Сабақ кезеңі/Уақыты
|
Педагогтің іс-әрекеті
|
Оқушының іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту
5 мин.
|
І.Ұйымдастыру кезеңі:
Сәлемдесу, сыныпты
түгендеу.
|
-
«Like and
Ok» нейрожаттығу орындайды
Бір уақытта бір қол бас бармақты жоғары көтеру,
екінші қолмен ок белгісін көрсету, алдымен жаймен бастап, екі
ишаратты алмастыруды тездету арқылы мидың екі жарын
белсендіру.
|
Жарайсың!
Керемет!
|
|
Жаңа сабаққа кіріспе
3
мин.
|
(Ұ) «Миға шабуыл»
-
Өмір дегеніміз не және оны қалай анықтауға
болады?
-
Планетада тіршілік ету үшін
қандай факторлар қажет деп саналады?
-
Жердегі тіршіліктің пайда болуына қатысты қандай
гипотезалар бар?
-
Зерттеудің қандай ғылыми дәлелдері өмір біздің
планетамызда пайда болуы мүмкін екенін көрсетеді?
-
Өмірдің пайда болуы туралы қандай балама
теориялар бар және олар негізгі гипотезалармен қалай
салыстырылады?
|
Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен
қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген
мадақтау
сөзімен ынталандыру.
|
|
Сабақтың ортасы
Мағынаны ашу.
30 мин.
|
Оқулықтағы жаңа сабақтың
мәтінін оқуға тапсырма береді
|
Оқулықты оқып танысып шығады.
Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне жазып
алады. Өзіне қажетті ақпаратты жазып
алады.
|
Мадақтау сөздерімен
ынталандырады.
-2
балл
|
5-сынып оқулығы
|
|
Шындық/Жалған
тапсырмасы
№
|
Тұжырымдар
|
Ш/Ж
|
1
|
Жердегі тіршілік құдайлардың арқасында
пайда болды.
|
|
2
|
Тіршілік пайда болған кезде жер мұздықтармен
жабылған.
|
|
3
|
Жердегі алғашқы тірі организмдер
прокариоттар (бір жасушалылар) болды.
|
|
4
|
Жер атмосферасында оттегінің пайда
болуы тіршіліктің дамуына ықпал етті.
|
|
5
|
Мұхиттар тіршіліктің алғашқы орны
болды.
|
|
6
|
Эволюция-уақыт өте келе тірі
организмдердің даму процесі
|
|
|
Дескриптор:
-3
балл
-Жердегі тіршіліктің қалай қалыптасуын
сипаттайды
-Жердегі тіршіліктің қалыптасуына әсер еткен
түрткіжайттарды сипаттайды
|
ДК экраны
5-сынып оқулығы.
Жұмыс дәптерлері.
|
|
Оқулықта берілген тапсырманы орындатады,
бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді.
|
3-Тапсырма:
геохронологиялық кесте құру
4-Тапсырма:
|
Дескриптор:
1.геохронологиялық кесте жазады. -1
балл
2. ғалымдардың пікірлерін
сәйкестендіреді.-4 балл
|
ДК экраны
5-сынып оқулығы.
Жұмыс дәптерлері.
|
Сабақтың
соңы
Ой
толғаныс.
Рефлексия
7 мин
|
«Көрші» әдісі.
|
Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына сай өз
түсінгенін, пікірін, өз ойын көршісіне айту арқылы сабаққа
қорытынды жасайды.
|
Мұғалім оқушыларды 1-10 балл аралығында
бағалайды
|
|
№ Болжам
авторы
|
|
Жер ғаламшарының пайда болу
болжамдары
|
1
И.Кант
|
А. Планеталар жүйесі Күнді
қоршаған суық күйдегі алғашқы газ-тозаңды тұмандықтар мен
метеориттік заттардың Күнге қарай тартылып Күнмен бірге галактиканы
айналу барысында
пайда
болады.
|
2
С.Лаплас
|
В. Күн және Күн жүйесіне
кіретін басқа планеталар аспан әлемін құрайтын алғашқы ортақ
материядан, газ-тозаңды заттардың біртіндеп қоюланып тығыздалуына
байланысты пайда болады.
|
3
О.Ю.Шмитд
|
С. Ыстық күйдегі алғашқы
газ-тозаңды тұмандықтар бүкіл дүниежүзілік тартылыс заңы бойынша
белгілі бір орталық денені айнала қозғалуларының нәтижесінде
біртіндеп тығыздала келе әр түрлі денелерге
жіктеледі. Ондай тұмандықтың орталық бөлігінде
ядролық дене қалыптасады.
|
4
В.Г.Фесенков
|
D. Бүкіл әлем — өте ұсақ
бөлшектерден құралған ең алғашқы материядан тұрады; жұлдыздардың,
Күннің және т. б. ғарыштық денелердің құралуы — дүниежүзілік
тартылыс заңы бойынша, суық күйдегі алғашқы ұсақ бөлшектердің
ретсіз (хаостық) қозғалысы жағдайында, жеке бөлшектердің бір-біріне
тартылып, ірі денелер түрінде бірігуімен
байланысты
|
№ Болжам
авторы
|
|
Жер ғаламшарының пайда болу
болжамдары
|
1
И.Кант
|
А. Планеталар жүйесі Күнді
қоршаған суық күйдегі алғашқы газ-тозаңды тұмандықтар мен
метеориттік заттардың Күнге қарай тартылып Күнмен бірге галактиканы
айналу барысында
пайда
болады.
|
2
С.Лаплас
|
В. Күн және Күн жүйесіне
кіретін басқа планеталар аспан әлемін құрайтын алғашқы ортақ
материядан, газ-тозаңды заттардың біртіндеп қоюланып тығыздалуына
байланысты пайда болады.
|
3
О.Ю.Шмитд
|
С. Ыстық күйдегі алғашқы
газ-тозаңды тұмандықтар бүкіл дүниежүзілік тартылыс заңы бойынша
белгілі бір орталық денені айнала қозғалуларының нәтижесінде
біртіндеп тығыздала келе әр түрлі денелерге
жіктеледі. Ондай тұмандықтың орталық бөлігінде
ядролық дене қалыптасады.
|
4
В.Г.Фесенков
|
D. Бүкіл әлем — өте ұсақ
бөлшектерден құралған ең алғашқы материядан тұрады; жұлдыздардың,
Күннің және т. б. ғарыштық денелердің құралуы — дүниежүзілік
тартылыс заңы бойынша, суық күйдегі алғашқы ұсақ бөлшектердің
ретсіз (хаостық) қозғалысы жағдайында, жеке бөлшектердің бір-біріне
тартылып, ірі денелер түрінде бірігуімен
байланысты
|
№ Болжам
авторы
|
|
Жер ғаламшарының пайда болу
болжамдары
|
1
И.Кант
|
А. Планеталар жүйесі Күнді
қоршаған суық күйдегі алғашқы газ-тозаңды тұмандықтар мен
метеориттік заттардың Күнге қарай тартылып Күнмен бірге галактиканы
айналу барысында
пайда
болады.
|
2
С.Лаплас
|
В. Күн және Күн жүйесіне
кіретін басқа планеталар аспан әлемін құрайтын алғашқы ортақ
материядан, газ-тозаңды заттардың біртіндеп қоюланып тығыздалуына
байланысты пайда болады.
|
3
О.Ю.Шмитд
|
С. Ыстық күйдегі алғашқы
газ-тозаңды тұмандықтар бүкіл дүниежүзілік тартылыс заңы бойынша
белгілі бір орталық денені айнала қозғалуларының нәтижесінде
біртіндеп тығыздала келе әр түрлі денелерге
жіктеледі. Ондай тұмандықтың орталық бөлігінде
ядролық дене қалыптасады.
|
4
В.Г.Фесенков
|
D. Бүкіл әлем — өте ұсақ
бөлшектерден құралған ең алғашқы материядан тұрады; жұлдыздардың,
Күннің және т. б. ғарыштық денелердің құралуы — дүниежүзілік
тартылыс заңы бойынша, суық күйдегі алғашқы ұсақ бөлшектердің
ретсіз (хаостық) қозғалысы жағдайында, жеке бөлшектердің бір-біріне
тартылып, ірі денелер түрінде бірігуімен
байланысты
|