1
|
«Көз байланысын орнату.»
|
|
Сабақтың
түрі: жеке
сабақ
Көрнекілік: видеоматериалдар, пекс,
ойыншықтар
Әдіс-
тәсіл: түсіндіру, көрсету,
ойын.
Ұйымдастыру
барысы:
Ерте жастан аутизмі бар
адамдар басқа адамдардың көзіне тікелей қарамайды, бұл олардың
қарым-қатынасқа аз қатысатындығын және басқа адамдарға аз жауап
беретінін білдіреді.
-
Мүмкін, олар үшін көзге
немесе, мысалы, басқа адамның аузына немесе қолына қараудың
айырмашылығы жоқ шығар.
Баламен сәлемдесу
Көзбен байланыс жасау,
атап айтқанда жауап беру дағдыларын қалыптастыруға арналған
жаттығулар. Тьютор мен бала бір- біріне қарама- қарсы орындықтарға
отырады.
Баланың назарын
аудару үшін - балаға қарама-қарсы
отырыңыз. Оның есімін
айтыңыз және сонымен бірге оны көз деңгейізге жетуге болатын немесе
басқа материалдық стимуляторды әкелу арқылы сізге (көзқараспен,
қимылмен қарауға итермелеңіз). Баланың бір секунд қарағаннан кейін,
оған затты бірден беріңіз. Кейінгі
сабақтарда баланың атын шақыру кезінде стимуляторды ұсынуды бірнеше
секундқа кешіктіріңіз.
Ойын «Макияж
кисточкасы»
Тьютор кәдімгі макияж
щеткасын алып, алдымен өз бетіне жағамыз, ақырындап көзге, содан
кейін баланың бетіне, сонымен қатар көзіне макияж жасағандай
кисточкамен жүріп өтеміз. . Сіз кисточканы баланың өзіне бере
аласыз, оны мұрынға, ерінге, иекке және көз айналасына жылжытуына
көмектесіңіз.
Бұл ойын арқылы біз
баланы шошытып алмай, жаймен бірте- бірте көз байланысын орнатуға
жұмыс жасаймыз.
Сергіту
сәті:
Видеоматериал арқылы
әртүрлі көз жаттығуларын көрсетіп, соларды баламен бірге қайталау.
Баланың ойын сергіту, көзбен жұмыс жасатып
үйрету.
Ойын «Көзілдірік»
Біз екі қарапайым
газетті немесе бірнеше ескі қағазды алып, оларды екі түтікше етіп
орап, олардан дүрбі жасап қараймыз. Бала бұл түтіктерге міндетті
түрде қарайды және сіздің көзіңізге қарайды. Сіз сондай -ақ балаңыз
өзіне осы түтіктерден қарауға және ұстауға тырысуға рұқсат ете
аласыз. Тьютор мен бала осы түтіктің екі жағынана қарау арқылы да
бір- бірімен көз байланысын орната
алады.
Ойын
«Маска»
Біз кәдімгі балаларға
арналған масканы алып, бетімізге киеміз, енді сіз тиінге, қоянға
немесе түлкіге айналасыз. Балалар мұндай реинкарнацияға әрқашан
қызығушылық танытады және, әрине, ол сізге қарайды, содан кейін ол
масканы өзі сынап көргісі келеді. Бұл ойын баланың көзіне назар
аударуға көмектеседі, себебі беттің қалған бөлігі
қозғалмайды.
Жаттығу «Мен атаған
затты алып кел!»
Оқу
мақсаты: Көру зейіні мен
заттарды бір -бірінен ажырата білу қабілетін
жетілдіру
Тапсырма: белгілі бір затты іздеу үшін үй -жайларды іздеңіз және
басқа ынталандыруларға байланысты бұл затты кешіктірмей
әкеліңіз
Материал: орташа қораптар, 3 жұп тұрмыстық заттар (мысалы, текшелер,
шыныаяқтар, алма).
Бөлмеге 3 түрлі
заттарды қойыңыз, олар анық көрінетіндей болсын. Оқушымен тығылған
заттар жақсы көретін жерде тұрыңыз. Оған заттардың бірін
көрсетіңіз, мысалы, алма, оны алыңыз да: «Алманы әкел!» деп команда
беріңіз. Егер балаға бөлмеде аталған затты табу қиын болса, онда
алманың бағытын көрсете отырып, оның назарын тиісті орынға
аударыңыз. Егер ол әлі байқамаса, оған тікелей алмны көрсетіңіз.
Егер бұл жеткіліксіз болса, оның қолынан ұстап, затты қайтадан
көрсетіп: «Алманы әкел!» - және онымен бірге алмаға барыңыз. Оны
бастапқы нүктеге жеткізіп, қорапқа салыңыз.
Баланы аталған заттар
қорапқа қайтарылған сайын, егер сіз оған көмектесіп жатсаңыз да,
мақтаңыз.
Бұл процедураны барлық
элементтер қорапта болғанша қайталаңыз. Баланың сөйлеу туралы
қажетті түсінігі болған кезде, оған объектіні көрсетпей, тек
«Алманы әкел!» таза тілдік команданы
қолданыңыз.
-
Нұсқаулық
(1-4) баланың аты
(5) маған қара
|
Реакция (1-5)
жиынтықтары көзге тию
|
Басталу
мерзімі
|
Аяқталу
мерзімі
|
-
1 секунд
|
|
|
|
-
5 секунд
|
|
|
|
-
Ойын барысында
|
|
|
|
-
Қашықтықта
|
|
|
|
-
«маған
қара»
сұрағына жауап
ретінде
|
|
|
|
|
|
|