Сабақтың
ортасы
|
Анықтама. Алгортим- берілген есептің шығару жолын
реттелген амалдар тізбегі түріне
келтіру.
Алгоритм құруға мысалдар: Жолдан өту ,қалааралық телефонмен
байланысу, қазынаны іздеу, т. б. келтіруді ұсынуға болады. Күн
тәртібі, шай қайнату, үй тапсырмасын орындау, компьютерде ойнау,
футбол ойнау, шахмат ойнау, т. б. алгоритмдерді талдап мысал
келтіруге болады.
Мысал: Студент болу үшін алгоритмнің мынадай қадамдарын
орындау керек:
1. Орта мектепті бітіріп ,аттестат
алу.
2. Ұлттық бірыңғай тест бойынша сынақ
тапсыру.
3. Тест қорытындысы бойынша жиныған балл көрсетілген
құжаттардың конкурсқа тапсыру .
4. Конкурстан өту.
Алгоритмнің
қасиеттері:
1. Айқын,дәл өрнектелуі.
2. Үзіктілігі.
3. Нәтижелілігі.
4. Жалпыламалығы.
5. Формалды орындалуы.
1. Алгоритмнің айқын, дәл өрнектелу қасиеті. Алгоритмде
келтірілген әрбір іс-әрекет мағынасы айқын, нақты анықталып,
орындаушыға түсінікті болуы тиіс. Алгоритмде тек көрсетілген
қадамдар ғана орындалады. Есеп шығару жолы бірмәнді
анықталғандықтан орындаушы алгоритм командаларын ойланбай
орындауына болады.
2. Алгоритмнің үзіктілік қасиеті. Алгоритм орындау процесі
бірнеше қадамнан тұрады. Алгоритм аралық нәтиже беретіндей бірнеше
ықшам бөліктерге, ал олар қадамдарға бөлінеді, әр қадам өз
кезегінде жеке әрекеттерге жіктеледі.Бір қадамда бір немесе бірнеше
әрекет орындалады. Бұл әрекеттерсаны шектеулі болуы тиіс. Алдыңғы
әрекеттің қорытындысы келесі әректтің керекті мәліметі ретінде
қолданылады. Орындаушы алғашқы әрекетті аяқтамай, келесіге көше
алмайды.
3. Алгоритмнің нәтижелілік қасиеті. Кез келген алгоритм
белгілі бір уақыт ішінде қандай да бір нәтиже беруі тиіс. Алгоритм
орындалып болғанда есептің шешуін немесе шешуі жоқ деген нәтиже
беруі қажет. Әрбір алгоритмде бастапқы деректер болады, алгоритм
орындалып болғанда нәтиже шығады.Мысалы, сандарды қосу алгортмі
үшін қосылғыштардың мәні- бастапқы деректер, нәтижесі - қосынды
болады. Кейде алгоритмнің бірнеше қадамы қайталана беріп нәтиже
бермейді. Ондай алгоритм циклден шықпайтын, нәтижесіз болғандықтан
қайта құру қажет .
4.Алгоритмнің жалпыламалық немесе ортақтық
қасиеті.
Белгілі бір алгоритм жеке есепті ғана емес, оған ұқсас
басқа да есептер ді шешуге мүмкіндік беруі тиіс. Берілген
мәліметтерге қатысты нәтиже ғана өзгеше болады. Мысалы, квадрат
теңдеуді шешу алгоритмі кез келген a,b,cмәндері үшін құрылады. Ал
берілген бұрыштың синусын анықтау алгоритмі кез келген алғашқы
бұрыш аргументі арқылы оның (sin) нақты мәнін есептеуге мүмкіндік
береді, т. с. с.
5.Алгоритмнің формалды
орындалуы.
Орындаушы алгоритм мағынасын,есептің қойылуын
түсінбегенмен, әр команданы (әрекетті) орындай отырып, дұрыс нәтиже
алады. Алгоритм қадамдарында көрсетілген әрекеттерді дұрыс орындау
үшін, әрбір әрекет орындаушыға түсінікті болуы қажет. Мысалы, х
санын квадратта дегенді төменгі сынып оқушылары түсінбейді, ал оны
х санын х санына көбейт деп айтса, онда бұл айтылғанды олар орындай
алады. Демек, алгоритм белгілі бір орындаушыға (адамға, адамдардың
білім деңгейіне, машинаға т. б.) арналып
құрылады.
Қазақ
тілінде
Ағылшын
тілінде
алгоритм
algorithm
команда
instruction
командалар жүйесі
set of instructions
цикл
командалары
cycle instruction
программалау
programming
ойын
программалау ортасы
game framework of
programming
программалау жүйесі
programming system
программалау тілдері
programming languages
жобаның
интерфейсі
project interface
сызықтық
алгоритмдер
linear algorithm
тармақталу алгоритмдері
branching algorithms
сызықтық
алгоритмдерді программалау
programming linear
algorithm
тармақталу алгоритмдерін программалау
programming branching
algorithms
www.bilimland.kz
білім беру платформасынан
сабақтың түсіндірмесін көруге бағыт беру Онлайнмектеп
тапсырмалары
сұрақ -
жауап арқылы кері байланыс жасап тапсырмаларды орындауға бағыт
беру, қолдау көрсету.
|
әр оқушы оқулықтағы, қосымша
берілген материалдағы ақпаратпен танысады, түсінгендерін, қажетті
ақпараттарды дәптерге жазады.
|
смайлик
арқылы мадақтау,
қолдау
смайлик
арқылы
мадақтау, қолдау
|
оқулық
www.bilimland.kz
білім беру
платформасы
ONLINEMEKTEP
|