Материалдар / Сабақ жоспары "Our body" 2сынып

Сабақ жоспары "Our body" 2сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Жаңартылған оқу бағдарламасы бойынша екінші сыныпта дене мүшелері тақырыбында сабақ жоспары. Оқушылар дене мүшелерімен танысып, сөйлемдер құрастыру жұмыстары қамтылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қаңтар 2018
1702
8 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON : Our bodySchool: Talshik school
Date: Teacher name: Doszhanova S.K.
CLASS: 2Number present:absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines
Lesson objectivesAll learners will be able to:
  • name parts of the body
  • recognize Teacher’s instructions
  • recognize Teacher’s gestures


  • Most learners will be able to:
  • read the short text according the vocabulary


  • Some learners will be able to:
  • describe a picture using covered grammar and words
  • ValueRespect
    Cross curricular linkArt, PT
    Previous learning

    English speaking countries
    Plan
    Planned timingsPlanned activitiesResources
    Beginning5 minutesGREETINGHello, boys and girls! How are you?What day is it today?Phonetic drillРабота со звуками/e/, /i:/,/әu/-Children,listen and repeat after me:/e/,/e/,/e/.Say: pen, Ben, hen, head, bed, leg, vet.-Children,listen and repeat after me: /i;/It`s a long sound: he, she, cleaner, these, three, we, Easter, queen, policeman, teacher.-Children,listen and repeat after me:/әu/Say: toe, shoulder, yellow, hello.Great job, children!TaskLook at the picture and describe it.Example: This is a classroom. There is a teacher. She is reading a book. WARMING UPTeacher demonstrates body partsListen and sing.Head, shoudres, knees and toes,Knees and toes, knees and toes.Head, shoulders, knees and toes,Eyes, ears, mouth and nose



















    Song “Head, shoulders, knees and toes”http://videoscope.cc/14574-youtube-head-shoulders-knees-and-toes.html

    Middle20 minutes





















































    10 minutes
    Listen and learn the new words.Head, eye,arm, hand, leg, foot, teeth, neck, ear.Task.Trace the words, read them and match to the pictures.T. explains difference between this is\these are. What is this?\What are these?Listen and readAnar: Bota, what`s this?Bota: This is my nose.Anar:What are these?Bota: These are my ears.Anar: What are these?Bota:These are my eyes.Anar: What`s this? Is it your arm?Bota: No, itn`t It1s my leg. These are my fourlegs.

    Learners make sentences using tis is\these are and words given in the picture.ASSESSMENTReading and drawing a picture of an alien.I am a green alien. I have a big head, 4 eyes, 3 mouths and 2 noses. I don’t have any antenna but I have 5 ears.
    worksheets



    Worksheets for formative assessment



    End5 minutesGiving Homework





    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ