Сабақтың
басы
|
Оқушылармен амандасу, түгендеу, назарын
сабаққа аудару
Жағымды психологиялық ахуал орнату.
Оқу
мақсаттарымен таныстыру.
Үй тапсырмасын
тексеру.
|
Жинақтала
ды,сабаққа
ынталанады.
|
|
|
Сабақтың
ортасы
|
Жаңа материалды
оқу
Пайызы бойынша санды табу
үшін:
1) пайызды жай бөлшекпен
немесе ондық бөлшекпен өрнектеу керек;
2) берілген санды осы бөлшекке
бөлу керек.
Мысалы, 25%-ы 175-ке
тең санды табайық. Ол үшін алдымен пайызды ондық бөлшекке
айналдырамыз: 25% = = 0,25. Содан кейін бөлуді
орындаймыз: 175 : 0,25 = 700. Ізделінді
сан 700-ге тең.
Пайыздық өзгерістің
коэффициенті – өсім.
Егер y шамасының мәні қандай да
бір p%-ға өсетін болса, онда
жаңадан алынған мәні келесі формула бойынша
анықталады: y +
⋅ y = (1
+ ) ⋅ y.
Егер y шамасының мәні қандай да
бір p%-ға кемитін болса, онда
жаңадан алынған мәні келесі формула арқылы
анықталады: y –
⋅ y = (1 – ) ⋅ y, мұндағы 1
+ пайыздық коэффициент деп
аталады.
1-мысал. «Чаплин»
кинотеатрында билеттің күндізгі уақыттағы орташа
бағасы 1000 теңге. Егер жексенбі күндегі баға 40%-ға
қымбат болса, онда билеттің күндізгі уақыттағы бағасы
қандай?
Шешуі:
1
+ = 1,4; – пайыздық
коэффициент;
-
1000 ⋅ 1,4 = 1400 (теңге).
Жауабы: 1400 теңге.
2-мысал. Назеркеде
«Шоколадница» кофейнясының 15% жеңілдік жеңілдік картасы бар.
Жексенбі күні ол достарымен кофейняда кездесті. Егер чек
соммасы 5600 теңге болса, онда Назерке 15% жеңілдік
картасымен қанша ақша төлейді.
Шешуі:
1 – = 0,85; – пайыздық коэффициент;
-
5600 ⋅ 0,85 =
4760 (тенге).
Жауабы: 4760 теңге.
-
Тапсырмалар орындау. Жеке
жұмыс:
-
№1.
Тауар 5280 теңгеге
сатылғанда 10% пайда түсті. Тауардың өзіндік құнын
анықта.
-
№2.
Кітап 1000 теңге тұрады. Оның бағасы
алдымен 7%-ға, бір аптадан соң тағы
да 7%-ға қымбаттады. Кітаптың бастапқы бағасы
жаңа бағасымен салыстырғанда неше пайызға қымбаттағанын
тап.
-
№3. «Дарын» мектебінде орта
буында 210 оқушы оқиды. Бұл мектептегі барлық
оқушылардың 70%-ын құрайды.
Мектепте барлығы неше оқушы
оқиды?
-
№4.
Гипермаркетке сатуға
әкелінген көкөністің 30%-ы бірінші
күні, 25%-ы екінші күні сатылды. Үшінші күні
қалған 900 кг көкөніс сатылды. Гипермаркетке барлығы
неше килограмм көкөніс әкелінгенін
анықта.
-
№5. Жинақ
банкке 12%-дық жылдық өсіммен салынған ақшаның бір
жылдан соңғы өсімі 480000 тг болды. Жинақ
банкке неше теңге ақша салынды?
-
№6.
Тік төртбұрыштың ені
– 8 см, бұл оның
ұзындығының 40%-ындай. Тік
төртбұрыштың ауданын тап.
|
Жаңа сабақты
меңгереді.
Мысалдарды
жазады.
Тапсырмаларды өз беттерінше
орындайды.
|
Әрбір
дұрыс жауапқа 1 балл
беріледі.
|
|
Сабақтың
соңы
|
Үй
жұмысы:
№ есеп
Рефлексия
- Сабақта
өзімізге қандай мақсат анықтадық?
- Бүгін
сабақта қандай қиыншылықтармен кездестіңіз?
-
Жағдаяттан қалай шықтыңыз?
-
Сабақтағы өз жұмысыңызды қалай бағалайсыз?
- Сабақты
қандай көңіл-күймен аяқтайсыз?
- Сіз
үшін сабақта ең қиын болған не?
- Сабақта сіз үшін ең қызық
болған не?
|
Үй жұмысын
алады.
Рефлексияны ауызша
орындайды.
|
|
|