aim: to consolidate the vocabulary.

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 11

    Read the story and say True or False.

    Descriptor:

    -correct answers


    Total: 2point


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster



    5 min.

    Explain the activity. Allow the pupils some time to complete the activity.

    Aim: develop their speaking skills

    Efficiency:

    Develop their speaking skills

    Exercise 12

    Read the story again. Who says….

    Descriptor:

    -pronounce words correctly

    -find right answers



    Total: 2 point

    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster


    10 min



    Refer the pupils to the picture and the dialogue. Play the CD

    The pupils make similar dialogues about themselves.

    Aim: to consolidate the language of the lesson

    Efficiency: to develop their speaking skills

    Differentiation: “Monologue” method is used to assess Ss speaking

    Exercise 14

    Listen and read. Make a new dialogue.

    Descriptor:

    -read the words correctly

    -make sentence correctly

    2 points

    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster.

    CD2 Track 18

    8min


    Point to the picture of walrus and say w.-walrus. Check their pronunciation. Play the CD. The pupils listen, point and repeat.

    Exercise 15

    Listen, point and repeat

    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster.

    CD2 Track 19, 20

    Allow the pupils some time to complete the missing letters. Play the CD for the pupils to listen and repeat. Ask the pupils to read out the sentence. Check their pronunciation and intonation.

    Exercise 16

    Complete. Then listen and repeat

    Descriptor:

    -give correct answers

    1 point

    End of the lesson.


    Reflection



    5 min.

    Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.


    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.


    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use vocabulary to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.


    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster.
















    Lesson Plan 4



    Unit:7

    Water, water, everywhere!

    Teacher’s name:

    Konarova A.

    Date:14.04


    Grade:3a

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    A Beach story 2

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    3.R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using co

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Султанова Аида Нургельдықызы
    25 Мамыр 2023
    1057
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ҚМЖ ағылшын тілі 3 класс

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ҚМЖ ағылшын тілі 3 класс

    Материал туралы қысқаша түсінік
    A beach story тақырыбына қмж
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson Plan 3

    Unit:7

    Water, water, everywhere!

    Teacher’s name:

    Султанова A

    Date:13.04.


    Grade:3a

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    A Beach story

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    3.L1 understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines

    3.R2 read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    3.R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues

    3.R6 understand with considerable support, some specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and some curricular topics

    3.W8 include appropriate use of a full stop during guided writing of short, familiar sentences

    Lesson objectives:

    All learners will be able to: know the rule of reading of the letter s–w, -wh.

    Most learners will be able to: answer the questions

    Some learners will be able to: make a dialogue

    Value links

    Respect each other

    Be friendly

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    5 min.


    Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.

    Differentiation: «Flash» method is used to identify the quickest Ss.

    Write a few words from the previous lesson on the board. Ask the pupils to write the words in alphabetical order as fast as they can in their notebooks. The first pupil to do is the winner.


    Ss write the words.


    Aim: Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.


    Descriptor:

    -write the words correctly

    -read them without mistakes.



    Total: 1point



    Whiteboard


    Flashcards


    Pupils Book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    7min.



    Go through the pictures of the story and set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.

    Play the CD. The pupils listen and follow the story in their books.

    Aim: to develop pupils listening and reading skills

    Exercise 10

    Listen and read.


    Descriptor:

    -can pronounce correctly

    -give correct answers


    Total: 2point


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster

    CD2 Track 17


    5min.




    Allow the pupils some time to read the story silently and complete the activity.

    Aim: to consolidate the vocabulary.

    Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

    Exercise 11

    Read the story and say True or False.

    Descriptor:

    -correct answers


    Total: 2point


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster



    5 min.

    Explain the activity. Allow the pupils some time to complete the activity.

    Aim: develop their speaking skills

    Efficiency:

    Develop their speaking skills

    Exercise 12

    Read the story again. Who says….

    Descriptor:

    -pronounce words correctly

    -find right answers



    Total: 2 point

    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster


    10 min



    Refer the pupils to the picture and the dialogue. Play the CD

    The pupils make similar dialogues about themselves.

    Aim: to consolidate the language of the lesson

    Efficiency: to develop their speaking skills

    Differentiation: “Monologue” method is used to assess Ss speaking

    Exercise 14

    Listen and read. Make a new dialogue.

    Descriptor:

    -read the words correctly

    -make sentence correctly

    2 points

    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster.

    CD2 Track 18

    8min


    Point to the picture of walrus and say w.-walrus. Check their pronunciation. Play the CD. The pupils listen, point and repeat.

    Exercise 15

    Listen, point and repeat

    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster.

    CD2 Track 19, 20

    Allow the pupils some time to complete the missing letters. Play the CD for the pupils to listen and repeat. Ask the pupils to read out the sentence. Check their pronunciation and intonation.

    Exercise 16

    Complete. Then listen and repeat

    Descriptor:

    -give correct answers

    1 point

    End of the lesson.


    Reflection



    5 min.

    Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.


    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.


    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use vocabulary to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.


    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Pupils Book

    Poster.
















    Lesson Plan 4



    Unit:7

    Water, water, everywhere!

    Teacher’s name:

    Konarova A.

    Date:14.04


    Grade:3a

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    A Beach story 2

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    3.R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using co

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Тест 4 сынып
    25.05.2023
    1057
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Султанова Аида Нургельдықызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации