Нұрсейт
Мереке
1 курс магистранты
М.Х.Дулати атындағы Тараз
өңірлік университеті
Мамандығы: Информатика
педагогтерін даярлау
Қазақстан, Тараз
SMART ҚЫЗМЕТТЕРДІ БІЛІМ БЕРУДЕ
ПАЙДАЛАНУ
Smart Education (ақылды білім
беру) − бұл барлық білім беру процестерін, сондай-ақ осы
процестерде қолданылатын әдістер мен технологияларды кешенді
модернизациялауды көздейтін тұжырымдама, бұл мазмұнды әзірлеу, оны
жеткізу және өзектендіру процесін жаңа тәсілдермен құруға мүмкіндік
береді.
SMART-технологиялар нені қамтамасыз
етеді?
- онлайн режимінде оқыту
- бейресми жағдайда оқыту
- қашықтықтан оқыту
- мобильді білім
Тұтастай алғанда, SMART білім беру – ақпараттық
SMART-технологияларды пайдалану негізінде мүмкін болатын білім беру процесін
бейімдеп іске асыруды көздейтін білім беру парадигмасы болып
табылады.
Оқу процесінде SMART-технологияларды қолдану
ерекшеліктері
Оқушылар үшін SMART ортасы:
- Дербестендіру, кәсіби бағдарлау, білім, білік
пен дағдыларды өз бетінше алу, яғни
қоғамдағы оқушыларға қауіпсіз бейімделуге
мүмкіндік беретін барлық нәрсе енгізіледі;
- Интеллектуалды, бейінаралық, оқушыларға
бағытталған үздіксіз оқытудың білім беру жүйелері (Мектеп, жоғары оқу орны, корпоративтік
оқыту);
- Арнайы оқу бағдарламалар;
- Білім алуға арналған ұжымдық оқыту
технологиялары;
- Орналасқан жеріне және аппараттық құралдарына
қарамастан білім алу мүмкіндіг;
-Бұл жұмысты интеллектуалды компьютерлік
бағдарламалар мен машиналарға беру
арқылы адамды жалықтыратын әрекеттен
босату.
- Жаңа кезеңде оқытуды
жекелендіру;
- Оқушылардың сабаққа қатысу әсерін жасау үшін
оқу процесінде қолданылатын тәжірибе санын көбейту арқылы қызығушылықтарын арттыру
маңызды болып табылады.
Оқытушылар үшін SMART-оқыту:
- Қоршаған әлемнің өзгеруіне бейімделген жаңа
типтегі оқыту.
- Әртүрлі SMART құрылғылары мен гаджеттерін
пайдалану мүмкіндігі.
- Педагогикалық қауымдастықтар арқылы тәжірибе
мен білім беру және алу.
SMART-білім беру оқытушыларға жаңа перспективалар
ұсынады: жинақталған тәжірибе мен
жаңашыл идеялармен алмасу, ғылым мен теорияға көбірек уақыт бөлу,
бұл мазмұнды таза парақтан дамытудың орнына жақсарту мүмкіндігі.
Оқытушылар әр оқушы үшін оның қабілеттеріне қарай жеке тәсіл
жасауға мүмкіндік алады. SMART-білім беру Мұғалімге
жаңа мазмұнды құруға уақытты үнемдеуге мүмкіндік береді, яғни ол
дайын мазмұнды қолдана алады, оны біріктіріп, жетілдіре
алады. Мұғалім студенттерге жаңа технологиялармен және
оқу құралдарымен жұмыс істеу туралы түсінік беріп қана қоймай,
онымен жұмыс істеуді және оқу процесін басқаша құруды үйренуге
міндетті.
Бүгінгі таңда әлемдік кеңістікте SMART-оқыту
идеяларын жүзеге асыру үшін жағдайлар бар:
- SMART-білім беру міндеттерін шешуге бағытталған
Web 2.0 желілік өзара іс-қимыл жүйелері құрылды.
- Бұлтты технологиялар кеңінен қолданылып, әсерлі
танымалдылыққа ие болды.
- Оқытуды басқару жүйелері (LMS)
шығарылды.
Смартфондар, ұялы телефондар, планшеттер және
басқа да ақылды құрылғылар оқуға қалай көмектесе алады?
Оқушылардың білім беру тәжірибесінде мобильді
технологиялар қолданылады:
- интернет-энциклопедиялардан ақпарат
алу;
- қажетті ақпаратты
іздеу;
- аудармашы бағдарламасы
арқылы сөздерді немесе сөз тіркестерін
аудару;
- ақпаратты
визуализациялау;
- бейне дәрістерді
қарау
- онлайн режимінде тестілеу
немесе сауалнама;
- түрлі зертханалық
эксперименттер жүргізу.
SMART-оқытудың кең таралуы,
біріншіден, интернет-технологияларды жетілдірумен байланысты.
Екіншіден, Wi-Fi, 3G, 4G сияқты сымсыз технологиялардың дамуымен
және үшіншіден, интернеттегі интерактивті оқыту ресурстарының кең
таралуымен.
Smart Education
қалыптастырудың негізі Web 2.0 технологияларын дамыту болды.
Facebook, YouTube, Twitter және блогтар сияқты адамдарға өздерінің
интернет мазмұнын жасауға мүмкіндік
береді.
Оқытудың жаңа тәсілдерінде
гаджеттерді қолданбай заманауи білім беруді елестету қиын.
Гаджеттен Smart-оқыту құралын жасау үшін қосымша бағдарламалық
жасақтаманы орнату қажет. Бұл бірнеше сұрақтарды тудырады:
смартфонға немесе планшетке қандай бағдарламалық жасақтаманы орнату
керек? Мұны қалай жасауға болады?
Осы мәселелерді шешу үшін
Google жүйесі мобильді құрылғыға кез-келген SMART қосымшасын
орнататын «Play Market» қосымшасын
ұсынады.
Жалпы білім беруде
қолданылатын SMART технология ретінде Aqyl Battle қосымшасын
қарастырсақ болады.
Aqyl Battle ойыны арқылы
әртүрлі саланың қызықты сұрақтарына жауап бере алады. Сонымен
қатар, достарымен және басқа да ойыншылармен викториналық баттлға
қатысып, жеңіске жетуге мүмкіндік алады. Осы арқылы үздік
жеңімпаздарға тағайындалатын сыйлықтармен
марапатталады.
Aqyl Battle ойыны арқылы 25
түрлі санаттағы сансыз қызықты викторина сұрақтарымен білімдерін
сынап, көшбасшылар тізімінің алғашқы қатарында бола алады. Солардың
қатарына: Қазақ тілі, Қазақ әдебиеті, Математика, Физика, Спорт,
Әлем жаңалықтары, География, Әлем тарихы, Қазақстан тарихы,
Биология, Химия, Еркін тақырып, Логика, Медицина, Ғылым-білім, Әлем
әдебиеті, Кино, Музыка, Мәдениет, Dauletten сұрақтары, English,
Мақал-мәтел, Cалт-дәстүр кіреді.
Білім берудегі Smart
тұжырымдамасы біздің өмірімізге әртүрлі ақылды құрылғылардың,
кәсіби қызмет пен жеке өмірдің оқу процестерінің енуінен кейін
пайда болды (Smart-Board, интерактивті электронды тақта,
Smart-жүйе, компьютердің қатты дискісін өзін-өзі диагностикалау
және т.б.). Smart белгілі бір қызмет түрі үшін қоршаған ортаны
қалыптастыратын жеке құрылғының немесе құрылғылардың зияткерлік
деңгейін арттыруды білдіреді.
Қорыта айтқанда, қазіргі заман
талабына сай адамдардың мәлімет алмасуына, қарым- қатынасына
ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың кеңінен қолданысқа енуі
өте маңызды рөл атқарады. Жылдам дамып келе жатқан кезеңде
ақпараттық қоғамды қалыптастыру қажетті шартқа айналып отыр. Смарт
оқыту барысында мұғалім өз білімін оқушыларға түгелдей жеткізіп
қана қоймай, білім беру шекарасын кеңейте алады. Білім алушылар
саны көбейеді, уақыт және орынға байланысты шектеулер орын алмайды.
Білім беруді кез келген жерде және кез келген уақытта ұйымдастыруға
мүмкіндік туады.
Пайдаланылған
әдебиеттер
1. Қазақстан Республикасының
білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік
бағдарламасы.
2. Құлқараев А.««E-learning»
электронды оқыту жүйесі және оның мүмкіндіктері. Электрондық
мектеп. — No2 — 2013.
3. Е.Н.Сафуллин,
Н.К.Дускалиев, С.С.Шагиров Смарт оқытуға алғашқы қадам. – Орал,
2014. 4.
http://partavl.ru/interwrite_board
5.
http://www.classic-s.ru/?id_razd=28