«Қыш
өнері» бойынша бағдарлама
Бағдарлама жасаған:
Намазбеков Тілеш Рымжанұлы
Талдықорған қаласы 2021,
қыркүйек
Түсінік
хат
Керамика(грек. keramіke – қыш өнері, keramos – саз)
– қыш-саз бен олардың минералды қоспаларымен араласқан,
сондай-ақ тотықтармен, т.б. органикалық емесқосындылардан
(карбидтер, боридтер, нитридтер,
силицидтер, т.б.)
күйдіріліпжасалғанбұйымдар мен материалдар. Керамика
тұрмыстыңбарлықсалаларында: үйтұрмысында (әртүрліыдыстар),
құрылыста (кірпіш, қыш,
құбыр, тақта, т.б.),
техникада, т. ж., су
жәнеәуекөлігінде, мүсін өнерінде т. б.
кеңіненқолданылады. К-ныңнегізгітехнол.
түрінеқұрылыстық кірпіш,
терракота, майолика, фаянс,
фарфор жатады
Керамика –
қыштан керамиқалық бұйымдарды жасау өнері. Көзеші
күнделікті шыныаяқ пен тәрелкелерді 5000 жылдан аса
уақытбойынажасапкеледі. Керамикалық
бұйымдардың үлгілері ретінде саз балшықтан
жасалған табақшаларды, гректік
және қытайлық құмыралар мен бастарды,
сонымен қатар саз
мүсіндерді алуға болады. Боялған
және лакталған фарфор ( кәрлер ) (
керамикалықбұйымдардыңеңәдемітүрі ) Қытайда
шамамен 1300
жылбұрынжасалған.
«Мүсін және керамика»
үйірмесінің педагогы балаларды құралдармен қалай жұмыс жасау керек екендігін, саз
балшықтан фигураларды қалауға,
құмыраларды дайындауға үйретеді.
Бағдарлама мақсаты –
қыш өнері негізіне,
ұжымдық туындыларды дайындау мақсатында ұшқыр ойлауға үйрету.
«Қазіргі заманғы дизайн»
үйірмесінде болашақ сәулет өнершілер ғимарат макеттерін қағаздан жасап үйренеді.
Үйірме мүшелері жұмыста 3D
формата орындайды. «Қазіргі заманғы дизайн»
үйірмесі оқу жоспары балалардың ойын
шыңдауға арналған:
тапсырмалар, оқу тақырыптары, жаттығулар
және жобаларды қамтиды.
Оқу тақырыптық
жоспар
№
|
Жоспар
бөлімдері
|
Сағат
саны
|
|
|
1
|
Кіріспе
|
1
|
|
2
|
Қыш. Саздың
құрылысы мен тарихы
|
13
|
|
3
|
Кәдесый бұйымдар
жасау
|
16
|
|
4
|
Қыш шеңберінде
жұмыс жысау
|
20
|
|
5
|
Шығармашылық
жұмыс
|
18
|
|
|
Барық сағат
саны:
|
68
|
|
«Қыш шеңбері» көркемөнер
үйірмесінің өзектілігі.
Бұл үйірменің ең өзектілігі
балаға эстетикалық тәрбие бере отыра, қоршаған ортаның көркемдігін,
адамның рухани сулулығын терең түсіндіре білу, сөйтіп оларды ойлау,
қиялдау, сөйлеу қабылдау кабілетінің дамуына ықпал ету міндеттерін
жүзеге асырады. Сонымен қатар жас ұрпақ әсемдікті, сулулықты қыш
ыдыстары мен бұйымдарын жасай отырып, оның қыр сырын түсініп одан
ләззат алуға көркем өнер туралы біліммен мағлұматтармен қарулануға
эстетикалық тәрбие арқылы мүмкіндік алады.
«Қыш
шеңбері» көркемөнер үйірмесінің
мақсаты:
« Қыш шеңбері» көркемөнер
үйірмесінде оқушылар қыш өнерінің әсем келбетінің сырын ашып, оның
бойындағы таңғажайып құпияларымен танысып, тұрмыстық салт дәстүрі
жайлы көп мағұлымат алады.
Жоғарыда айтылған барлық
қажеттіліктерді қабылдай отырып, оқушыны шығармашылық жұмысқа тарту
арқылы танымдық қабілеттерін, қызығушылығын арттырып, жетістіктерін
көрсетіп, белсенділігін қалыптастыра отырып, өздігінен еңбек етуге
дайындау, іскерлігін дамыту бүгінгі күннің
талабы.
68сағат
№
|
Тақырыбы
|
Сағат
саны
|
Мерзімі
|
Ескерту
|
1-тоқсан
|
№1БӨЛІМ
Кіріспе
|
1
|
Кіріспе сабағы. Сазбен жұмыс
істегенде қауыпсіздік ережелерін
сақтау
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
№2 БӨЛІМ
Қыш өнері.Саздың құрылысы
мен тарихы
|
2
|
Қыш өнерінің
тарихы
|
1
|
|
|
3
|
Табиғи саздардың түрлері мен
құрылысы және
классификациясы.
|
1
|
|
|
4
|
Қол құрал саймандары.
Шеберхананың жабдықталуы.
|
1
|
|
|
5
|
Саз балшықты таңдау және
тексеру. Оларды сақтау
ережелері.
|
1
|
|
|
6
|
Саз балшықты дайындау. Бұйымды
қолмен жасау.
|
4
|
|
|
7
|
Қалыппен жұмыс. Құю әдістерін
меңгеру.
|
5
|
|
|
2-тоқсан
|
№3 БӨЛІМ
Кәдесый бұйым
жасау
|
8
|
Шағын кәдесый бұйымдардың
эскизін жасау.
|
2
|
|
|
9
|
Заттың, бұйымның формасын
келтіру.
|
6
|
|
|
10
|
Кәдесый бұйымды тазалау,
кептіру.
|
4
|
|
|
11
|
Кәдесый бұйымды күйдіру
жұмыстары
|
2
|
|
|
12
|
Бұйымды әрлеу, безендіру,
бояу.
|
2
|
|
|
3тоқсан
|
№4 БӨЛІМ
Қыш шеңберінде
жұмыс
|
11
|
Қыш шеңберінде жұмыс. Жаттығу
жұмыстары.
|
4
|
|
|
12
|
Қыш шеңберінде жұмыс. Шағын
ыдыс жасау әдісі.
|
6
|
|
|
13
|
Ваза жасап
үйрену
|
6
|
|
|
14
|
Ыдыстарды кептіру, күйдіру
жұмыстары
|
2
|
|
|
15
|
Ыдыстарды безендіру
жұмыстары.
|
2
|
|
|
4тоқсан
|
Шығармашылық
жұмыс
|
16
|
Көлемді бұйымның эскизін
жасау.
|
4
|
|
|
17
|
Бұйымды
жасау.
|
10
|
|
|
18
|
Кептіру, күйдіру
жұмыстары.
|
2
|
|
|
19
|
Безендіру әрлеу
жұмыстары.
|
2
|
|
|