Материалдар / Smiles 2. Module 2. Friends' names
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Smiles 2. Module 2. Friends' names

Материал туралы қысқаша түсінік
For English teachers
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Мамыр 2021
1069
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan


Long-term plan unit:

1 My family and friends

School: 59 school – lyceum


Date:

Teacher name: AsemTleubergenova

Grades: 2

Number present:

absent: -

Theme of the lesson: Friends’ names 2. My house. (Lesson 2)

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

Reading and listening
1. understand the main points of short, slow and carefully articulated talk on routine and familiar topics features such as family and friends;

2. read and spell out words for others;

Writing

write letters and familiar high frequency words when read aloud or spelt

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • pronounce some letters

  • recognize letters sounds and read/write them

Most learners will be able to:

  • pronounce familiar words and expressions intelligibly

Some learners will be able to:

  • make introductions and requests in basic interactions with others

  • use all structures correctly

Success criteria

Learners have met the learning objective (2.R3) if they can:

recognize and name 80-100% familiar words

identify and match 80-100% of familiar words



Value links

Respect

Cross curricular links

Family

ICT skills

Using videos

Previous learning

Family related words

Plan

Time

Planned activities

Resources

Beginning

3-5 m

(IPW)

Organizational moment

Teacher greets students; students respond to greeting.


  • Hello, my dear friends! How are you? Здравствуйте, ребята!

  • Как у вас дела? Are you ready? Вы готовы к уроку?


Warm up!

- Look at the picture. Who and what can you see in this picture?

- What are we going to talk about today?

Посмотрите на картинку. Кого и что вы видите на картине?

Догадайтесь, о чем мы сегодня будет говорить.


Our aim/Цель урока

  • Today we will read and listen to family related songs and dialogues. Сегодня мы прочитаем и послушаем песни и диалоги, связанные с семьей и с нашем домом.


By the end of the lesson you will be able to:

1. understand the main points of songs and dialogs on family and house;

2. read and spell out words;



До конца урока вы сможете:

1. понять основную идею песни и диалогов на тему семья и дом;

2. прочитать и написать слова;

Lets start our lesson. Module 2. My family and friends. Раздел 2. Моя семья и друзья. Lesson 2. Friends’ names. My house. Имена друзей. Мой дом.



Слайд









Слайд






А теперь давайте потренируем наши язычки чтобы правильно произносить буквы и звуки.

  • Ребята, а давайте вспомним, как жужжат пчелки [z], [z], [z]. А какой звук издают мухи [ð], [ð], [ð]. Мы сможем правильно произнести звук если кончик язычка будет находиться между зубами.

  • Теперь давайте попробуем повторить. Good! Listen and repeat after me: the, this, these, mother, father, brother, grandmother, grandfather. Very well! Well done!





- What does "family" mean?

- Что такое "Семья"?




Practice 1

On page 18 in your Pupil’s book you can see a picture of Liam’s family. На странице 18 ваших учебниках вы видите картинку это Лиам с семьей. -

-He is Liam’s grandpa. Это дедушка Лиама.

- She is Liam’s sister. Это сестра Лиама.

  • She is Liam’s grandma. Это бабушка Лиама.

  • She is Liam’s mummy. Это мама Лиама.

  • He is Liam’s daddy. Это папа Лиама.



Let’s review the song “Family”. Look at the screen. The words you may need:

come – приходить

meet – встречать

my family – моя семья





















Song “Family”


Today we’ll learn what is inside our houses. Сегодня мы ребята узнаем что у нас есть в наших домах. Look. Посмотрите. Listen. Послушайте.Then repeat. Затем повторите.





Video


Practice 3

Guys, look at the picture and answer my question. Ребята посмотрите на рисунок и ответьте на вопрос.

  • What is this? Что это? Yes. It’s a tree house.

  • What is this? It’s a chair.

  • What is this? It’s a table.

  • What is this? It’s a radio.

  • What is this? It’s a bed.




Listening (Practice 4)

My dear friends! Let’s have a rest. I would like to invite you to the tree house.

Друзья я бы хотела вас пригласить в домик на дереве.

Let’s sing the My Tree House song! Давайте споем песню мой домик на дереве.

The words you may need:

Come to my tree house – приходи в мой домик на дереве

Come with me- приходи со мной

Let’s read and translate this song. Давайте прочитаем и переведем эту песню.

Come to my tree house,

Come with me!

Приходи в мой домик на дереве

Приходи со мной



A table and a chair,

Come and see!

Стол и стул

Приходи и посмотри!



Come to my tree house,

Come with me!

Приходи в мой домик на дереве

Приходи со мной

A bed and a radio

Come and see!

Кровать и радио

Приходи и посмотри!

Now, my dears. Lets sing the song! А теперь, давайте споем песню.



Video















































Song

2 m

- Guys, I’ m sure that you like watching videos. Ребята я уверена что вы любите смотреть видео.

- Let’s watch the story about Liam and Lilly and sing the tree house again. Давайте посмотрим видео о Лиаме и Лиллии еще раз споем песню домик на дереве.

- Now, open your books at page 21. Look at the Ex.7. Откройте учебники на стр.21 упр 7. Look and read. Посмотрите и прочитайте диалог.

- Look, Grandpa! A red chair.

Посмотри, дедушка. Красный стул.



  • 770 ₸ - Сатып алу

    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!