Сынып: 10 Пәні: қазақ тілі Күні: 18.04.17ж.
Сабақтың тақырыбы: Шешендік сөздердің түрлері.
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ
Сабақтың тақырыбы:
Сабақтың мақсаты:« Шешендік сөздердің түрлері» мәтінінің мазмұнын ашып, өз ойларын шығармашылықпен жеткізу және сөйлемде етістіктерді дұрыс қолдану
Сабақтың міндеттері:
Оқушылардың өздерін-өздері оқыту арқылы білім беруге ықпал жасау,сыни тұрғыдан ойлау процестері арқылы әр баланы қамтуға жағдай жасау.
Жаңа тақырыпты оқушылардың өздерінің меңгеруі.
Әр түрлі тапсырмалар арқылы оқушы білімдерін тексеру.
Сабақта алған білімдерін жан-жақты талдау.
Сабақта алған білімдерін жинақтау.
Күтілетін нәтиже:
1. Етістіктерді сөйлемде дұрыс қолдана алады.
2. «Шешендік сөздердің түрлері» мәтіні бойынша өз ойын еркін жеткізе алады.
3. Өзінің іс-әрекетіне анализ жасай алу.
Сабақта қолданатын көрнекі құралдар: белсенді тақта, плакаттар, кеспе қағаздар, түрлі маркерлер, стикерлер.
Қолданылатын әдістер:Блум таксономиясы, диологтік оқыту, сын тұрғысынан ойлау,талантты және дарынды балаларды оқыту ,оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау,оқудағы басқару және көшбасшылық
Жұмыс түрлері: топпен жұмыс, жеке жұмыс, жұппен жұмыс.
Сабақтың барысы:
Психологиялық ахуал. Ортаға шығып, «Жүректен жүрекке» деген ынтымақтастық шеңбер атмосферасын құрып, бір-біріне жылы лебіздерін білдіреді. 3 мин
Блум таксономиясы бойынша
1. Білім а) ( Ой қозғау): (3 мин)
-Балалар, шешендік дегеніміз не ?
-Қандай шешен билерді білеміз?
-Төле би қай жүздің биі? (ұлы)
-Қазыбек би (орта)
-Әйтеке би (кіші)
Сөздікпен жұмыс (3мин)
арнау - посвящение бата-пожелание
толғау - размышление нақыл- изречение, назидание
дау-спор мысал-басня
сын-критика заттық - вещественный
әзіл-шутка құндылық -ценность
тапқырлық-находчивость
Берілген сөздермен сөз тіркестер мен сөйлемдер құрастыру
2.Түсіну: Мәтінді түсініп оқу, іштей оқу, мәтінді топтың бір мүшесі дауыстап оқиды.
Шешендік сөздердің түрлері
Шешендік сөздер – қоғам өміріне, табиғат құбылыстарына байланысты терең ой, бейнелі шебер тілмен айтылған халық шығармасы, тапқырлық сөздер. Шешендік сөздердің түрлері - шешендік арнау, шешендік толғау, шешендік дау. Шешендік арнау- бір адамға байланысты айтылған сәлем, сын, әзіл, бата. Шешендік толғау - шешендік нақыл, шешендік мақал, шешендік мысал, шешендік жұмбақ, шешендік жауап. Шешендік дау - заттық, рухани мәселелерді реттейтін әдет заңы. Шешендік сөздердің құндылығы - шындық пен тапқырлық.
(2 мин)
3.Қолдану: «1 топ - мәтінді аударады
2 топ - мәтінге сұхбат құрастырады
3 топ - мәтіннің мазмұнын айтады(7мин)
4.Талдау: Шешендік, мәселелерді - сөздеріне морфологиялық талдау жасау.
-
(орындыққа стикер жапсыру арқылы) (8 мин)
Мысалы: шешендік - қандай, сын есім
Бастапқы тұлға - шешен
Тұрақты белгілері: құрамына қарай - дара, тұлғасына қарай -туынды, мағынасына қарай - қатыстық
Тұрақсыз белгілері: -дік - зат есімнен сын есім тудырушы жұрнақ
Синтаксистік қызметі - анықтауыш
5.Жинақтау: «Ыстық орындық» ойынын ойнау. мәтінге байланысты оқушыға сұрақтар қою (5мин)
6.Бағалау.әр топтын бағалау парағын жинап алу.(3 мин)
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушының аты ......«5»- өте жақсы,белсенді жұмыс істегені үшін
Оқушының аты ...... «4» - жақсы жұмыс істегені үшін
Оқушының аты ...... «3» - барлық тапсырмаларға белсенді қатыспағаны үшін
Оқушының аты ...... «2» -сабаққа қатыспағаны үшін
Үйге тапсырма: Ұлы адамдардың шешен сөздерін жазып келу, мәтін мазмұны
Рефлексиямузыка қосып қою)парақтағы сұрақтарға жауап жазу. (2мин)
![]()
1.Мен сабаққа қатыстым белсенді/немқұрайлы
2.Өзімнің бүгінгі
жұмысыма көңілім толды/толмады
3. Мен үшін сабақ тез өте шықты/ұзақ болды
4.Сабақ үстінде мен шаршаған жоқпын/шаршадым
5.Менің көңіл күйім көтеріңкі/түсті
6.Маған сабақ материалы түсінікті/түсініксіз
7.Үй тапсырмасы
менің ойымшажеңіл/қиын
Қолымнан бәрі келдіБәрін
үлгермедім,бірақ ....
Қолымнан ештеңе
келмейді
Оқушының аты-жөні:...................................................
Сөздікпен жұмыс (3мин)
арнау - посвящение бата-пожелание
толғау - размышление нақыл- изречение, назидание
дау-спор мысал-басня
сын-критика заттық - вещественный
әзіл-шутка құндылық -ценность
тапқырлық-находчивость
Берілген сөздермен сөз тіркестер мен сөйлемдер құрастыру
2.Түсіну: Мәтінді түсініп оқу, іштей оқу, мәтінді топтың бір мүшесі дауыстап оқиды.
Шешендік сөздердің түрлері
Шешендік сөздер – қоғам өміріне, табиғат құбылыстарына байланысты терең ой, бейнелі шебер тілмен айтылған халық шығармасы, тапқырлық сөздер. Шешендік сөздердің түрлері - шешендік арнау, шешендік толғау, шешендік дау. Шешендік арнау- бір адамға байланысты айтылған сәлем, сын, әзіл, бата. Шешендік толғау - шешендік нақыл, шешендік мақал, шешендік мысал, шешендік жұмбақ, шешендік жауап. Шешендік дау - заттық, рухани мәселелерді реттейтін әдет заңы. Шешендік сөздердің құндылығы - шындық пен тапқырлық.
Сөздікпен жұмыс (3мин)
арнау - посвящение бата-пожелание
толғау - размышление нақыл- изречение, назидание
дау-спор мысал-басня
сын-критика заттық - вещественный
әзіл-шутка құндылық -ценность
тапқырлық-находчивость
Берілген сөздермен сөз тіркестер мен сөйлемдер құрастыру
2.Түсіну: Мәтінді түсініп оқу, іштей оқу, мәтінді топтың бір мүшесі дауыстап оқиды.
Шешендік сөздердің түрлері
Шешендік сөздер – қоғам өміріне, табиғат құбылыстарына байланысты терең ой, бейнелі шебер тілмен айтылған халық шығармасы, тапқырлық сөздер. Шешендік сөздердің түрлері - шешендік арнау, шешендік толғау, шешендік дау. Шешендік арнау- бір адамға байланысты айтылған сәлем, сын, әзіл, бата. Шешендік толғау - шешендік нақыл, шешендік мақал, шешендік мысал, шешендік жұмбақ, шешендік жауап. Шешендік дау - заттық, рухани мәселелерді реттейтін әдет заңы. Шешендік сөздердің құндылығы - шындық пен тапқырлық.
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тест
1.Шешендік сөз нешеге бөлінеді?
А.2 В.3 С.4 Д.5 Е.6
2.Ұлы жүздің биін анықта
А.Төле би В.Әйтеке би
С.Жиренше Д.Қазыбек би
Е. Жәнібек би.
3. Зат есім құрамына қарай қалай бөлінеді?
А. жалпы,жалқы
В. деректі,дерексіз
С.жанды, жансыз
Д.дара, күрделі
Е. сапалы, қатысты
4. Шешендік арнау дегеніміз не?
---------------------------------
5. Орта жүздің биін анықта
А.Төле би В.Әйтеке би
С.Жиренше Д.Қазыбек би
Е. Жәнібек би.
6. Ашық буынды анықта.
А. Әдеп В. Тәрбие С. Білім
Д. Ана Е. Шешен.
7. Шешен сөзіне мағынасы жуық сөзді анықта
А. Тілге бай В. Су жүрек
С. Дала жылы Д. Тілге жаман
Е. Тілге кедей
8. Үстеудің сұрақтарын анықта
А. Қалай? В. Кім? С. Не істеді? Д.не? Е. Қандай?
9. Сөйлемге тиісті есімдікті қой
... кешке кітап оқыды.
А. Мен В. Сен С. Сіз Д.Олар Е. Оның
10. Қазақ тілінде неше сөз табы бар?
А.5. В.6 С.7 Д.8 Е.9
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сабақ жоспары "Шешендік сөздердің түрлері." 10 сынып
Сабақ жоспары "Шешендік сөздердің түрлері." 10 сынып
Сынып: 10 Пәні: қазақ тілі Күні: 18.04.17ж.
Сабақтың тақырыбы: Шешендік сөздердің түрлері.
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ
Сабақтың тақырыбы:
Сабақтың мақсаты:« Шешендік сөздердің түрлері» мәтінінің мазмұнын ашып, өз ойларын шығармашылықпен жеткізу және сөйлемде етістіктерді дұрыс қолдану
Сабақтың міндеттері:
Оқушылардың өздерін-өздері оқыту арқылы білім беруге ықпал жасау,сыни тұрғыдан ойлау процестері арқылы әр баланы қамтуға жағдай жасау.
Жаңа тақырыпты оқушылардың өздерінің меңгеруі.
Әр түрлі тапсырмалар арқылы оқушы білімдерін тексеру.
Сабақта алған білімдерін жан-жақты талдау.
Сабақта алған білімдерін жинақтау.
Күтілетін нәтиже:
1. Етістіктерді сөйлемде дұрыс қолдана алады.
2. «Шешендік сөздердің түрлері» мәтіні бойынша өз ойын еркін жеткізе алады.
3. Өзінің іс-әрекетіне анализ жасай алу.
Сабақта қолданатын көрнекі құралдар: белсенді тақта, плакаттар, кеспе қағаздар, түрлі маркерлер, стикерлер.
Қолданылатын әдістер:Блум таксономиясы, диологтік оқыту, сын тұрғысынан ойлау,талантты және дарынды балаларды оқыту ,оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау,оқудағы басқару және көшбасшылық
Жұмыс түрлері: топпен жұмыс, жеке жұмыс, жұппен жұмыс.
Сабақтың барысы:
Психологиялық ахуал. Ортаға шығып, «Жүректен жүрекке» деген ынтымақтастық шеңбер атмосферасын құрып, бір-біріне жылы лебіздерін білдіреді. 3 мин
Блум таксономиясы бойынша
1. Білім а) ( Ой қозғау): (3 мин)
-Балалар, шешендік дегеніміз не ?
-Қандай шешен билерді білеміз?
-Төле би қай жүздің биі? (ұлы)
-Қазыбек би (орта)
-Әйтеке би (кіші)
Сөздікпен жұмыс (3мин)
арнау - посвящение бата-пожелание
толғау - размышление нақыл- изречение, назидание
дау-спор мысал-басня
сын-критика заттық - вещественный
әзіл-шутка құндылық -ценность
тапқырлық-находчивость
Берілген сөздермен сөз тіркестер мен сөйлемдер құрастыру
2.Түсіну: Мәтінді түсініп оқу, іштей оқу, мәтінді топтың бір мүшесі дауыстап оқиды.
Шешендік сөздердің түрлері
Шешендік сөздер – қоғам өміріне, табиғат құбылыстарына байланысты терең ой, бейнелі шебер тілмен айтылған халық шығармасы, тапқырлық сөздер. Шешендік сөздердің түрлері - шешендік арнау, шешендік толғау, шешендік дау. Шешендік арнау- бір адамға байланысты айтылған сәлем, сын, әзіл, бата. Шешендік толғау - шешендік нақыл, шешендік мақал, шешендік мысал, шешендік жұмбақ, шешендік жауап. Шешендік дау - заттық, рухани мәселелерді реттейтін әдет заңы. Шешендік сөздердің құндылығы - шындық пен тапқырлық.
(2 мин)
3.Қолдану: «1 топ - мәтінді аударады
2 топ - мәтінге сұхбат құрастырады
3 топ - мәтіннің мазмұнын айтады(7мин)
4.Талдау: Шешендік, мәселелерді - сөздеріне морфологиялық талдау жасау.
-
(орындыққа стикер жапсыру арқылы) (8 мин)
Мысалы: шешендік - қандай, сын есім
Бастапқы тұлға - шешен
Тұрақты белгілері: құрамына қарай - дара, тұлғасына қарай -туынды, мағынасына қарай - қатыстық
Тұрақсыз белгілері: -дік - зат есімнен сын есім тудырушы жұрнақ
Синтаксистік қызметі - анықтауыш
5.Жинақтау: «Ыстық орындық» ойынын ойнау. мәтінге байланысты оқушыға сұрақтар қою (5мин)
6.Бағалау.әр топтын бағалау парағын жинап алу.(3 мин)
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оқушының аты ......«5»- өте жақсы,белсенді жұмыс істегені үшін
Оқушының аты ...... «4» - жақсы жұмыс істегені үшін
Оқушының аты ...... «3» - барлық тапсырмаларға белсенді қатыспағаны үшін
Оқушының аты ...... «2» -сабаққа қатыспағаны үшін
Үйге тапсырма: Ұлы адамдардың шешен сөздерін жазып келу, мәтін мазмұны
Рефлексиямузыка қосып қою)парақтағы сұрақтарға жауап жазу. (2мин)
![]()
1.Мен сабаққа қатыстым белсенді/немқұрайлы
2.Өзімнің бүгінгі
жұмысыма көңілім толды/толмады
3. Мен үшін сабақ тез өте шықты/ұзақ болды
4.Сабақ үстінде мен шаршаған жоқпын/шаршадым
5.Менің көңіл күйім көтеріңкі/түсті
6.Маған сабақ материалы түсінікті/түсініксіз
7.Үй тапсырмасы
менің ойымшажеңіл/қиын
Қолымнан бәрі келдіБәрін
үлгермедім,бірақ ....
Қолымнан ештеңе
келмейді
Оқушының аты-жөні:...................................................
Сөздікпен жұмыс (3мин)
арнау - посвящение бата-пожелание
толғау - размышление нақыл- изречение, назидание
дау-спор мысал-басня
сын-критика заттық - вещественный
әзіл-шутка құндылық -ценность
тапқырлық-находчивость
Берілген сөздермен сөз тіркестер мен сөйлемдер құрастыру
2.Түсіну: Мәтінді түсініп оқу, іштей оқу, мәтінді топтың бір мүшесі дауыстап оқиды.
Шешендік сөздердің түрлері
Шешендік сөздер – қоғам өміріне, табиғат құбылыстарына байланысты терең ой, бейнелі шебер тілмен айтылған халық шығармасы, тапқырлық сөздер. Шешендік сөздердің түрлері - шешендік арнау, шешендік толғау, шешендік дау. Шешендік арнау- бір адамға байланысты айтылған сәлем, сын, әзіл, бата. Шешендік толғау - шешендік нақыл, шешендік мақал, шешендік мысал, шешендік жұмбақ, шешендік жауап. Шешендік дау - заттық, рухани мәселелерді реттейтін әдет заңы. Шешендік сөздердің құндылығы - шындық пен тапқырлық.
Сөздікпен жұмыс (3мин)
арнау - посвящение бата-пожелание
толғау - размышление нақыл- изречение, назидание
дау-спор мысал-басня
сын-критика заттық - вещественный
әзіл-шутка құндылық -ценность
тапқырлық-находчивость
Берілген сөздермен сөз тіркестер мен сөйлемдер құрастыру
2.Түсіну: Мәтінді түсініп оқу, іштей оқу, мәтінді топтың бір мүшесі дауыстап оқиды.
Шешендік сөздердің түрлері
Шешендік сөздер – қоғам өміріне, табиғат құбылыстарына байланысты терең ой, бейнелі шебер тілмен айтылған халық шығармасы, тапқырлық сөздер. Шешендік сөздердің түрлері - шешендік арнау, шешендік толғау, шешендік дау. Шешендік арнау- бір адамға байланысты айтылған сәлем, сын, әзіл, бата. Шешендік толғау - шешендік нақыл, шешендік мақал, шешендік мысал, шешендік жұмбақ, шешендік жауап. Шешендік дау - заттық, рухани мәселелерді реттейтін әдет заңы. Шешендік сөздердің құндылығы - шындық пен тапқырлық.
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
білім түсіну қолдану талдау жинақтау бағалау
|
Оқушы аты |
Мәтінмен жұмыс |
Топтық жұмыс |
Сөздерге морфологиялық талдау |
«Ыстық орындық» ойыны |
бағалау |
қорытынды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тест
1.Шешендік сөз нешеге бөлінеді?
А.2 В.3 С.4 Д.5 Е.6
2.Ұлы жүздің биін анықта
А.Төле би В.Әйтеке би
С.Жиренше Д.Қазыбек би
Е. Жәнібек би.
3. Зат есім құрамына қарай қалай бөлінеді?
А. жалпы,жалқы
В. деректі,дерексіз
С.жанды, жансыз
Д.дара, күрделі
Е. сапалы, қатысты
4. Шешендік арнау дегеніміз не?
---------------------------------
5. Орта жүздің биін анықта
А.Төле би В.Әйтеке би
С.Жиренше Д.Қазыбек би
Е. Жәнібек би.
6. Ашық буынды анықта.
А. Әдеп В. Тәрбие С. Білім
Д. Ана Е. Шешен.
7. Шешен сөзіне мағынасы жуық сөзді анықта
А. Тілге бай В. Су жүрек
С. Дала жылы Д. Тілге жаман
Е. Тілге кедей
8. Үстеудің сұрақтарын анықта
А. Қалай? В. Кім? С. Не істеді? Д.не? Е. Қандай?
9. Сөйлемге тиісті есімдікті қой
... кешке кітап оқыды.
А. Мен В. Сен С. Сіз Д.Олар Е. Оның
10. Қазақ тілінде неше сөз табы бар?
А.5. В.6 С.7 Д.8 Е.9
шағым қалдыра аласыз













