Материалдар / Сабақ жоспары: Children’s games

Сабақ жоспары: Children’s games

Материал туралы қысқаша түсінік
ағылшын тілі пәнінің мұғалімдеріне. Жаңа стратегиялар қолданылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қараша 2020
727
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

Kazakhstan in the World of Sport

Teacher name:

Нүсіпханова Асельхан Муханқызы

Grade: 4

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Children’s games

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.1.2.1 understand an increasing range of supported questions which ask for personal information;

4.2.4.1 respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics;

4.4.4.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;

4.5.12.1 use adverbs of time and frequency: sometimes, often, always, never to indicate when and how often, begin to use simple adverbs of manner example given well, badly, use common -ly manner adverbs to describe actions example given slowly, quickly;

4.5.17.1 use me, too and I don’t to give short answers, use when clauses to describe simple present and past actions on personal and familiar topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

understand an increasing range of supported questions which ask for personal information; respond to questions on an increasing range of general and some curricular topics using me, too and I don’t. Write with support a sequence of short sentences in a paragraph to give basic personal information;



Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets students



Students respond to greeting and take their places



-


20

minutes


MAIN PART

Ex 1 p 5. T: Look at the pictures. Which is a team sport? Which is an individual sport? Is there a sport you can play really well?

Pupils’ book open. Explain, in L1 if necessary what is a team sport and what is an individual sport. Ask the pupils to look at the picture on p.4 and elicit the names of the sports (football, tennis). Ask the pupils: What type of sport is tennis? Elicit: It is an individual sport. Then ask: What type of sport is football? Elicit: It is a team sport. Ask the pupils to name other individual and team sports they know. Then ask the pupils to tell the class if there is a sport they can play really well.

POSTER

Ex.2 p. 5 Pupils’ book closed. Put the Children’s games poster up on the board.

Point to the children’s games, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and/ or individually. Point to the games in random order and ask individual pupils to name them. Ask the rest of the class for verification.




Answer the questions

P1: I can play bandy really well.





















Make poster by instructions


Formative assessment



PB Ex 1 p 5.























Track 2 CD 1




10

minutes

ENDING THE LESSON:

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson

Give the home task

Sing a Good bye song





Children sing a Good bye song


Feedback


https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ