Тақырып: Ұлы дала тарихы | Мектеп «Ұрбұлақ» жалпы орта мектебі |
Күні: 26.01.2017ж | Мұғалімнің аты-жөні: Б. Асилова |
Сынып 1 «Ә» | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар: |
Осы сабақты меңгеруге көмектесетін оқу мақсаттары: | 13.1.1 көрнекі материаалдарды зерделеу арқылы ежелгі адамдардың өмірі туралы әңгімелеу. |
Сабақтың мақсаты: | Оқушылардың барлығы орындай алады: |
| ғұндар және олардың қозғалысы туралы мағлұмат алады.
|
| Оқушылардың көпшілігі орындай алады:Ақсақ құлан ертегісін әңгімелей біледі. |
| Кейбір оқушылар орындай алады:картадан ғұндардың қоныс аударған жерлерін көрсетуге үйренеді |
Ойлау дағдыларының деңгейлері
| Білу, түсіну, қолдану
|
Бағалау критерийлеріДескриптор | Ежелгі адамдардың өмірі бейнеленген материалдарды зерттейдіСуреттерге сүйеніп, ежелгі адамдардың өмірі туралы әңгімелейдіСуреттердің мазмұны туралы ой бөліседі
|
Тілдік мақсат | Оқушылар:Ғұндар және олардың тіршілігі туралы білетін болады. |
| Негізгі сөздер мен тіркестер:Ғұндар, қоныс аудару, көшпенді елғұндар – гунны – huns;қоныс аудару – переселение – мigration. |
| Сыныптағы диалог/ жазылым үшін Қазіргі адамдар не үшін көшеді?Бос орынға болашақта жасалатын көліктің суретін салу.Сурет нөмірін кестенің тиісті жолына жазу. |
| Талқылауға арналған сұрақтар:Көне заманның қандай ескеркіштерін білесіңдер?Ежелгі тайпалар немен айналысқан?Олар қай уақытта өмір сүрді деп ойлайсың? |
| Жазылым бойынша ұсыныстар :Дәптермен жұмыс
|
| Неге екенін айта аласыңдар ма?Ғұндар керемет жерді көргенде қандай шешімге келгенін айта аласың ба?Алтын адам кім болған? |
Алдыңғы тақырып | Ежелгі ата-бабаарымыз |
Жоспар |
|
Уақыт аясы | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
Сабақтың басы0-3 минут
4-6 | Ұйымдастыру кезеңі(Ұ) Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыруАлтын нұрдай тамшылап,Жапырақтар төгілді.Біздің өмір таң шуақ,Біздің өмір көңілді.
| Суреттер |
Сабақтың ортасы7-40 мин | Жаңа сабақҒұндар – II-IV ғ. өмір сүрген ежелгі көшпенді халық. Тарихшылардың пікірі бойынша ғұн империясы батыстағы Альпі мен Балтық теңізінен бастап шығысында Каспий теңізіне дейінгі жерді алып жатқан. Оның тіршілік етуі Еуропа халқы үшін маңызы зор еді.Алғашында ғұндар оңтүстік Байкал маңында тіршілік етіп, мал шаруашылығымен айналысты. Олар көбінесе жылқы өсірумен әуестенген.Ғұндарда тұрақты баспана болмады, олар өз мал-жандарымен бірге қоныс аударып отырды және киіз үйлерде тұрды деп айтылады. Ғұндардың қоныс аударып отыруы жайылым өнімділігінің аздығына байланысты. Олар малдарына азық іздеу үшін үнемі қоныс аударып отырған. Алайда, ғұндардың бөренеден жасалған үйлері туралы дәлелдейтін еңбекті еске түсіріп кету қажет (V ғ. византиялық дипломат және тарихшы).Климаттың ғаламдық өзгеруі нәтижесінде Еуропа халқы ғана емес, сонымен бірге Орталық Азия халқы да көшпелі тіршілікке көше бастады. Ертеде көптеген халық, сонымен қатар ғұндар да өз аумақтарынан тыс жерлерге соғысқа аттанатын. Көшпенді мал шаруашылығымен айналысқаннан кейін оларға мал бағу үшін көп жер қажет болды. Б.з.д. ІІІ ғасырдың соңында ғұндар Қытайдың солтүстік-батыс шекарасына жиі шабуыл жасап тұрды. Күш-жігері мол және дарынды қолбасшысы Модэ ғұндар тайпасын біріктірді. Көршілес халықтардың бір бөлігін бағындырып, Модэ Қытай империясын өзімен «бейбітшілік және туыстық» шартын жасауға мәжбүрледі. Бұл шартқа сай Қытай империясы ғұндарға алым-салық төлеуге міндетті болатын.Дәптермен жұмысСергіту сәтін жүргізу.• Ақ бұғы туралы оқиғаны тыңда.• Оқулықтағы мультфильм кадрларын көр.Мультфильмді кадрлар бойынша түсіндір.Оқиғаны қалай аяқтауға болады?Ғұндар керемет жерді көргенде не деп ойлады?Топтық тапсырма тірек сызбаға топтастыру1-топ Алтын адам2-топ Монета
| ОқулықЖұмыс дәптері |
Сабақтың соңы41-45 мин | «Терезе» тапсырмасы |
|
Қосымша ақпаратЕртеде адамдар үнемі көшіп отырды, себебі өмір сүруге қолайлы, малға жайлы жер іздеді. Мұны қоныс аудару деп атады. |
Саралау – сіз қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз?Қабілеті жоғары балалардың алдына қандай міндет қоюды көздейсіз | Бағалау – балалардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? | Пәнаралық байланысДенсаулық пен қауіпсіздікті тексеруАТК -мен байланыс Құндылықтармен байланыс |
Суреттер | –– Сақтардан кейін біздің жерімізді кімдер мекендеді?–– Олар қандай тіршілік етті? Олар немен айналысқан?–– Ертеде халық не үшін қоныс аударған? | МатематикаӨз елін сүюге тәрбиелеу |
Рефлексия Сабақ мақсаты/ оқыту мақсаты шынайы болды ма?Бүгін оқушылар не үйренді?Сабақтағы ахуал қалай болды?Менің жұмысқа деген саралау тәсілім тиімді болды ма?Кесте бойынша жұмыс жүргізе алдым ба?
Мен жоспарыма қандай өзгеріс енгізгім келеді? неге? |
|
Жалпы баға Қандай екі нәрсе табысты болды ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) 1.2.Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды ( оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) 1.2.Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетінін не білдім?
|