Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Қылмыс пен жаза
Материал туралы қысқаша түсінік
Сынып жетекшіге және психологқа жарамды
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
09 Маусым 2018
1187
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қылмыс және жеткіншек
Сабақ барысында оқушыларды дөңгелек үстел басына 5 - 6 – дан бөліп отырғызып, қылмыс туралы 2 түрлі көрініс көрсетеді.
1 –көрініс.
Самал қасындағы отырған Эльмираның қаламсабын ұрлап алады. Эльмира болған жағдайды сынып жетекшісіне айтады. Сынып жетекшісі:
- Дос жылатып айтады, Дұшпан күлдіріп айтады - деген қазақтың мақалы бар. Мен сіздің қызыңыз туралы ащы шындықты айту үшін шақырдым. Істің алдын алып, сіз болып, біз болып Самалды дұрыс жолға салып, тәрбиелеуіміз керек. Самал тек ұрлық жасап қана отырған жоқ, ол өтірік айтып, бізді алдап отыр.Қызының ісі үшін қатты ұялған анасы «Қызыммен үйге барып жеке сөйлесейін. Енді ондай қылық жасамайды. Өзім қадағалап, тәрбиелеймін» деп уәдесін беріп, үйіне кайтады.Үйіне келген соң Самалды қасына отырғызып, ақылын айтады.- Қызым, сен мені жолдастарыңның алдында жерге қараттың. Кірмегенім қара жердің тесігі болды. Мен сені тәрбиелеп, барымды алдыңа тосып, ешкімнен кем қылмай отырғанда, неден кемтарлық көріп ұрлыққа бардың. Сенің болашағыңнан үміт күтіп, саналы, білімді азамат болады деп, еңбектеніп тапқан таянғанымды алдыңа тосып отырғанда, бүл не қылығың? Өзің ойланып көрші.Самал ойланып, өзінің кінәларын түсініп, мұңайып қалады.
2 – көрініс.
( Қазақтың ертедегі аңыз-әңгімесі желісімен) Баласы көршінің тауық ұясынан жұмыртқа ұрлап әкеледі де, шешесіне жұмыртқаны қуырып беруін сұрайды. Анасы жұмыртқаны куырып береді.Арада біраз күндер өтеді. Бала көршінің тауғын ұрлап әкеліп анасына береді. Қорадағы тауқтарға қосып қояды. Бірнеше жылдар өтеді, бала ұрлықты кәсіп қылып жігіт болып өседі. Бір күні жігіт бес баласы бар, жесір әйелдің ала сиырын ұрлап, сойып жатқан жерінен ұсталады. Ашынған ел жігітті бидің алдына апарып, үкім шығарып, жазалауын сұрайды.
Би: Сен бес баласы бар,өзі сырқат жұмысқа жарамсыз жесір әйелдің жанын бағып отырған жалғыз сиырын ұрлап, балалардың аузын ақтан қақтың. Сенің жазаң дарға асу. Жігіт: Дат, тақсыр! Би: Датың болса айт.Жігіт: Маған анаммен сонғы рет тілдесуге рұқсат етіңіздер.Анасы келеді. Жігіт: Апа, маған тіліңізді көрсетіңізші ( Анасы тілін көрсетеді).Уәзір: Сені жарық дүниеге алып келген, ақ сүтін берген анаңның кінәсі не?Жігіт: Тақсыр, мен ең бірінші көршінің жұмыртқасын ұрлап алып келген кезде анам осы тілімен маған жекіп ұрыспай, ұрлықтың қылмыс екендігін түсіндіріп, ақылын айтпаған анамның тілі де кінәлі шығар деп тұрмын,- деп жауап береді.Би: Әй, балам, бүл сөзіңнің жаны бар екен, ұрлықшы болуыңа сенің анаңның да кінәсі бар екен. Бұл жігіт дарға асылмасын. Алланың кітабы құранда былай депті.Ұры әйел болсын, еркек болсын қолын шауып тастау керек. Бұл жігіттің оң қолының бес саусағын шабындар.Сарбаздар жігіттің қолын айбалтамен шабады.Өкініп тұрып жігіт
Оқушыларға сұрақтар.
1. Жігіттің ұры болып өсуіне кінәлі кім? Өзі ме әлде, анасы ма?2. Сен ұры жігіттің орнында болсаң не істер едің?3. Бидің шығарған үкімі дұрыс па?4. Бидің орнында болсаң қандай жаза қолданар едің?
Мұхаммед с.ғ.с. пайғамбардың хадистерінде 5 түрлі қылмыс жасаған адам қанша садақа берсе де күнәсінен құтыла алмайды делінеді. Соның бірі-ұрлық. 1. Ұры байымайды, сұқ семірмейді.2. Ұрлық түбі - қорлық.3. Біреудің ала жібін аттама.4. Ұрлық ине ұрлаудан басталады.5. Ақылды ұры ауылды ұрламайды.6. Ұрының қасында ұры жүреді.7. Қарақшыдан туған қалтаға түседі.8. Ұрлық адамға ұят, итке сыбаға.
Ұрлықтың екі түрі болады:1. Жеке меншікті ұрлау. 2. Қоғамдық меншікті ұрлау.Қылмыс жасауға ұмтылу да – қылмыс. Қылмыс істеген адамдарға негізгі және қосымша жазалар қолдану мүмкін. Негізгі жазаға жататындар мыналар:
Бұл қылмысқа жататындар:
«Т.Есімжанов атындағы ЖББОМ»КММ
Қылмыс және жеткіншек.
Орындаған: ___Ахунова.М
Сабақ барысында оқушыларды дөңгелек үстел басына 5 - 6 – дан бөліп отырғызып, қылмыс туралы 2 түрлі көрініс көрсетеді.
1 –көрініс.
Самал қасындағы отырған Эльмираның қаламсабын ұрлап алады. Эльмира болған жағдайды сынып жетекшісіне айтады. Сынып жетекшісі:
- Самал Эльмираның қаламсабын алдың ба –дейді.
- Жоқ тәтей алған да, көрген де жоқпын,- деп жауап береді.
- Жаңа ғана ақшамды сөмкеме салып кеткем. Енді жоқ. Тағы да Самал алды ақшамды,- деп жылап жібереді.
- Самал, Эльмираның ақшасын алдың ба, алсаң өзіне қайтарып бер.
- Самал, сен ақшаны қайдан алдың?
- Жаңа жолда мамам кездесіп ақша берді,- деп өтірік айтады.
- Дос жылатып айтады, Дұшпан күлдіріп айтады - деген қазақтың мақалы бар. Мен сіздің қызыңыз туралы ащы шындықты айту үшін шақырдым. Істің алдын алып, сіз болып, біз болып Самалды дұрыс жолға салып, тәрбиелеуіміз керек. Самал тек ұрлық жасап қана отырған жоқ, ол өтірік айтып, бізді алдап отыр.Қызының ісі үшін қатты ұялған анасы «Қызыммен үйге барып жеке сөйлесейін. Енді ондай қылық жасамайды. Өзім қадағалап, тәрбиелеймін» деп уәдесін беріп, үйіне кайтады.Үйіне келген соң Самалды қасына отырғызып, ақылын айтады.- Қызым, сен мені жолдастарыңның алдында жерге қараттың. Кірмегенім қара жердің тесігі болды. Мен сені тәрбиелеп, барымды алдыңа тосып, ешкімнен кем қылмай отырғанда, неден кемтарлық көріп ұрлыққа бардың. Сенің болашағыңнан үміт күтіп, саналы, білімді азамат болады деп, еңбектеніп тапқан таянғанымды алдыңа тосып отырғанда, бүл не қылығың? Өзің ойланып көрші.Самал ойланып, өзінің кінәларын түсініп, мұңайып қалады.
- Мама, кешіріңіз! Енді бүндай іске бармаймын. Сізді ұятқа қалдырмаймын. Үмітіңізді ақтаймын.
- Кешеғі жолдасыңның ақшасын апарып, кешірім сұрауды ұмытпа.
2 – көрініс.
( Қазақтың ертедегі аңыз-әңгімесі желісімен) Баласы көршінің тауық ұясынан жұмыртқа ұрлап әкеледі де, шешесіне жұмыртқаны қуырып беруін сұрайды. Анасы жұмыртқаны куырып береді.Арада біраз күндер өтеді. Бала көршінің тауғын ұрлап әкеліп анасына береді. Қорадағы тауқтарға қосып қояды. Бірнеше жылдар өтеді, бала ұрлықты кәсіп қылып жігіт болып өседі. Бір күні жігіт бес баласы бар, жесір әйелдің ала сиырын ұрлап, сойып жатқан жерінен ұсталады. Ашынған ел жігітті бидің алдына апарып, үкім шығарып, жазалауын сұрайды.
Би: Сен бес баласы бар,өзі сырқат жұмысқа жарамсыз жесір әйелдің жанын бағып отырған жалғыз сиырын ұрлап, балалардың аузын ақтан қақтың. Сенің жазаң дарға асу. Жігіт: Дат, тақсыр! Би: Датың болса айт.Жігіт: Маған анаммен сонғы рет тілдесуге рұқсат етіңіздер.Анасы келеді. Жігіт: Апа, маған тіліңізді көрсетіңізші ( Анасы тілін көрсетеді).Уәзір: Сені жарық дүниеге алып келген, ақ сүтін берген анаңның кінәсі не?Жігіт: Тақсыр, мен ең бірінші көршінің жұмыртқасын ұрлап алып келген кезде анам осы тілімен маған жекіп ұрыспай, ұрлықтың қылмыс екендігін түсіндіріп, ақылын айтпаған анамның тілі де кінәлі шығар деп тұрмын,- деп жауап береді.Би: Әй, балам, бүл сөзіңнің жаны бар екен, ұрлықшы болуыңа сенің анаңның да кінәсі бар екен. Бұл жігіт дарға асылмасын. Алланың кітабы құранда былай депті.Ұры әйел болсын, еркек болсын қолын шауып тастау керек. Бұл жігіттің оң қолының бес саусағын шабындар.Сарбаздар жігіттің қолын айбалтамен шабады.Өкініп тұрып жігіт
- Бауырларым, менің өкінішті ісімді қайталамандар. Мен қалған өмірімде ешкімнің ала жібін аттамауға ант етемін. Істеген ісім үшін ел-жұрттан кешірім өтінемін.
Оқушыларға сұрақтар.
1. Жігіттің ұры болып өсуіне кінәлі кім? Өзі ме әлде, анасы ма?2. Сен ұры жігіттің орнында болсаң не істер едің?3. Бидің шығарған үкімі дұрыс па?4. Бидің орнында болсаң қандай жаза қолданар едің?
Мұхаммед с.ғ.с. пайғамбардың хадистерінде 5 түрлі қылмыс жасаған адам қанша садақа берсе де күнәсінен құтыла алмайды делінеді. Соның бірі-ұрлық. 1. Ұры байымайды, сұқ семірмейді.2. Ұрлық түбі - қорлық.3. Біреудің ала жібін аттама.4. Ұрлық ине ұрлаудан басталады.5. Ақылды ұры ауылды ұрламайды.6. Ұрының қасында ұры жүреді.7. Қарақшыдан туған қалтаға түседі.8. Ұрлық адамға ұят, итке сыбаға.
Ұрлықтың екі түрі болады:1. Жеке меншікті ұрлау. 2. Қоғамдық меншікті ұрлау.Қылмыс жасауға ұмтылу да – қылмыс. Қылмыс істеген адамдарға негізгі және қосымша жазалар қолдану мүмкін. Негізгі жазаға жататындар мыналар:
- Бас бостандығынан айыру;
- Бас бостандығынан айырмай еңбекпен түзету жұмыстары;
- Белгілі лауазым иесі болу құқығынан айыру;
- Айып салу.
Бұл қылмысқа жататындар:
- Бандитизм;
- Пойызды апатқа ұшырату;
- Мемлекеттің немесе жеке адамның меншігін тонау;
- Қасақана кісі өлтіру;
- Денені ауыр дәрежеде жарақаттау;
- Әйелдерді зорлау;
- Милиция қызметкерлерінің өміріне қастандық жасау;
- Атылатын қару – жарақ, оқ-дәріні, жарылғыш заттарды тонау.
«Т.Есімжанов атындағы ЖББОМ»КММ
Қылмыс және жеткіншек.
Орындаған: ___Ахунова.М
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)