Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Сабақ жоспары "Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары" 8 - сынып
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Сабақ жоспары "Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары" 8 - сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
1. Білімділік: сабақтас құрмалас сөйлем мен оның құрамы, бағыныңқы сөйлемнің
баяндауышының жасалу жолдарын меңгерту;
2. Тәрбиелік: оқушыларды сөйлеу мәдениетіне, ұжымдасып еңбектенуге тәрбиелеу;
3. Дамытушылық: оқушылардың жазу, талдау, машықтарын, салыстыра білу дағдыларын
дамыту;
Білімділік: сабақтас құрмалас сөйлем мен оның құрамы, бағыныңқы сөйлемнің
баяндауышының жасалу жолдарын меңгерту; 2. Тәрбиелік: оқушыларды сөйлеу мәдениетіне, ұжымдасып еңбектенуге тәрбиелеу; 3. Дамытушылық: оқушылардың жазу, талдау, машықтарын, салыстыра білу дағдыларын дамыту; Сабақтың түрі: жаңа сабақты меңгертуСабақтың әдіс-тәсілі: талдау, сұрақ-жауап, жаттығу, салыстыруСабақтың көрнекілігі: тақырыпқа байланысты кесте, үлестірмелер Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиетіСабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: 1. Оқушылармен сәлемдесу 2. Оқушылардың сабаққа қатысын тексеру 3. Оқушылардың зейіндерін сабаққа аудару ІІ. Үй тапырмасын тексеру1. Сабақтас сөйлем туралы түсінік2. 281-жаттығуІІІ. Жаңа тақырыптСабақтас құрмалас сөйлемнің өзіне тән белгілері:
Алғашқы компоненті тиянақсыз
Бағына байланысады
Қосымшалар арқылы байланысады
Бағыныңқы, басыңқы компоненттері болады
Сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдары Сабақтас құрмаластың құрамындағы бірінші жай сөйлемнің баяндауышы тиянақсыз тұлғада келетіндіктен, ол өз бетімен жеке сөйлем бола алмай, келесі жай сөйлемге бағына байланысады.
Бағыныңқы сөйлем
Тұлғалық белгісі
Мысалдар
Бәрі жиылысымен,
(етістік негізді) –ысымен, -ісімен;
Айбек ойын ортаға салды.
Мен келсем,
-са, -се (шартты райлы етістіктен)
оқушылар жиналып отыр екен.
Қыран құс шүйіліп келіп,
Етістіктің көсемше түрінен
қанаты қайқаң ете қалды.
Жіп-жіңішкеріп барып, үзілгенде, (үзілгенше, үзілгендіктен, үзілгенмен)
Осы үйге келген сайын, (соң), келгеннен бері (бұрын), (келгенге шейін), Уәделескен жерге жеткен кезде (шақта, уақытта),
Есімшеге септеулік шылаулар, көмекші сөздер тіркесіп келеді.
өткен күндер елесі мазалайды.
неше күнгі құпияның сырын ұқтым.
Сабақтас құрмаластың құрамындағы жай сөйлемдер бір – бірімен, бір жағынан, бағыныңқы сөйлемнің баяндауыш тұлғасының тиянақсыз болып келуімен құрмаласса, екінші жағынан, олардың өзара мағыналық қарым – қатынасы арқылы да құрмаласады.Бағыныңқы сөйлем басыңқы сөйлемнен бұрын келеді. Тек өлең жолдарында орны ауысып келуі мүмкін.
ІV. Жаңа тақырыпты бекіту Тапсырмалар орындауӘдеби шығармалардан үзінділер беріп, сөйлем түрлерін ажыратуҚыз анадан көрмейінше, өнеге алмас. (бағыныңқы сыңарының баяндауышы көр – мейінше)Ұл атадан көрмейінше, сапар шекпес. (бағыныңқы сыңарының баяндауышы көр – мейінше)Адам ішпес ащы су жылға қуып аққанша, ақпағаны игі. (баяндауышы –ша тұлғалы есімше)Оғыз қағанның оны көргенде, жаны қалмады. (баяндауышы жатыс септік тұлғасындағы есімше)Құл кемеге қайта мінген соң, үн – түнсіз отырып қалды. (баяндауышы шығыс септік тұлғасындағы есімше мен соң шылауының тіркесуінен жасалған)Бақтығұл түтіннен біреу сезіктенер деп ойласа да, әйеліне қой деген жоқ. (баяндауышы шартты райлы етістікке да шылауы тіркесіп жасалған)
Қазақстан тәуелсіздік алғалы, _______________________________________________
________________________________________________, анам қатты қуанды.
Балапан ұяда не көрсе, ______________________________________________.
Қол батыр болмай, ________________________________________________________.
___________________________________________________, ауыздықпен су ішер.
Графикалық диктантШарттыЕсімшеКөсемше-са -ген - а -е -й -ып -іп -п -ған -се 4. Балама тест1. Сабақтас құрмаластың баяндауышы тиянақты бола ма?а) иә в) жоқ2. Сабақтас құрмалас сөйлемнің баяндауышы көсемше арқылы байдланыса ма? а) иә в) жоқ3. Сабақтас құрмалас сөйлемнің басыңқысы бірінші тұра ма? а) иә в) жоқ4. Сабақтас құрмалас сөйлемнің баяндауыштары тең дәрежеде байланыса ма? а) иә в) жоқ5. Сабақтас құрмалас сөйлемнің баяндауыштары шылаулар арқылы тұра ма? а) иә в) жоқ
V. Үйге тапсырма: Көркем шығармалардан сабақтас құрмалас сөйлемге мысалдар жазып келу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз