Материалдар / ҚҰРДАСТАРЫМЕН ҚАҚТЫҒЫСТАРДЫ ШЕШУ ЖОЛДАРЫ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

ҚҰРДАСТАРЫМЕН ҚАҚТЫҒЫСТАРДЫ ШЕШУ ЖОЛДАРЫ

Материал туралы қысқаша түсінік
жасөспірімдерде мектепте, отбасында және құрдастарымен қарым-қатынас кезінде жанжалдарды шешу дағдыларын қалыптастыру және дамыту
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қараша 2024
68
0 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



«ҚҰРДАСТАРЫМЕН ҚАҚТЫҒЫСТАРДЫ ШЕШУ ЖОЛДАРЫ»



9 сыныпқа арналған сынып сағат





Педагог-психолог: Мазанова С.Р.








Тақырып: «Құрдастарымен қақтығыстарды шешу жолдары»

Мақсаты: жасөспірімдерде мектепте, отбасында және құрдастарымен қарым-қатынас кезінде жанжалдарды шешу дағдыларын қалыптастыру және дамыту.

Сынып сағат барысы:

Сабағымыздың басында біз кейбір ережелерді талқылағымыз келеді және қатысушылар оларды сақтауы және құрметтеулері керек.

1 ереже. Белсенділік.

2 ереже. Тыңдай білу

3 ереже. Кедермеңіз

4 ереже. I-мәлімдемесі (адам өзінің ниеті, көзқарасы, өзінің жағдайы мен сезімі туралы айтқанда, басқаларды ренжітпеуге немесе кінәламауға тырысады. «Мен мәлімдемесі» – жанжалды жұмсартып, жанжал жағдайларының алдын алатын жақсы әдіс).

5 ереже. Құпиялылық

Сабақтың барысы

Сәлем жігіттер.

Сабақтың басында мұғалім арандату жағдайын қояды. Тақтаға 2 оқушы шығады. Оларға ойын тапсырмасы беріледі: ғимараттың суретін тез және әдемі етіп салу. Оқушылар сурет сала бастайды. Мұғалім ойынды тоқтатып, оқушылар қателескендіктен басынан бастауды сұрайды. Сондықтан ол ойынды бірнеше рет тоқтатып, студенттердің сөзін бөліп, жаңа талаптарды көбірек айтады: ғимарат көлемді және тегіс емес, төбесі заманауи болуы керек, т.б. Содан кейін мұғалім оқушыларға суретті аяқтауға мүмкіндік береді. Осыдан кейін ол суретшілер тапсырманы әлі де қате орындағанын айтады, мысалы, олар тұрғын үйді бояды, бірақ олар мектеп салуы керек еді. Сондықтан ойында жеңімпаздар жоқ.

- Бұл ойын саған ұнады ма?

Тапсырманы орындап болған соң оқушылар ренжіді.

- Неге?

Бұл жағдайда не болды? (Қақтығыс.)

Неліктен сызба орындалмады? (Оқушылардың пікірлері: нашар түсіндірілді, түсінілмейді, т.б.)

Жұмыс басталғанға дейін не істелмеді? (Сызбаны орындау ережелері талқыланбады.)

Қақтығысты болдырмауға болар ма еді? (Болады.)

- Қалай? (Оқушылардың жауаптары.)


Психолог. Мектеп – күн сайын жүздеген адамдар – балалар мен ересектер – кездесетін кеңістік. Олардың бірлескен қызметінде көптеген жанжалды жағдайлардың туындауы таңқаларлық емес. Сіздердің әрқайсысыңыз бір кездері ұрысып қалдыңыздар, егер олай болмаса, сіз жай ғана бақытты емес, қайталанбас тұлғасыз. Егер сіз жанжалдарды бастан өткерген болсаңыз, онда сіз, әрине, оның қаншалықты жағымсыз болғанын, жанжалдың қаншалықты алаңдаушылық тудыратынын есте сақтаңыз. Бүгін біз «жанжал» түсінігін, қақтығыстың себептерін, сондай-ақ қақтығыс жағдайындағы адам мінез-құлқының негізгі үлгілерін қарастырамыз, біздің жанжал деңгейімізді және қақтығысты қалай дұрыс шешуге болатынын анықтаймыз. Ең дұрысы, өмірде қақтығыстар аз болатындай әрекет етуді үйреніңіз.

Енді мен сіздерді «Көпір» мультфильмін көруге шақырамын.

https://www.youtube.com/watch?v=7MwA0u5Xot4


Жазбаша қақтығыстарды талдауға арналған сұрақтар:

Бұл жағдайда не болды

Қақтығыс қай жерде болды?

Кіммен?

Не үшін?

Қарсыластар неге қол жеткізуге тырысты?

Қақтығыс қалай аяқталды?

Қақтығысты болдырмауға болар ма еді?

Мультфильмде кейде қандай да бір мақсатқа қол жеткізуде менмендік пен қыңырлықтың басты жау болатыны туралы. Тұлға ішілік жанжал. Біріктіру арқылы қиын жағдайды қалай шешуге болатынын көрсетеді. «Көпір» мультфильмінде аю мен бұланның агрессиясы мен өзімшілдігінің жағдайды шешуге ықпал етпегенін көреміз. Ал лемур мен қоян бұл жағдайдан шығудың жолын тапты.

Психолог. Психологиялық тұрғыдан алғанда конфликт екі немесе одан да көп адамдардың мүдделерінің, көзқарастарының, пікірлерінің қақтығыстарының нәтижесі болып табылады. Қақтығыстар табиғи және болмай қоймайды. Неліктен біздің өмірімізде қақтығыстар туындайды? Мұны біз «Эксперимент» жаттығуы арқылы анықтауға тырысамыз.


«Эксперимент» жаттығуы

Енді біз қағазбен (майлықпен) белгілі бір әрекеттерді орындаймыз, сіздің міндетіңіз нұсқауларды дәл орындау, сонда барлығы бірдей нәтиже береді.

Парақты жартысына бүктеңіз.

Оны қайтадан жартысына бүктеңіз.

Жоғарғы оң жақ бұрышты жыртып алыңыз.

Төменгі оң жақ бұрышты жыртып алыңыз

- Не болды?

Психолог. Нәтижелер әртүрлі үлгілер болды. Мүмкін, мұқият қарасаңыз, сіз ұқсас «шығарылымдарды» таба аласыз, бірақ нұсқаулар барлығына бірдей болғанымен, біз бірдейлерін таба алмаймыз. Бұл адамдармен болады, бір-бірімен сөйлескенде, олар ақпаратты басқаша қабылдайды, бұл бір-бірін түсінбеуге әкеледі, қарым-қатынаста шиеленіс пайда болады, сондықтан дау-дамай қаупі бар.


«Қақтығыс немесе ымыра» жаттығуы

Қатысушыларға жұптық жағдайды шешу ұсынылады

Қақтығыс жағдайлары:

Сіз бүгін ұзағырақ серуендеуге шыққыңыз келеді, бірақ ата-анаңыз рұқсат бермейді, араларыңызда жанжал туындады.

Үзілістердің бірінде сізге жоғары сынып оқушысы келіп, ұялы телефоныңызды қарауыңызды өтініп, одан рұқсатсыз қоңырау шалып, жанжал тудырған.

Сіз қатты музыка тыңдағанды ​​ұнатасыз, бірақ көршілеріңіз үнсіздікті жақсы көреді. Жанжал туындады.

Үзіліс кезінде сыныптасы жүгіріп өтіп, костюміңді кірлетіп алды. Жанжал туындады.

Бұл тренингтің соңында жасөспірімдер қол алысады - сәтті аяқталған жағдайлардың белгісі


Психолог. Енді мен сізге «Қақтығысты шешудің 5 жолы» бейнебаянын көруді ұсынамын.

Психолог. Психологтар қақтығыс кезіндегі мінез-құлықтың бес стратегиясын анықтайды:

ынтымақтастық

ымыраға келу

болдырмау

құрылғы

бәсекелестік

Сіздің жанжалды шешу стиліңіз қандай деп ойлайсыз? Білгің келе ме?





Сауалнама

Нұсқаулар. Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз, жанжал жағдайындағы осы немесе басқа мінез-құлық сізге қаншалықты тән екенін бағалаңыз, ол үшін ұсынылған үш жауап нұсқасының бірін таңдап, мынаны қойыңыз:

1 саны, егер сіз мұны сирек жасасаңыз; саны 2, егер жағдайдан жағдайға;

және жиі болса, 3 саны.

Мен қорқытамын немесе ұрысамын.

Мен жаудың көзқарасын қабылдауға және оны өзімдікі сияқты қарауға тырысамын.

Мен ымыраға келуді іздеймін.

Мен қателескенімді мойындаймын, тіпті оған толық сенбесем де.

Мен жаудан аулақпын.

Қандай жағдай болмасын алға қойған мақсаттарыңа жетуіңе тілектеспін.

Мен немен келісетінімді және немен мүлдем келіспейтінімді анықтауға тырысамын.

Мен ымыраға келемін.

Мен берілемін.

Тақырыпты өзгерту.

Мақсатыма жеткенше сол нәрсені қайталаймын.

Мен қақтығыстың көзін табуға, оның қайдан басталғанын түсінуге тырысамын.

Мен аздап берілемін және сол арқылы екінші тарапты жеңілдік жасауға итермелеймін.

Мен бейбітшілікті ұсынамын.

Мен оны әзілге айналдыруға тырысамын.

Тест нәтижелерін өңдеу және интерпретациялау

Бағандардағы нүктелердің қосындысын есептеңіз. Қай бағанда ең көп ұпай жинағаныңызды қараңыз. Бұл нені білдіретіні туралы ақпаратты тыңдаңыз.

Тест нәтижелерін интерпретациялау

A – жанжалды шешудің қатаң стилі. Мұндай адамдар өз ұстанымдарын қорғай отырып, өз ұстанымдарын соңына дейін ұстайды және кез келген жағдайда жеңіске жетуге тырысады. Біз әрқашан дұрыс екенімізге сенімдіміз.

В – бітімгершілік стилі. Әрқашан келісімге келуге болатынын ескере отырып, «бұрыштарды тегістеуге», екі тарапты қанағаттандыратын балама және шешім табуға бағытталған.

B – ымыраға келу стилі. Келіспеушіліктің басынан бастап ымыраға келуге деген көзқарасты байқауға болады.

G – жұмсақ стиль. Бұл жаудың көзқарасын қабылдауға және өз ұстанымынан бас тартуға дайын болуда көрінеді.

D – кету. Бұл стиль қақтығысты болдырмауға бағытталған. Мұндай типтегі адамдар жағдайды ушықтырмауға, жанжалды ашық қақтығысқа жеткізбеуге тырысады.

Психолог. Әрқайсымыздың ішімізде өмірімізді үнемі бұзатын шошқа бар. Оны бәрі жақсы біледі, бірақ ол туралы айтқысы келмейді. Мысалы: Ыдыс жуған мен емес - бұл шошқа, Үлкендерге дөрекі болған мен емес, т.б... Айналадағы үлкендермен және құрдастарымен араласқанда, белгілі бір шошқа кейде бізге кедергі жасауға тырысады. Оны қайта тәрбиелеуге тырысайық. Ал біз мұны жаттығуды орындау арқылы орындаймыз.

Shape1

«Шошқаңызды бояңыз» жаттығуы

Құрал-жабдықтар: картонға салынған шошқа фигуралары.

Нұсқаулар. Енді мен сізге шошқа беремін, бірақ бұл шошқалар сізде бар жақсы нәрселер ғана. Әр адам бастапқыда жақсы. Сондықтан оларды өзіңіз қалағандай бояңыз. Бұл Шошқа сіздің тұмарыңыз болсын, ол сізді «улы жидектер» мен «төкпелерден» қорғайды.

Психолог. Бүгін қандай жаңа және пайдалы нәрсе білдіңіз? Қақтығыстарды болдырмау мүмкін бе?

Сіз жанжалды жағдайларға кімнің жиі түсетінін білесіз бе? Адамдар:

өсек айтпау;

үкімде бейтарап позицияны сақтау;

достарды ғана емес, әңгімелесушілерді де мұқият таңдаңыз;

өз қабілеттеріне сенімді болу;

мұрныңызды ол тиесілі емес жерге жаппаңыз;

өз бетінше шытырман оқиғаларды іздеуге бос уақыты тым аз.

«Біз өмір сүре отырып, біз өзімізді қайта-қайта қақтығыс аймағына тап боламыз, бірақ біз бұл объективті жағдайдан қорықпауымыз керек. Біз қақтығыстардың болғанын ешкім көрмеуі үшін шешуіміз керек. Қақтығыстарды шешудің сындарлы әдістерін қолдану сізге достарды сақтауға көмектеседі және жаулар жасамайды».

Жанжалды жағдай сіздің өміріңізді түбегейлі өзгертуі мүмкін! Бұл өзгерістерді жақсы жаққа жасауға тырысыңыз!


Шарамызды мына сөздермен аяқтағым келеді:


«Кез келген адам сіз сияқты күрделі, қызықты, терең және осал. Шабуыл жасауға емес, берілуге ​​тырысыңыз. Қолға алу үшін емес, беру. Жұдырықты көрсетпе, алақаныңды соз. Жасыру үшін емес, бөлісу үшін. Айқайламаңыз, бірақ тыңдаңыз. Оны жыртып алмаңыз, бірақ жабыстырыңыз».


Сабақ үшін рахмет, бәріміз құшақтасып алайық.









Бланк для ответов

Фамилия имя _____________________________________________кл.

Вариант ответа: 1-если так поступаете редко; 2- если от случаю к случаю; 3-

если часто.

А

Б

В

Г

Д

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15








Жаднама «Қақтығыс жағдайдан қалай шығуға болады»


1. Қақтығыс жағдайына түспес бұрын, одан қандай нәтиже алғыңыз келетінін ойлаңыз.

2. Бұл нәтиже сіз үшін шынымен маңызды екенін растаңыз.

3. Жанжалда тек өзіңіздің ғана емес, басқа адамның да мүддесін мойындаңыз.

4. Қақтығыс жағдайында этикалық мінез-құлықты қадағалаңыз, мәселені шешіңіз және ұпайларды есептемеңіз.

5. Өзіңіздің дұрыс екеніңізге сенімді болсаңыз, табанды және ашық болыңыз.

6. Қарсыласыңыздың аргументтерін естуге өзіңізді мәжбүрлеңіз.

7. Кейін кездескенде ұяттан күйіп қалмас үшін, өкініп қалмау үшін басқа адамды кемсітпе, балағаттама.

8. Дау-дамайда әділ, шыншыл бол, өзіңді аяма.

9. Қарсылассыз қалмас үшін дер кезінде тоқтауды біл.

10. Өзіңізден әлсіз адаммен жанжалдасу туралы шешім қабылдағанда, өзіңізді құрметтеңіз.



















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!