ТақырыбыСабақ 10
| Құрамында дәрежесі бар өрнектерді түрлендіру |
Күні,айы: | Мұғалімнің аты-жөні: Дюсембаева Жанар Асхатовна |
7 сынып | Сабаққа қатысқан оқушылар саны: | Сабаққа қатыспаған оқушылар саны: |
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары | 7.1.2.5алгебралық өрнектерді ықшамдауда дәрежелердің қасиеттерін қолдану;7.2.3.1құрамында дәрежесі бар сандар тізбегінің заңдылығын және жетіспейтін мүшелерін анықтау |
Сабақ мақсаты | Барлық оқушылар:Дәрежелі өрнектерді түрлендіруді меңгерту. Формуламен табу екенін ұғындыру.Дәрежесі күрделі теңдеуді шешу үшін әуелі орындауға болатын бөлігін есептеп алатынын үйрету |
| Оқушылардың басым бөлігі:Топқа бөлу барысында жағымды психологиялық ахуал тудырамын. Оқушылар жекелеме,жұппен,топпен жұмыс істей отырып идея бөліседі, өнім жасалады, талдайды, жинақтайды, қортындылайды, бағалайды. |
| Кейбір оқушылар:Формуламен шығара алады Дәрежелі өрнектерді түрлендіре алады дәрежесі күрделі теңдеуді шешу үшін әуелі орындауға болатын бөлігін есептеп алатынын есеп шығаруда қолдана біледі. |
Сабақтың барысы |
Сабақтың кезеңдері | Жоспарланған жұмыс | Ресурстар |
Сабақтың басы(2-5 минут) | (а) Оқушылардың назарын сабаққааударуҰйымдастыру бөлімі:Оқушылармен амандасу,түгендеу,3 топқа бөлу.Оқушылар дәптерлерін ауыстырып тақта арқылы тексеру
Графикалық диктант: иә- жоқ- Негіздері бірдей дәрежелерді бөлгенде негізін өзгеріссіз қалдырып, бөлінгіштің дәреже көрсеткішін бөлгіштің дәреже көрсеткішіне қосамыз (азайтамыз)- (а 3)2 = а 5 тең (а 6)- (- 3х2у8)2 = 9х4у16- Дәрежені дәрежеге шығарғанда, негізін өзгертпей дәреже көрсеткіштері қосылады.- 3-5 ∙ 33 = тең ()- Бөлшекті дәрежеге шығарғанда, оның аламының да, бөлімінің де әрбір көбейткішін осы дәрежеге шығарады.- (2999+ 3001)0 = 6000 –ға тең? - Негіздері бірдей дәрежелерді көбейткенде, олардың дәреже көрсеткіштерін қосып, негіздерін өзгеріссіз қалдырамыз .- (-а)10 ∙ а5 ∙ (- а)3 = а 18 (- а 18)2. Ауызша есептер шығару арқылы жасырылған сөйлемді тауып, мағынасын ашу:(а6х2)3 (Б) 1,4с4∙20с10 (І) 3а5в5)2 (Л) 7с8 (2с3)2 (І) (2а2х)3 (М) 102 – 52 (Қ) (А) (7-9)5∙1250 (З) х12 ∙ (х2)3 (Ы) 3 а3 ∙ (-ав2)4 (Н) х5 :(х∙х4) (А) |
|
Сабақтың ортасы (6-40 минут) | (МК,Ұ) Ағылшын математигі С. Стивин санды дәреже түрінде жазуды ойлап тапты: 3(3) + 5(2) – 4 . Қазіргі кездегі түрі:33 + 52 – 4 Дәрежені ең көп қолданатындар астрономдар. Олар әр қадамдарында алып сандармен кездеседі және олармен есептеулер жүргізеді. Мысалы: Андормеда тұмандығына дейінгі ара қашықтық 95000000000000000000 км , Күн массасы жуықтап алғанда 2000000000000000000000000000000 кг. Осындай алып сандарды жазу , есептеу қиындыққа соғады. Сондықтан санды стандарт түрде жазуды қолданады. км и кг. Сонымен қатар дәрежені биологтар, химиктер де қолданады.Ертеде Ежелгі славяндықтар алып сандарды жаза білген, олардың арнайы атаулары болған:«тысяща» = , «тьма» = , «легион» = ,«леодр» = , «ворон» = ,«колода» = .
Дәреже ұғымы енгізіледі. Дәреже деген ұғым бізге таныс па?» жалпыға ортақ сұрақ қойылады. Оқушылар өз ойларын йтады. Натурал көрсеткіштің дәреженің жазылуына тоқталып, негізі, дәреже көрсеткіші туралы айтылады. Сұрақ: Дәреже негізі қандай сандар болуы мүмкін ?Ж: Натурал, бүтін, бөлшек. Сұрақ: Дәреже көрсеткіші қандай сан болады?Ж: Натурал.Жаңа сабақ: Сұрақ: егер көбейткіш біреу болса, дәреже түрінде жазуға болама?Ж: Ия.1 топ а=а1Жауаптарын жүйелей отырып. Дәрежеге анықтама беру. 2 топ ап =а×а×а×а×а×а (n-рет)мұндағы а кез келген сан, n–натурал санАнықтаманың көмегімен балалар тақтадағы өрнектердің ішінен дұрысын табады.
3 топ а-п=1/а Жауаптарын жүйелей отырып. Дәрежеге анықтама беру.
Тапқыр болсаң, тауып көр.№ 127-129 1 топ- 1; 4 барлық есептен2топ – 2;51. Деңгейлік тапсырмалар:І- деңгей: « 3 » 1.Өрнектің мәнін тап: 24 ·с-3, мұндағы с = . 2. Амалды орында:а) (х7)3 · х12; б) х -12 : х 3; в) ( 3 х6 )3; 3. k- ның қандай мәнінде теңдік дұрыс болады: 58 : 5k = 54ІІ деңгей: « 4 »Есепте : ІІІ деңгей: « 5 » х-ті тап: х 26 29 = 2175 тапсырма- “ 4 тапсырма | Оқулық
А4 форматты ақ қағаз,қарындаштаріҚосымша тапсырма:1.1.
|
Сабақтың соңы( 41-45мин) |
Оқушылардың сабақ бойынша ой қорытуларын сұрайды; оқушылар ұсынысы арқылы келесі сабақ мақсатын айқындайды. РефлексияОқушыларға стикерлер таратылады.Сабақ маған түсініксізТақырыпты түсіндім,бірақ есептеген кезде қиналамын Маған сабақ ұнады. Тақырыпты меңгердім |
|
Қосымша ақпарат |
Қорытындылау | Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз.Өз сабағыңыз бойынша сол жақ бағандағы сұрақтарға жауап беріңіз. |
1.Сабақ барысында өзгертулер енгіздіңіз бе?2.Жүргізген жұмыс түрлері қаншалықты тиімді болды?
|
|
Қорытынды бағалауЕң жақсы өткен екі нәрсе?1.2.Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді?1.2. |