Шаттық
шеңбері:
«Ыстық лебіз». Шеңберге
жиналып, бір-біріне жылы лебіз, тілек
айту.
«Пазл» әдісімен екі
топқа бөлу:
1-топ«Астана»
2-топ «Ханшатыр»
1-тапсырма «Бір
айналым сөйлесу» әдісі арқылы (тақырып бойынша бір-бір
сөйлем жазып,топ жалғастыра отырып мәтін құрайды. Жазған
сөйлемдерін көрсетпейді,соңғы оқушы мәтіндерін тұтастай
оқиды.)
1-топ: Мен бір күні
Астанаға барғанда.....
2-топ: Мен Бәйтеректі
көргенде....
Қ/Б: «Плюс-минус-қызықты»
әдісі.
2-тапсырма Мәтінмен
жұмыс:
-Аудиожазбаны
тыңдайды.
Бәйтерек туралы
аңыз
Ежелгі ұғым бойынша «бәйтерек»
деген сөздің өзі «өмір ағашы» деген мағынаны білдіреді. Міне, осы
жапырақ жайған алып ағашқа ертедегі ертегілерде кездесетін қасиетті
құс – Самұрық айқара жазылған кең қанаттарымен айналасын тұтас
жауып ұшып келеді. Ол өмірдің өзегін өркендетіп, үмітті үкілейтін
алып алтын жұмыртқа – Күнді салу үшін Өмір ағашы – Бәйтерекке
ұмтыла түскен.
Бәйтерек — үш әлемді
байланыстырушы дәнекер ретінде әспеттелінеді. Орта дүниені — адам,
жоғарғы дүниені — қарақұс, төменгі дүниені — жылан-айдаһар
көрсетеді. Қазақ ертегілерінде кейіпкер жерасты әлеміне тап болады
және ұзаққа созылған сапар кезінде үлкен ағашқа жолығады, ол жерде
ағашқа өрмелеп бара жатқан жыланды өлтіріп, Самұрықтың балапандарын
айдаһардан құтқарып қалады. Осы ерлігі үшін Алып Қарақұс кейіпкерді
жер бетіне алып шығады.
Аңыз бойынша жыл басында, яғни
таңертең киелі құс Самұрық алтын жұмыртқа салады екен,ал ағаштың
етегінде тұратын айдаһар кеш батқан сайын, яғни жыл соңында
жұмыртқаны жұтып қоя береді.
Міне, бұл күн мен түннің алмасуын, жақсылық пен жамандықтың
арасындағы тартысты бейнелейді. Бұл аңыз ауыздан- ауызға тарап,
содан Есілдің сол жағалауында «Астана - Бәйтерек» монументі жапырақ
жайды.
1-топ: «Лоторея
барабаны» тәсілі арқылы мына сөздерді
теріп жазады және ол жайлы не білетінін айтады. (бейбітшілік,
Самұрық, күн, өмір ағашы, Есіл, Астана-Бәйтерек
монументі.)
2-топ: Мәтін бойынша қарапайым
жоспар құрастып, жазады.
Жоспар:
І.
Кіріспе
1.Бәйтерек –өмір
ағашы.
ІІ. Негізгі
бөлім
-
Бәйтерек — үш әлемді
байланыстырушы дәнекер .
-
Самұрықтың балапанарын
айдаһардан құтқаруы.
ІІІ.Қорытынды:
1.Есілдің жағасындағы
Астана-Бәйтерек монументі.
Қ/Б:«Бас бармақ» тәсілімен
кері байланыс береді және
дәлелдейді.
Сергіту сәті. «Қыдырып
қайтайық» әуеніне билеу.
Жұптық
жұмыс:
3-тапсырма: «Өз сөзіңмен жаз»
әдісі. Әр топтағы оқушылар жұптасып,
таңдаған суретін сипаттап жазады.
Саралау:
Т/Д-суретті таңдап,мәлімет
жинақтайды.
О/Д- жоспар
құрайды.
Ж/Д-
тақырыпқа қатысты әңгіме
жазады.
-
Ойлау
дағдылары:
|
Бағалау
критерийлері
|
Дескрипторлар
|
Қолдану
|
-Жоспар құрып,
әңгімелеу.
|
1.Қарапайым жоспар құра
алады.
2.Сюжетті суреттер желісі
бойынша әңгіме құрастырады 3.Суреттер бойынша диалогке
түседі.
|
Жинақтау
|
Сипаттамалы жазба
жұмысын орындайды.
|
1.Орфографиялық нормаларды
сақтайды.
2.Сын есімдерді белсенді
қолданады.
3.Әңгімені
қорытады.
|
|