Материалдар / Сабақ жоспары "Animals like" 2 сынып

Сабақ жоспары "Animals like" 2 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал мұғалімдерге арналған. Яғни жаңа мазмұн бағдарламасы бойынша жоспарды қалай жасау керек соған көмегі тисін деп жібердім. Əдіс тəсіл алмасу үшін.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Желтоқсан 2017
592
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Lesson plan

LESSON: Animals like School:
Date:

CLASS: 1Number present: Absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 1L3 Recognise with support simple greetings recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words1S3 Pronounce basic words and expressions intelligibly 1UE 9Use basic present simple forms to give basic personal information

Lesson objectivesAll learners will be able to:


Recognise with support simple greeting recognise the spoken form of a limited range of basic and everyday classroom words



Most learners will be able to:


Pronounce basic words and expressions intelligibly



Some learners will be able to:


Use basic present simple forms to give basic personal information

Previous learningHot and cold, warm, rain, umbrella snow
Plan
Planned timingsPlanned activitiesResources
4 min









4-8 min









Greetings Good afternoon children! Sit down, please!Let’s begin our lesson.Teacher demonstrates and drills different weather adjectives: hot, cold, rainy, wet, cloudy, sunny, windy, snowy

Warm upBow, wow, wowWhose dog art thouLITTLE tommy TINKERS GOGBow , wow, wow



Shadow puppet visuals www imgur com













8-13 min





13-18 min





18-28 min













28-35min











35-40 min
Learners are given worksheets with numbers 1 to 10 written on and optons . Teacher reads our ten questions Do cat like milk?Do cows eat eggs?Put learners in groups of four or five give learners a basic food chain diagram out line to complete with animals



Give different learners in groups different roles. Narratot , shadow puppet , markers , story tellers etc.











Look at the blackboard There are some pictures here call the please.. It is a catWhat food he like?It is a monkeyWhat food like/

Game “Which food like the animals’You know that animals like different foods






































Additional information
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment – how are you planning to check learners’ learning?Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValues links




ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?The learning objectives realistic were realistic. The children learnt about weather. The atmosphere of the lesson was friendly. Children worked in a group.












Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?

1: their pronunciation were very well.

2: Their performances of the types of the weather were very well. The children were very active during the lesson.

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ