Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
сабақ жоспары Амантоғай жалпы білім беретін орта мектебі
Материал туралы қысқаша түсінік
денсаулық туралы сабақ жоспары сабақты қызықты көрнекілітермен дайын сабақ жоспары . мында әр түрлі сабақ та қолдануға болады қызықты жаттығулар сабақ жоспарында
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
23 Қараша 2018
423
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Unit 8 SPORTS | School: | |
Date: | Teacher name: | |
CLASS: 5 | Number present: | absent: |
Lesson title | Sport for all | |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) | 5.L4 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics 5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics | |
Lesson objectives | All learners will be able to: | |
Assessment criteria | ||
Values links | Healthy lifestyle, Respect, Support, Trust | |
Cross-curricular links | PE, Psychology | |
Previous learning | Learning a song about helping the environment and writing a recipe to make an ideal world | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Жоспарланған іс-шаралар (ауыстырыңыз Ескертулер төменде сіздің жоспарланып отырған қызметтің) Жоспарланған іс-шаралар (ауыстырыңыз Ескертулер төменде сіздің жоспарланып отырған қызметтің) | Resources |
Start2 m 4 m | Greetings.Learning and lesson objectives are introduced.Lead-in: teacher demonstrates a number of pictures and asks the students to talk in pairs and guess the topic. Students discuss the question and report back to the teacher ( reading in chain) Are you fond of sport?What sports do you do at school?What sports are popular in KZ?What sports are popular in GB? Do you know any famous sportsmen? | Pictures |
Middle 10 m. 9 m. 9 m. 9 min | Activity 1. Speaking Students look at the board, listen to the speaker, read the words changing emotions(happy,angry,sad). New words: BoxingBasketballCyclingSnowboardingSwimmingGymnasticsRunningFootballTennisRunningGymnasticsBadmintonHockeySkiingDescriptors: A learnerrepeats new words;pronounces the words correctly; Identifies the phonetic symbols and lettersMatches words with transcription Peer-assessment: students swap their papers and check the answers. Activity2 Listen to the recording and do the tasks Low-motivated students complete the TRUE/ FALSE task.1.Many people say that they like sport.- TRUE/ FALSE2.Sport doesn’t help people to keep in good health.- TRUE/ FALSE 3You can do physical exercises.- TRUE/ FALSE 4. Sports competitions have always been popular with children. TRUE/ FALSE 5.Physical Education is not compulsory at all schools TRUE/ FALSE Middle - motivated students change the sentences into negative form. High- motivated students make up questions to the underlined words. As-t criteria : Physical exercises: Activity 3. Complete the table. Teacher gives out the handout 1. Students have to complete 6 columns in the given tables. After that, the students work in expert groups and compare their answers (all students must have the same handout, i.e. student A or B, etc.) Then they are regrouped (groups of 4 with different cards) and they share the information in the new groups. As-t criteria : 1)Write down correctly all columns – “3” 2)Write down places to each sport; - “4” 3)Make up 5-6 correct sentences in Present Indefinite;- “5” Descriptors: A learner T suggests Ls to do “Mixed Letters” As-t criteria : Descriptors: A learner Self-assessmentLs achieved the lesson objective “Recognize the language of kinds of sport” if they find 9 and more correct answers. Fhfhfjsportcncbtennisngfkddnhrksbikecfrigfmssnbasketballngfjgjrdboxingfhrjtgjgnfjgjgfvndmxkarate jumpmswimmingfwfanfn | Pictures PPP PPP(Slide 7,13) Handout 1 Handout 2 Handout 3 Audio material Pictures Audio material Handout 4 cards |
End 2 m. | ReflectionStudents draw funny or sad smile in the stick if a lesson did not like or like. Comment about choiceHome work. Write essay “ My favourite sport”4-5 sentences -“3”6-8 sentences -”4”8-10 sentences - “5” As-t criteria: | Paper, markersstick |
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Health and safety check |
Differentiationcan be achievedthroughtheselectionofactivities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners,selection of learning materials and resources based on the individual abilities of leaners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner). | Use this section to record the techniques that you will use to assess what the learners have learned during the lesson. | Health saving technologies.Using physical exercises and active activities.Rules from the Safety Rules book which can be applied in this lesson. |
Handout 1
Identifies the phonetic symbols and letters
b_ _ _ _ _ _ _ n (badminton)S_ _ _ _ _ _ g (swimming) f_ _ _ _ _ _ l (football)B_ _ _ _ _ _ _ _ l (basketball)H_ _ _ _ y (hockey)R_ _ _ _ _ g (running)S_ _ _ _ g (skiing)T _ _ _ _ s (tennis)
Handout 2
Matches words with transcription 1) Boxing a) [‘futbᴐl] 2 )Basketball b) [ dᴣim’nᴂstiks] Keys:1)H 2)E 3)C 4)F 5)G 6)B 7)D 8)A3) Cycling c) [‘saiklinᶇ4 )Snowboarding d) [‘rᴧniᶇ] 5) Swimming e) [‘ba:skitbᴐ:l] 6 )Gymnastics f) [‘snᶕu,bᴐ:dinᶇ] 7) Running g) [‘swimiᶇ] 8) Football h) [‘boksiᶇ]
Audio material.
Handout 3
1.Many people say that they like sport.- TRUE/ FALSE2.Sport doesn’t help people to keep in good health.- TRUE/ FALSE 3You can do physical exercises.- TRUE/ FALSE 4. Sports competitions have always been popular with children. TRUE/ FALSE 5.Physical Education is not compulsory at all schools TRUE/ FALSE
Middle - motivated students change the sentences into negative form.
1.Many people say that they like sport. Key: 1) (doesn’t)2.Sport helps people to keep in good health. 2) (doesn’t) 3.You can do physical exercises. 3) (can’t) 4. Sports competitions have always been popular with children .4) (haven’t) 5.Physical Education is compulsory at all schools. 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
Барлығы 663 959 материал жиналған
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ