Сабақтың
тақырыбы: Сандар тізбегінен
заңдылықты табу.
Сабақтың
мақсаты: Оқушының ойлау деңгейін
арттыру және зейінін шоғырландыру.
Сабақтың
барысы: Заңдылық-ол белгілі бір шарт
жағдайында белгілі бір қағидалар бойынша қайталану деп түсінуге
болады. Мысалы, төрт маусымның алмасуы. Дәл солай сандарда белгілі
бір заңдылықпен орналаса алады. Біз қатарласып келген сандар тобын
сандар тізбегі немесе сандар қатары деп атаймыз.Мысалы,
1,2,3,4,5,6,....мұндағы 2мен 3 көршілес сандар, 5 пен 6көршілес
сандар деп аталады.
Ескеру керек:Тапсырмаларды
орындаған кезде алдымен заңдылығын табу
керек.
1-мысал.«Тізбек» әдісі арқылы көрінбей қалған
сандарды тап.
1
9
8
5
3
Шешуі: Біз суреттегі жүрекшелерге
мұқият қарайтын болсақ, ондағы 8 бен9 қатарласа келген, демек бұл
бір тізбектелген сандар қатары деп тұжырымдауымызға болады. Ал 1мен
3тің ортасында бізде 2, 3пен 5тің ортасында 4саны болады, осылайша
тұжырымның дұрыс екенін біле аламыз. Сондықтан, осы берілген 10
шар, ол 1 ден 10 ға дейінгі сандар тізбегі
болады.
Жауабы: Көрінбей қалған сандар
2,4,6,7,10.
2-мысал. «Орнын тап» әдісі арқылы
суретті пайдаланып, қоян мен сәбізге қойылған
« » белгісінің орнына қандай
сандар болатынын тап. Шешуі: Алдымен сәбіз бен қоянды
жеке-жеке қатарға қойып алсақ, сандардың орналасу заңдылығын анық
көре аламыз.
Жауабы: Сәбізге 8санын, қоянға 3 санын
толтырамыз.
3-мысал. Миға
шабуыл.
а)
198, 297, 396, 495, ( )
ә)
1,6,7,13,20,33, (
), (
)
б)
9,99,999,9999, (
)
в)2,5, (
),11,14, (
)
4- мысал. Қиын есепке оңай
жол!!!
Сан тізбегінің заңдылығын
анықтап, белгісіз мүшесін табыңыз.
-
1, 4, 10,
13, (
), 19
-
100,95,90,85, (
), 75
-
1, 3, 27,
(
), 243
-
64, 32, 16,
8, (
), 2
Шешуі:
-
Бірінші мүшесінен бастап рінші
мүшесінен бастап 3- ке арттырып ( 3-ті
қосқан)
+3 +3 +3 +3 +3
+3
1 4 7
16) 19
(2) Бірінші мүшесінен бастап 5-ке
кемітіп отырған.
-5 -5 -5 -5
-5
100
(3) Бірінші мүшесінен бастап 3 есе
арттырып (3-ке көбейтіп) отырған.
3
(4) Бірінші мүшесінен бастап 2 есе
кемітіп ( 2-ге бөліп) отырған
64