Материалдар / Шет тілдерін оқытуда мультимедиялық технологияларды қолдану

Шет тілдерін оқытуда мультимедиялық технологияларды қолдану

Материал туралы қысқаша түсінік
Мақалада шет тілін оқытуда қазіргі таңда мультимедиялық технологияларды қолданудың маңызы және олардың түрлері
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Сәуір 2020
583
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1

Қазіргіқоғамақпараттандырудəуірінде,адамқызметініңкөптеген
салаларында,оныңішіндебілімберусаласындаақпараттықтехнологияны
қолданатынкездедамыпжатыр..Дəстүрлібілімберуқұралдарынзаманауи
ақпараттықжəнекомпьютерліктехнологиялармен(АКТ)ұтымдыүйлестірубілім
берудімодернизациялаумəселесіншешудіңмүмкінəдістерініңбіріболып
табылады.АКТқұралдарыжекетұлғалыққасиеттердіңдамуына,мектепбілімінің
өзгермелілігімендаралануынаықпалетеді.ҚазіргіАКТоқытылатынпəндер
студенттерініңбелсенді,шығармашылықшеберлігінқамтамасызетедіжəне
материалдыжаңасапалыдеңгейдеұсынуғамүмкіндікбереді.Олардықолдануоқу
процесінұйымдастырудатүбегейліжаңамүмкіндіктерашады.Шеттілідегеніміз-
мектеппəні,оныңөзіндікерекшелігінебайланысты,атапайтқанда,табиғитілдің
болмауынабайланыстыстуденттергежасандытілдікортанықұруəртүрліоқу
құралдарыннеғұрлымикемдіжəнекеңқолданудықарастырады.Сондықтан,шет
тіліноқытудамультимедиялыққұралдарменашылғанжаңамүмкіндіктерəралуан
қосымшанытапқанытаңқаларлықемес.Шеттілдеріноқытубарысындазаманауи
ортамектепдəстүрлітүрдежарықжəнедыбыстыққұрылғылардықолданады.Бірақ
қазіргіуақыттамектепкежаңаақпараттықтехнологияларкелді:компьютер,
мультимедиялық оқулық,
Осыжаңаақпараттықтехнологиялардықолданукелесінегізгіойлардыбөліп
көрсетугемүмкіндікбереді:-шеттілдеріноқытудамультимедиялық
технологиялардықолдануоқытудыңтиімділігінедəуірарттыруғаарналған,оның
негізгімақсатыкүнделіктіжəнекəсібиқарым-қатынасдағдыларынжетілдіруболып
табылады(анатілдеріменде,Интернет,баспасөзарқылыдаделдалболады)т.б.);-
жаңаақпараттықтехнологиялардыңқұралдарыстуденттердіңбілімімен
тəрбиесінің,олардыңкоммуникативті,танымдық,шығармашылыққабілеттерімен
ақпараттықмəдениетіндамытуқұралыретіндеқызмететеді;-мультимедиялықоқу
құралдарынпайдаланутабиғитілдікортаболмағанжағдайдашеттілдерінденақты
сөйлеуқарым-қатынасынабарыншажағдайжасауғамүмкіндікбереді.Қазіргі
заманғышетелтілдеріноқытуəдістемесіндемультимедиялықтехнологияларды
қолдану маңызды рөл атқарады. Мультимедиа дегеніміз не?
Мультимедиа-бұлдыбыстық,анимациялықкомпьютерлікграфикамен,
бейнекадрлармен,статикалықкескіндерменжəнемəтіндерменбіруақыттажұмыс
істеудіқамтамасызететінинтерактивті(диалогтық)жүйе.Бұлтерминбірнеше
ақпараттықарналарарқылықолданушығабіруақыттаəсеретудібілдіреді.Бұл
жағдайдапайдаланушығаəдеттебелсендірөлберіледі.Басқашаайтқанда,
мультимедиа-бұлкомпьютергемəтін,графика,анимация,цифрландырылмаған
деректертүрлеріненгізуге,өңдеуге,сақтауға,жіберугежəнекөрсетуге(шығару)
мүмкіндік беретін технологиялар жиынтығы.


Page 2

Мультимедиасөзікомпьютерліктехнологияменбайланыстаболмайшықты.
ОныалғашретағылшынəншісіжəнеорындаушысыБобГолдштейн1966жылыол
өзініңжаңаданашылғаншоуқойылымынұйымдастырғанкездеқолданған.
Кейінірекбұлтерминəртүрлідыбыстықжəнебейнеэффектілерібаркез-келген
ойын-сауықтыбілдіреді,бірақтек90-шыжылдарыбұлсөзгеанықтамаберілді:
«мультимедиа-бұлкомпьютерлікжүйедемəтінді,дыбысты,бейненібіріктіруге
мүмкіндікберетінзаманауикомпьютерлікақпараттықтехнологиялар.,графикалық
кескінжəнеанимация(анимация)«-»Мультимедиақұрамынамəтін,аудио,
қимылсызсуреттер,анимация,видеонемесеинтерактивтімазмұнформаларының
жиынтығыкіреді«.Бұрынмұғалімөткізетінсабақмультимедиядепаталатын,егер
оғанмұғалімніңəңгімесі,магнитофон,фильм,слайдтаржəнекез-келгентехникалық
құралдарқатысса.Бүгінгітаңда«мультимедиа»сабағыдегеніміз-мультимедиялық
оқулық,компьютернемесеноутбук,проектор,веб-камераарқылысабақ.Білімберу
теориясындақазіргікездегізерттеудіңбірнешебағыттары,атапайтсақ,
мультимедиялықоқытутеориясыбөлінді.Тіптібілімберудіңбейресмитермині-
«білім»-білімменойын-сауықты,əсіресемультимедияныбіріктіруүшін
қолданылатын«білім»-«білім»жəне«ойын-сауық»-«ойын-сауық»сөздерінен
шыққанісік.Реттеуоқуменкөңілкөтерудіңарасындағыбайланыстыкөрсетеді,
яғниоқушыойын-сауықмақсаттарынаиеболаотырып,оқупроцесінекөңілбөледі.
Бұлстуденттергееңкөпəсерететінмультимедиялыққұралдар.Олароқупроцесін
байытады,оқытудытиімдіетеді,оқушыныңсенсорлықкомпоненттерініңкөпшілігін
оқуақпаратынқабылдаупроцесінетартады.Оларбіздіңзаманымыздыңобъективті
шындығынаайналды,жəнешеттілініңмұғалімішеттілінденақтықарым-қатынасты
оқытуүшінұсынатынмүмкіндіктердіпайдаланаалады,бірақоныпайдалана
алмайды.Мультимедиялықтехнологияларменбіргемектепкеойлаудыңжаңа
идеологиясыкелді.Мектептебұрынқабылданғаноқытутехнологиясынасəйкес
оқытутехнологиясыорталығында-оқытушы;студенттерарасындаашықжарыс
болды;студенттерсабақтапассивтірөлатқарды;оқытудыңмəнібілім(фактілер)
беруболыптабылады.Оныалмастыратыноқытудыңжаңамоделікелесі
принциптергенегізделеді:студентоқытутехнологиясыныңорталығында;оқу
іс-əрекетіынтымақтастыққанегізделген;студенттероқудабелсендірөлатқарады;
технологияныңмəністуденттердіңөзіндікбілімалуқабілетінжəне
коммуникативтік құзіреттілігін дамыту болып табылады.
Ағылшынсыныптарындамультимедиякөмегіменшешугеболатыннегізгі
міндеттертобынамыналаржатады:студенттердіңтəрбиежұмысынқолдау;ана
тілдеріменнақтықарым-қатынастықамтамасызету;білімберупроцесініңбарлық
қатысушыларыныңорталықтандырылғанақпараттықжүйелердесақталатынжедел
өсетінақпараттыққорларғақолжетімділігінқамтамасызету;танымдық


Page 3

қызығушылығынжəнеағылшынтілінүйренугедегенынтасындамыту.
Мультимедиялықсабақтыңдəрежесіменуақытыəртүрліболуымүмкін:бірнеше
минуттанбастаптолықциклгедейін.Мультимедиялықсабақтыңнегізгімақсаттары:
жаңаматериалдыоқыпүйрену;жаңаақпараттарментаныстыружəнестуденттердің
көкжиегінкеңейту;өткендібіріктіру;оқытудағдыларындамыту;оқылған
материалдықайталау;алғанбілімдерімендағдыларынпрактикалыққолдану;
білімдіжалпылаужəнежүйелеу.Шеттіліноқытудақазіргізаманғы
мультимедиялықтехнологиялардыңмүмкіндіктерінпайдаланудыңнегізгіжолдары
қандай? Мысалы, Н.Киргинцева төмендегілерді атайды:
-негізіненықшамдискілердеұсынылатыншеттілінүйренугеарналған
бағдарламалық өнімдерді қолдану;
-əртүрліаспаптықнемесевизуалдыдизайнорталарындатікелейоқытушылар
жасаған бағдарламалық өнімдерді қолдану
- Интернет-ресурстарды пайдалану.
Мультимедиялыққұралдардыңқолжетімділігідеп​электрондыоқулықжəне
тренингтренажерлердепаталуыкерек.Ұйымдастырутүріменоқушыныжеткізу
əдісібойыншамультимедиялықоқулықтардыңүштүрібар:1)баспақолданбасыбар
немесеонсызCDROM-де;2)Интернетсайттарында,басыпшығаруғаөтінімсіз;3)
CD-ROM-да,бірақкейбірИнтернет-сайттарғасілтемежасайотырып,басып
шығарылғаннемесеқосымшасыз Компьютерліксыныпташеттіліндегі
бағдарламаларменжұмысстуденттергепсихологиялықкедергілердіжеңуге
көмектеседі.Компьютерлікэкраннанграфикалықкескіндінемесесуреттерді
көргенде,оларжаңамодельдіжақсықабылдап,игереді.Бағдарламадакелтірілген
материалкелесіəдістемелікмəселелердішешугемүмкіндікбереді:(мысалы,жаңа
ағылшынсөздеріноқыпүйренужəнебекітукезінде):1)сөздіңмағынасынтану
дағдысынқалыптастыружəнебекіту,2)көрсетілгенсөздіжазудыңмоторикасын
қалыптастыру3)өңделетінматериалдыңвизуалдыбейнесінбекіту.Осылайша,оқу
бағдарламаларыныңкөмегіменоқуіс-əрекетінбасқарудыңəдістерінедəуір
өзгертуге,студенттердіңіс-əрекетіндегібəсекегеқабілеттіэлементтердімақсатты
түрдебасқаруға,оқытудыдараландыруғаболады,бұлоқытусапасынарттыруға
көмектеседі.
Мультимедиялықпрезентацияларкомпьютерменпроекторнемесебасқа
жергіліктіойнатуқұрылғысыбаркезкелгенжердеөткізілеалады.Презентацияның
тікелейэфирісолжердетікелейнемесеалдын-алажазылуымүмкін.Ақпаратты
таратунемесежазуаналогтынемесеэлектрондытехнологияларнегізіндесақталуы
жəнеберілуімүмкін.Айтакетукерек,онлайн-мультимедиапайдаланушының
компьютерінежүктелуінемесекез-келгентүрдеойнатылуынемесеағынды
технологиянықолданаотырыптікелейИнтернеттенойнатылуымүмкін.


Page 4

Мультимедиялықпрезентацияны(немесеоныңжекеслайдын)сабақтақолдану
нысандарыменорны,əрине,осысабақтыңмазмұнынажəнемұғалімніңалғақойған
мақсатынабайланысты.Дегенмен,тəжірибеосындайқұралдардықолданудыңкең
таралған, тиімді əдістерін бөліп көрсетуге мүмкіндік береді :
1.Жаңаматериалдызерттегенкезде.Түрлікөрнекіқұралдардысуреттеуге
мүмкіндікбереді.Қолдануəсіресепроцестіңдинамикасынкөрсетуқажетболған
жағдайда пайдалы.
2. Жаңа тақырыпты бекіту кезінде.
3.Білімдітексергенкезде.Компьютерліктестілеу-бұлөзін-өзітексеружəне
өзін-өзітану,бұлоқуғажақсыынталандыру,белсенділікпенөзін-өзітанытутəсілі.
Мұғалімүшінбұлбілімсапасынбақылауқұралы,бағаларжинаудың
бағдарламаланған тəсілі.
4. Білімді тереңдету, сабаққа қосымша материал ретінде.
5.Алдыңғытəуелсізжұмыстытексерукезінде.Нəтижелердіауызшавизуалды
бақылауды қамтамасыз етеді.
6.Білімберумəселелеріншешуде.Өздікжұмыстыңаралықжəнеқорытынды
нəтижелерінорындауғажəнебақылауғакөмектеседі.Оқытушыəріптестеріқұрған
жəнекəсібисайттардажəнефорумдардаорналастырылғандайынмультимедиялық
презентациялардыңбанкінпайдаланаалады,бұлсабаққадайындықкезіндеэнергия
шығынын едəуір азайтады.
Оқытушыəріптестеріқұрғанжəнекəсібисайттардажəнефорумдарда
орналастырылғандайынмультимедиялықпрезентациялардыңбанкінпайдалана
алады,бұлсабаққадайындықкезіндеэнергияшығынынедəуіразайтады.Немесеол
өзінің презентациясын жасайды
Мұғалімжасағанпрезентациялардыңмəні-олардағыматериалстуденттерге
ықшам,дұрысретпенберіледі;Ондаартықештеңежоқ,барлығыдайынфильмдер
менслайдтарданайырмашылығыбелгілібірсабақтыңмақсаттарыменміндеттеріне
жетуүшін«жұмысістейді».Соныменқатар,презентацияматериалынақты
белгіленген,ақпараттықжəнелексикалықкөзқарастарсабақтақырыбына
мүмкіндігіншесəйкескеледі.Біздіңгимназияоқытушыларыағылшынтілі
грамматикасы,лексика,өлкетанужəнет.б.көптегентақырыптарбойынша
мультимедиялықпрезентацияларбанкінқұрды,олардысыныпжүйесіндебарлық
мұғалімдерүнеміқолданады,жəнесабақтантыссабақтардамультимедиялық
презентациянықолданудыңжаңаүлгілерітабылды.Жобалықəдісқазіргікезде
мектепоқушыларыныңеңтолықшығармашылыққабілеттерінашуға,негізгінəрсеге
назараудараотырып,үлкенақпараттеңізіндежүруқабілетінқалыптастыруға
мүмкіндікберетінперспективалықпедагогикалықтехнологиялардыңбірідеп
қарастыруға болады.


Page 5




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ