Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    SUMMATIVE ASSESSMENT

    FOR THE CROSS CURRICULAR UNIT

    « SCIENCE AND TECHNOLOGY »


    Learning objectives 9.4.5.1 Deduce meaning from context in extended texts on a range of familiar general and curricular topics

    9.5.6.1 Write coherently at text level using a variety of connectors on a growing range of familiar general and curricular topics

    9.5.7.1 Use independently appropriate layout at text level on a growing range of general and curricular topics


    Assessment criteria Identify the meaning and details of the reading texts on familiar topics and draw conclusion by reasoning

    Develop coherent paragraphs at text level using a variety of connectors

    Use an appropriate layout in writing


    Level of thinking skills Application Higher order thinking skills


    Duration 20 minutes


    READING

    Task 1. Read the text and answer the questions putting A, B, C or D


    How do YOU use the net?

    We asked members of one family to tell us what they use the Internet for and why. Here is what they told us.

    A Grandad Peter

    I might be over 80 but the Internet is invaluable to me. At my age it’s not always so easy to get about and my friends and family are scattered all over the globe. It’s difficult to visit and have face-to-face conversations that often. It’s a bit pricy too! Phoning isn’t that convenient because of the different time zones. I don’t think my brother in Australia would appreciate being woken up at three in the morning just for me to say hello! So I keep in touch by e-mail and it’s very important to me. It took me a while to get the hang of it but now it’s no problem at all.

    B Daughter Lynne

    I must admit that I’m a spendaholic and I’m on auction sites all the time. I can’t resist a bargain and I love the excitement of bidding against other people and never being sure whether you’re going to win or not. It’s quite addictive so I have to be careful or else I would be completely broke! I think it’s incredible that whatever you’re looking to buy, someone out there has got it to sell.

    C Mum Karen

    I find the net useful for downloading information for my students. You can also access sites that give you free lesson plans and good, imaginative ideas for making lessons interesting. There’s such a lot of knowledge out there too. To get the answers to the kind of questions I have, it would take hours with piles of books and I simply don’t have the time. For me the net is a lifeline!

    D Dad Oliver

    My big thing is news and sports and I’m always online checking the latest scores. I work shifts too, so I often miss the regular news slots and with the net I can always watch news clips of programmes that were on earlier. It also brings you breaking news and with the more controversial issues if you want to, you can read people’s comments and of course, make your own. I do that quite often. And there are also online newspapers. If I don’t get a paper, I can always go online and click on to the newspapers website. It’s easier to choose what you want to read rather than leafing through the papers which can be so big these days


    Which person (A–D) says …

    1 I see the net as time saving? ___

    2 I sometimes share my opinions with others? ___

    3 I use it to get help with my work? ___

    4 I don’t always get what I want? ___

    5 it took time to work out how to use the net? ___


    WRITING

    Task 2. Write an essay on the following topic:

    Do you think modern technology has made our life easier or difficult? What are the advantages and disadvantages of modern technologies? In your opinion, what is the greatest technological invention? Why?

    Write around 120-150 words.


    Follow this structure:

    Paragraph 1: What general information about technologies can you give? State your opinion (thesis).

    Paragraph 2: What are the advantages of modern technologies?

    Paragraph 3: What are the disadvantages of modern technologies?

    Paragraph 4: What do you think is the most important thing that humans have created?

    Paragraph 5: What’s your overall opinion? Restate the thesis.








    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Identify the meaning and details of the reading texts on familiar topics

    1

    C

    1

    D

    1

    C

    1

    B

    1

    A

    1

    Develop coherent paragraphs at text level using a variety of connectors


    Use an appropriate layout in writing

    2

    writes about advantages of modern technologies;

    1

    writes about disadvantages of modern technologies;

    1

    expresses his/her overall opinion;

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Tilekshi
    17 Сәуір 2024
    815
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    SA 9 grade SCIENCE AND TECHNOLOGY

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    SA 9 grade SCIENCE AND TECHNOLOGY

    Материал туралы қысқаша түсінік
    SA 9 grade SCIENCE AND TECHNOLOGY
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    SUMMATIVE ASSESSMENT

    FOR THE CROSS CURRICULAR UNIT

    « SCIENCE AND TECHNOLOGY »


    Learning objectives 9.4.5.1 Deduce meaning from context in extended texts on a range of familiar general and curricular topics

    9.5.6.1 Write coherently at text level using a variety of connectors on a growing range of familiar general and curricular topics

    9.5.7.1 Use independently appropriate layout at text level on a growing range of general and curricular topics


    Assessment criteria Identify the meaning and details of the reading texts on familiar topics and draw conclusion by reasoning

    Develop coherent paragraphs at text level using a variety of connectors

    Use an appropriate layout in writing


    Level of thinking skills Application Higher order thinking skills


    Duration 20 minutes


    READING

    Task 1. Read the text and answer the questions putting A, B, C or D


    How do YOU use the net?

    We asked members of one family to tell us what they use the Internet for and why. Here is what they told us.

    A Grandad Peter

    I might be over 80 but the Internet is invaluable to me. At my age it’s not always so easy to get about and my friends and family are scattered all over the globe. It’s difficult to visit and have face-to-face conversations that often. It’s a bit pricy too! Phoning isn’t that convenient because of the different time zones. I don’t think my brother in Australia would appreciate being woken up at three in the morning just for me to say hello! So I keep in touch by e-mail and it’s very important to me. It took me a while to get the hang of it but now it’s no problem at all.

    B Daughter Lynne

    I must admit that I’m a spendaholic and I’m on auction sites all the time. I can’t resist a bargain and I love the excitement of bidding against other people and never being sure whether you’re going to win or not. It’s quite addictive so I have to be careful or else I would be completely broke! I think it’s incredible that whatever you’re looking to buy, someone out there has got it to sell.

    C Mum Karen

    I find the net useful for downloading information for my students. You can also access sites that give you free lesson plans and good, imaginative ideas for making lessons interesting. There’s such a lot of knowledge out there too. To get the answers to the kind of questions I have, it would take hours with piles of books and I simply don’t have the time. For me the net is a lifeline!

    D Dad Oliver

    My big thing is news and sports and I’m always online checking the latest scores. I work shifts too, so I often miss the regular news slots and with the net I can always watch news clips of programmes that were on earlier. It also brings you breaking news and with the more controversial issues if you want to, you can read people’s comments and of course, make your own. I do that quite often. And there are also online newspapers. If I don’t get a paper, I can always go online and click on to the newspapers website. It’s easier to choose what you want to read rather than leafing through the papers which can be so big these days


    Which person (A–D) says …

    1 I see the net as time saving? ___

    2 I sometimes share my opinions with others? ___

    3 I use it to get help with my work? ___

    4 I don’t always get what I want? ___

    5 it took time to work out how to use the net? ___


    WRITING

    Task 2. Write an essay on the following topic:

    Do you think modern technology has made our life easier or difficult? What are the advantages and disadvantages of modern technologies? In your opinion, what is the greatest technological invention? Why?

    Write around 120-150 words.


    Follow this structure:

    Paragraph 1: What general information about technologies can you give? State your opinion (thesis).

    Paragraph 2: What are the advantages of modern technologies?

    Paragraph 3: What are the disadvantages of modern technologies?

    Paragraph 4: What do you think is the most important thing that humans have created?

    Paragraph 5: What’s your overall opinion? Restate the thesis.








    Assessment criteria

    Task

    Descriptor

    Mark

    A learner

    Identify the meaning and details of the reading texts on familiar topics

    1

    C

    1

    D

    1

    C

    1

    B

    1

    A

    1

    Develop coherent paragraphs at text level using a variety of connectors


    Use an appropriate layout in writing

    2

    writes about advantages of modern technologies;

    1

    writes about disadvantages of modern technologies;

    1

    expresses his/her overall opinion;

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 9 сынып
    17.04.2024
    815
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Tilekshi
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации