8
мин.
15
мин.
3
мин.
5
мин.
3
мин.
3
мин.
3
мин.
1
мин.
1
мин.
|
ІІ.Қызығу-
шылығын
ояту
ІІІ.Мағына- ны
тану
ІҮ.Сергіту
сәті
Ү. Ой
толғау.
ҮІ. Кері
байланыс.
ҮІІ.
Бағалау
ҮІІІ.Үйге
тапсырма
|
Үй тапсырмасын «Ілездеме
сұрақтар» әдісі арқылы пысықтау.
Сұрақтар:
1.Түрік тілдес тайпалардың
ортақ атауы?
2.Түрік қағанатын қай
тайпаның ақсүйектері биледі?
3. Қашан, қандай оқиғадан
кейін Бумын Түрік қағанатының билеушісі
болды?
4.Түрік қағанаты қай
аумақта орналасқан ? Атап, картадан
көрсет.
5.Түркі өркениетін
зерттеуде кімдердің еңбектерін атауға
болады?
6. «Түркі халқы үшін түн
ұйықтамадым, күндіз отырмадым.
.Қызыл қанымды төктім, қара
терімді ағыздым» жолдары қандай жырдан алынған? Мағынасын қалай
түсіндіңдер?
7. Күлтегін ескерткішінің
көшірмесі қашан, қайдан әкелініп , қай жерге
орнатылды?
Тақтаға сабақтың тақырыбын
слайдтан көрсетемін, кіру парағын толтыруларын
сұраймын
Күлтегін туралы бейнебаян
көрсетемін.
Сұрақтар
қоямын.
«Оймышты ара»әдісі арқылы
жаңа тақырыпты меңгерту.
3 топқа конверттер
үлестіремін
1-ші «Тәуелсіздік» тобына:
БатысТүрік қағанаты тақырыбын Шығыс Түрік қағанатын венн
диаграм-
масына салып
түсіндіру.
2-ші «Еркіндік» тобына:
Екінші Түрік қағанаты кезеңіндегі билеушілер түралы даталармен
байланыстырып топтастыру.
3-ші «Азаттық» тобына:
Біріккен Түрік(Ұйғыр) қағанатының өркендеуі мен құлдырауы туралы
картаны пайдаланып баяндау
«Өз бетінше
жұмыс»
«Құпия
қорапша»
Бұл өсімдікті орта
ғасырларда ежелгі гректержыланның шаққан жеріне бірден-бір ем
ретінде қолданған.Сондықтан оны «жылан өсімдігі деп
атаған.
Ал ежелгі Мысырда оны
пирпамида құрылысы кезінде мыңдаған құлдарға күн
сайын
беріп
тұрған.
1-ші көмек: Бұл өсімдіктің
Отаны – Орта Азия.
2-ші көмек: Францияда
шілдеден қаңтарға дейін әр бейсенбіде бұл өсімдіктің ғажайып
жәрмеңкесі өткізіліп тұрады.
3-ші көмек: Иісі өткір,
ащы, тамаққа пайдаланамыз.
Жауабы:
пияэ
Сабақты
қорытындылау.
1.Түркі қағанаты деген
қандай мемлекет?
2. Түркі қағанатының
негізгі тұлғалары кімдер?
3. Орхон-Енисей жазба
ескерткіштерінің тарихын білесің бе? Онда не туралы
жазылған?
«Шығу парағын»
толтыру
-Сабақта қойған
мақсаттарыңа жеттіңдер ме?
- Не алдың
?
- Не үйрендің
?
Шатырға жазып
ілу.
Бағалау парақшаларына
теңгемен жинаған ұпайларын бағаға
айналдыру:
«5» - 15-20
ұпай;
«4» - 14-9
ұпай;
«3» - 8-4
ұпай:
«2» - 3 –тен төмен
ұпай.
«Сиқырлы
сандар»
25, 30, 100, 105, 225,
1000,2017.
§24.Түркеш және Қарлұқ
мемлекеттері. Оқып танысу.
М.Жолдасбековтің
нұсқасындағы «Күлтегін» жырының мазмұнын біліп
келу.
|
Оқушылар назар аударып
тыңдайды, дұрыс жауабын айтады.Дұрыс
жауаптары:
1. Түрік тілдес тайпалардың
ортақ атауы «теле».
2. Түрік қағанатын «ашина»
тайпасының ақсүйектері биледі.
3. 552 жылы жужандарды
жеңген соң.
4. Олар қазіргі Моңғолия
жеріндегі Гоби шөлінің солтүстігінен батыста Тянь-Шань тауына
дейінгі жерлерді жайлаған.
5. М. Қашғари, қытайдың
«Көне Таң», «Жаңа Таң» кітаптарын, Күлтегін, Білге қаған, Тоныкөк
ескерткіштеріндегі мәтіндер, даниялық В.Томсон, орыс ғалымдары
Н.Я.Ядринцев, В.Радлов,В.П.Васильев т.б. еңбектерін атауға
болады.
6. «Күлтегін», «Тоныкөк»
жырларынан алынған. Мағынасы Еліне, Отанына адал қызмет
ету.
7.Жапонияда жасалынып
әкелінген Күлтегін ескерткіші 2001ж. 18 мамырда Астанадағы
Л.Гумилев атындағы Еуразия университетінің алдына
орнатылды.
Балалар слайдқа назар
аударып, «кіру парағын»толтырады (төртбұрышты
қағазға)
-Бүгінгі сабақтың тақырыбы
....
-Бүгінгі сабақтан не
күтесіңдер?
-Нені білгілерің
келеді?
Ойларыңды дәптерге жазып,
топпен талқылап, құнды деген пікірлеріңді алдарыңдағы түсті қағазға
жазып тақтаға ілесіңдер.
Оқушылар бейнебаянды
тамашалайды, өздерінің пікірлерін
білдіреді.
Әр топ конвертті ашып
тапсырмаларымен танысып , жұмысқа
кіріседі.
Мәтінмен танысады, әуелі
жұбымен ,сонан соң тобымен кеңесіп, ортақ шешімге келіп, тақтаға
шығып қорғайды.
«Дұрысын тап», « Жалғастыр»
, «Тұлғаны таны».
Қорапша ішінде жасырылған
заттың оқушыларға сипаттамасы беріледі. Сол арқылы оның ішінде не
бар екенін табу керек.
3 көмек болады. Әрбір көмек
болған сайын 1 ұпай шегеріліп отырады. Ұпай саны –
5.
Әр топтан оқушылар қойылған
сұрақтарға жауап береді
Топтар ақылдаса келе шығу
парағын толтырады, кіру парағының үстіне
қыстырады.
Әрбір топтың бағалаушысы өз
тобын бағалайды
Балалар сандардың
сырын ашады.
|
ұлттық теңгелермен
мадақтау
ұлттық теңгелермен
мадақтау
ұлттық
теңгелермен
мадақтау
|
Топтарға бағалау
парақшаларын үлестіру
АКТ
А4
форматы
конверттер
оқулық,
карта.
постер,
маркер,
ұлттық
теңгелер
құпия
қорапша
бағалау
парақшалары
10 сыныпқа
арналған оқулық, Аңыз адам журналы,
№23,2012ж.
|