Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Smiles 2. Module 2. Friends' names
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Long-term plan unit: 1 My family and friends |
School: №59 school – lyceum |
||||||
Date: |
Teacher name: AsemTleubergenova |
||||||
Grades: 2 |
Number present: |
absent: - |
|||||
Theme of the lesson: Friends’ names 2. My house. (Lesson 2) |
|||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
Reading and
listening 2. read and spell out words for others; Writing write letters and familiar high frequency words when read aloud or spelt |
||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
||||||
Success criteria |
Learners have met the learning objective (2.R3) if they can:
|
||||||
Value links |
Respect |
||||||
Cross curricular links |
Family |
||||||
ICT skills |
Using videos |
||||||
Previous learning |
Family related words |
||||||
Plan |
|||||||
Time |
Planned activities |
Resources |
|||||
Beginning 3-5 m (IPW) |
Organizational moment Teacher greets students; students respond to greeting.
Warm up! - Look at the picture. Who and what can you see in this picture? - What are we going to talk about today? Посмотрите на картинку. Кого и что вы видите на картине? Догадайтесь, о чем мы сегодня будет говорить.
Our aim/Цель урока
By the end of the lesson you will be able to: 1. understand the main points of songs and dialogs on family and house; 2. read and spell out words; До конца урока вы сможете: 1. понять основную идею песни и диалогов на тему семья и дом; 2. прочитать и написать слова; Let’s start our lesson. Module 2. My family and friends. Раздел 2. Моя семья и друзья. Lesson 2. Friends’ names. My house. Имена друзей. Мой дом. |
Слайд
Слайд
|
|||||
|
А теперь давайте потренируем наши язычки чтобы правильно произносить буквы и звуки.
|
|
|||||
|
- What does "family" mean? - Что такое "Семья"? |
|
|||||
|
Practice 1 On page 18 in your Pupil’s book you can see a picture of Liam’s family. На странице 18 ваших учебниках вы видите картинку это Лиам с семьей. - -He is Liam’s grandpa. Это дедушка Лиама. - She is Liam’s sister. Это сестра Лиама.
Let’s review the song “Family”. Look at the screen. The words you may need: come – приходить meet – встречать my family – моя семья |
Song “Family” |
|||||
|
Today we’ll learn what is inside our houses. Сегодня мы ребята узнаем что у нас есть в наших домах. Look. Посмотрите. Listen. Послушайте.Then repeat. Затем повторите. |
Video |
|||||
|
Practice 3 Guys, look at the picture and answer my question. Ребята посмотрите на рисунок и ответьте на вопрос.
|
|
|||||
|
Listening (Practice 4) My dear friends! Let’s have a rest. I would like to invite you to the tree house. Друзья я бы хотела вас пригласить в домик на дереве. Let’s sing the My Tree House song! Давайте споем песню мой домик на дереве. The words you may need: Come to my tree house – приходи в мой домик на дереве Come with me- приходи со мной Let’s read and translate this song. Давайте прочитаем и переведем эту песню. Come to my tree house, Come with me! Приходи в мой домик на дереве Приходи со мной
A table and a chair, Come and see! Стол и стул Приходи и посмотри!
Come to my tree house, Come with me! Приходи в мой домик на дереве Приходи со мной A bed and a radio Come and see! Кровать и радио Приходи и посмотри! Now, my dears. Let’s sing the song! А теперь, давайте споем песню. |
Video
Song |
|||||
2 m |
- Guys, I’ m sure that you like watching videos. Ребята я уверена что вы любите смотреть видео. - Let’s watch the story about Liam and Lilly and sing the tree house again. Давайте посмотрим видео о Лиаме и Лиллии еще раз споем песню домик на дереве. - Now, open your books at page 21. Look at the Ex.7. Откройте учебники на стр.21 упр 7. Look and read. Посмотрите и прочитайте диалог. - Look, Grandpa! A red chair. Посмотри, дедушка. Красный стул.
|