Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
қолданбалы курс: "Генетика және селекция негіздері" 11 сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
11 сыныпқа арналған қолданбалы курс.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
12 Ақпан 2018
3638
60 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бесқарағай жалпы орта білім беретін мектебі
11 сыныпқа арналғанқолданбалы курс«ГЕНЕТИКА ЖӘНЕ СЕЛЕКЦИЯ НЕГІЗДЕРІ»
Жоспарлаған биология пәнінің мұғалімі:Апсаликова Асем Тлюгавловна
2017-2018 оқу жылыТүсінік хат Елбасының Қазақстан халқына жолдауында «Білім беру реформасы – Қазақстанның бәсекеге нақтылы қабілеттілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін аса маңызды құралдардң бірі. Бізге экономикалық және қоғамдық жаңару қажеттіліктеріне сай келетін осы заманғы білім беру жүйесі қажет» деп айрықша атап көрсетілгені мәлім. Бұл әрине еліміздің алдында тұрған үлкен экономикалық, әлеуметтік және саяси мәселелерді нақтылы шешу жолындағы стагиялық міндеттер болып табылады. Демек, бұл істерді атқарудағы жалпы орта білім беру мекемелерінің жүзеге асырар істері де ауқымды болмақ. Мақсат, міндет айқын, қоғамның алға жылжуы, болып жатқан өзгерістер білім сапасы мен мұғалім шеберлігін жетілдіруді талап етеді. Осыған орай өткен оқу жылынан бастап Қазақстан Республикасы мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарының негізгі ережелеріне сәйкес еліміздің жалпы білім беретін мектептерінің жоғарғы сатысында бағдарлы оқыту енгізілді. «Генетика және селекция негіздірі» курсы 10-11 сыныпта оқытылады. Бұл курс пәнді тереңдетіп оқытуға арнайы және бағдарлы т.б. сыныптарды ұйымдастыруға негізделген. Бағдарлы оқыту оқушылардың белгілі білім саласына тұрақты қызығушылығын қалыптастыру үшін ең алдымен, қоғамның әлеуметтік сұранысына, биология ғылымының методикалық ұстанымдары мен жүйесіне, оқушылардың жас ерекшелігімен байланысты таным мүмкіндігіне сай жүзеге асырылады. Генетика және селекция негіздері курсы 4 модульге бөлініп, әрбір модульде аталған тақырыптар бойынша сағаттарға бөлініп, шығармашылық жұмыстар жүргізіледі. Курс өте кең ауқымды пәнаралық байланыс негізінде ( информатика, тарих, медицина, география, валеология, математика, физика, химия т.б.) құралып оқытылады. Осы орайда білім беру мекемелері қызметкерлеріне үлкен міндеттер жүктелері анық. «Егер ісім өнсін десең – ретін тап» деп Абай атамыз айтқандай, оқыту барысында тек жұмыс жүргізу ғана керек екен демей, біз оның тиімділігіне ерекше назар аударуға тиіспіз. Кез келген сабақ барысында оқытудың жаңа технологиясын ретті, реттсіз пайдаланыға жал берілмей, бұл тұрғыда тақырыптың теориялық жүгіне, сыныптағы жеке оқушының қабілетіне, олардың білім деңгейіне қарай қолданудағы мұғалімнің кәсіби шеберлігі, іздемпаздығы талап етіледі. Курстың мақсаты Генетика ғылымының негізгі заңдылықтарын оқыта отырып оқушылардың өздік білімдерін кеңейтіп, теориялық білімді практикада қолдануға, яғни генетикалық есептерді шешу жолдарын қарастыру. Селекция ғылымы мен генетика ғылымының арасындағы байланысты оқып – үйрену . Міндеттері
- Генетика және селекция негіздері бойынша алған білімдерін тереңдету
- Курста оқытудың интерактивті тәсілдері пайдаланылады. Оқушы өзінің белсенді пікірінде қаралып отырған мәселені шешудің ұсыныстарын айтады. Жеке топпен, ұжымдық, шығарманылық жұмыстар ( жоба қорғау, интернетке шығу) жасау арқылы болжау, анықтау, соларды түсіндіру, қолдану әдістерін жүргізеді.
- Генетикалық. Секциялық танымды зерттеу, тәжірибе жұмыстарын жасау, қорытындысы бойынша жазбаша жіне ауызша есеп береді.
- Қазіргі кездегі биология мәселелері туралы ғылыми көпшілікке арналған және ғылыми әдебиеттермен жұмыс істей біледі. Интернет материалдарын пайдаланады.
Күтілетін нәтиже
- генетика мен селекцияның заңдылықтарын тани білуі;
- генетика мен селекцияның өзара байланыстарын анықтай алуы;
Үйренуі тиіс
- Генетикалық есептерді шеше алуды;
- Будандастырудың түрлерін ажырата білуді;
- Оқушылар дигибридті, полигибридті шағылыстыру түрлерін біледі.
Оқу курсының тақырыптарының мазмұны (аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат)
І бөлім. Кіріспе (1 сағат)
ІІ бөлім. Генетика негіздері (10 сағат)Генетика ғылымының ашылу тарихы. F1 ұрпағы гибридтерінің біркелкілігі туралы ереже. Ажырау заңын қамтамасыз ететін ереже. Г.Мендель заңының ашылу тарихы. Дигибридті, полигибридті шағылыстыру, белгілердің тәуелсіз ажырауы. Гендердің дифференциалды белсенділігі. Генетикалық есептер шығару. Жинақтап қорыту
ІІІ бөлім. Өзгергіштік (12 сағат)Өзгергіштік оның себептері. Фенотиптік өзгергіштік. Мутация және мутагенез, оның селекция тәжірибесіндегі маңызы. Полипдоидия және селекциялық тәжірибеде пайдалану. Будандастыру. Алшақ будандастыру. Оның селекция тәжірибесі үшін маңызы. Гетерозис, оны өсімдіктер тәжірибесінде пайдалану жолдары. Өсімдіктердің белгілері мен қасиеттері. Іріктеме туралы ұғым. Іріктемеге қойылатын өндірістік талаптар. Жинақтап қорыту
ІV бөлім. Сұрыптау (10 сағат) Сұрыптаудың әдістік жолдары. Жаппай сұрыптау. Аутогамды популяциядағы сұрыптау. Жекелей сұрыптау. Педигири әдісі. Клондық сұрыптау. Аллогамды популяциядағы сұрыптау. Селекциялық материалдарды бағалау тәсілдері. Селекциялық процестің техникасы және оны ұйымдастыру. Мемлекеттік сорт сынау және сорттар мен будандарды будандастыру.
V бөлім. Жинақтап қорыту (1 сағат)
Практикалық жұмыстар.
- Ғ1 ұрпағыгибридтерінің біркелкілігі
- Дигибридти, полигибридті шағылыстыру
- Генетикалық есептер шығару
Көрсетілімдер.
Мендель заңдарын, хромосомалардың айқасуын бейнелейтін кеппешөп материалдарын, жинақтамаларды, нақ нұсқа-жапсырмаларды, сызбанұсқаларды, тәжірбиелерді көрсету.
Рефераттар тақырыптары:
1.Хромосомдық ауруларының негізгі ерекшеліктері.2.Хромосомдық ауруларының түрлері.3.Даун синдромы.4.«Мысық дауысы (айқайы)» синдромы.5.Шершевский –Тернер синдромы6.Клайнфельтер синдромы.7.Хромосоманың қысқа иығының делециясы.8.«Тұқым қуалайтын аурулардың –бүгіні мен ертеңі» дөңгелек үстел.9.Гендік аурулар туралы түсінік.10.Гендік аурулардың негізгі ерекшеліктері.
Бағдарламаның күнтізбелік жоспары(аптасына 1 сағат, жылдық 34 сағат)
Тақырыптың аты | Сағат | Мерзімі | Жүргізілу түрі | |
1 | Кіріспе. | 1 | Ауызша | |
Гентика негіздері | ||||
2 | Генетика ғылымының ашылу тарихы | 10 | Ауызша, түсіндіру, жазбаша, ұжымдық жұмыс, шығарма-шылық жұмыс | |
3 | F1 ұрпағы гибридтерінің біркелкілігі туралы ереже | 11 | ||
4 | Ажырау заңын қамтамасыз ететін ереже | 1 | ||
5 | Г.Мендель заңының ашылу тарихы | 1 | ||
6 | Дигибридті, полигибридті шағылыстыру | 1 | ||
7 | Белгілердің тәуелсіз ажырауы | 1 | ||
8 | Гендердің дифференциалды белсенділігі. | 1 | ||
9 | Генетикалық есептер шығару | 1 | ||
10 | Генетикалық есептер шығару | 1 | ||
11 | Жинақтап қорыту | 1 | ||
Өзгергіштік | 12 | |||
12 | Өзгергіштік, оның себептері | 1 | Ауызша, түсіндіру, жазбаша, топтық жұмыс, өздік жұмыс шығарма-шылық жұмыс | |
13 | Өзгергіштік, оның себептері | 1 | ||
14 | Фенотиптік өзгергіштік | 1 | ||
15 | Мутация және мутагенез, оның селекция тәжірибесіндегі маңызы | 11 | ||
16 | Полипдоидия және селекциялық тәжірибеде пайдалану | 11 | ||
17 | Будандастыру | 1 | ||
18 | Алшақ будандастыру. Оның селекция тәжірибесіүшін маңызы | 1 | ||
19 | Гетерозис, оны өсімдіктер тәжірибесінде пайдалану жолдары | 11 | ||
20 | Өсімдіктердің белгілері мен қасиеттері | 1 | ||
21 | Іріктеме туралы ұғым | 1 | ||
22 | Іріктемеге қойылатын өндірістік талаптар | 1 | ||
23 | Жинақтап қорыту | 1 | ||
Сұрыптау | 10 | Ауызша, түсіндіру, жазбаша, жқмыстар | ||
24 | Сұрыптаудың әдістік жолдары. | 1 | ||
25 | Жаппай сұрыптау | 1 | ||
26 | Аутогамды популяциядағы сұрыптау | 1 | ||
27 | Жекелей сұрыптау | 1 | ||
28 | Педигири әдісі | 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда: 45 000 000 ₸ Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |