Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 1

    Unit 1: Animals

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Animal types

    Learning objectives

    3.1.5.1- distinguish between phonemically distinct words;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.5.14.2- use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times and no preposition last week etc.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Ask questions and respond using visuals; practice learned vocabulary with support.

    Most learners will be able to:

    Use most of the words in the speech; answer questions with minimum support.

    Some learners will be able to:

    Ask questions and answer questions with basic words, phrases and short; sentences using visuals with no support about the animals

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can talk about animal types: about

    elephants, snakes and penguin

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    Warm-up

    Game

    Ls watch the video and guess the sounds and animals.

    The topic and Los are presented.

    Greeting

    Learners try to guess



    https://www.youtube.com/watch?v=y5pSL83c1ck


    Middle

    30 min

    Presentation

    Ls are suggested to classify the animals. pre-teach the words: fur, scales, skin, feathers. Match the words with the types and with the pictures. (Teacher’s support)


    Production

    (I)Ls are distributed the papers with vocabulary words.

    First ask Ls to colour the words they know.

    Together with their teacher, they will pronounce, spell and translate. (T's support)

    Teacher divides Ls into 4 groups, gives a worksheet to each group and asks them to follow the instructions.

    1)The first group of Ls should read the sentence and guess an animal.

    2)The second group of Ls should read the information and answer is it true or false?

    3)The third group of Ls should read and fill in the correct place.

    4)The forth group of Ls will circle the correct answers.(Differentiation)

    Teacher and the learners discuss the criteria for completing the task and the teacher may suggest:

    -everyone should take part

    -be active

    -be ready to explain(with/without help the answer

    - complete the tasks (about 70-80 %) correctly


    Practice

    Ls are suggested to swap the papers and answer the questions of the other 3 groups from the previous task in .(T's support, Peers' support)

    Swap back and check the answers together.

    Learners name at least 3 animals from the task and their types(mammal, reptile and so on)

    Ask the groupmates to give the feedback on the work of the partners in the group.(Teacher’s choice of the type)

    Learners match the words with the pictures







    Learners do the task







    Learners follow the instructions













    Learners discuss









    Learners answer the questions



    Verbal evaluation







    Individual avaluation








    Mutual avaluation












    Didactic material 1








    Didactic material 2














    End

    5 min

    REFLECTION

    Learners reflect on their learning:

    Whathasbeenlearned?

    Whatremainedunclear?

    What is necessary to work on


    Hometask: learn the new vocabulary

    Saying goodbye


    Self-assessment





    LESSON 2

    Unit 1 : Animals

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Animal types

    Learning objectives

    3.1.5.1- distinguish between phonemically distinct words;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.5.5.1- use interrogative pronouns including: which, what, where, whose, how many, what kind of … on a limited range of familiar topics;

    3.5.14.1- use prepositions of location and position: at, behind, between, in, in front of, near, next to, on, under, above to describe where people and things are;

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    3.S1 make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    3.L5 identify missing phonemes in incomplete words

    3.UE9 use common present simple forms [positive, negative, question] and contractions to talk about what you want and like and habits and facts

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can talk about parts of the body;

    describe appearance.

    Previous learning

    Animal types

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS

    Show the pupils the pictures of the animals you have brought to class and ask them to say if the animal in the picture is a mammal, reptile or bird.

    Greeting



    Learners do the task




    Pictures of mammals, reptiles and birds

    Middle

    30 min

    Listen, point and repeat. Then number.

    Pupils’ books closed. Put up the flashcards, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each flashcard in random order. Ask individual pupils to name the part of the body. Ask the rest of the class for verification.


    Extension (Optional)

    Name a part of the body. Ask the pupils to point to the corresponding part on their body. Repeat as many times as you think is necessary.

    Pupils’ books open. Play the CD. Play the CD again pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually. Check their answers.

    Rearrange the letters and write the words.

    Complete. Use have got or has got.

    Say, and then write on the board: I have got a pencil. The pupils repeat, chorally and/or individually. Underline the words in bold and explain the meaning. Say, then write: I’ve got a pencil. Underline the short form and explain how it is formed. Follow the same procedure and present the rest of the persons in the affirmative form.

    Count and write. Then say.

    Point to the monster and ask the pupils to count how many eyes, noses, ears, hands and legs it has. Then ask them to write the numbers, as in the example.



    Learners listen, point and number.








    Learners listen, point to the pictures and repeat the words. Then they write the corresponding number next to each word.







    Learners

    complete the activity









    Learners complete sentences with the verb ‘have got’.


    Individual avaluation












    Verbal evaluation


















    Mutual avaluation



    Flashcards (1-8)











    Interactive Whiteboard Software or Track 02 CD1

    End

    5 min

    REFLECTION

    The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smiley face.

    Home task: draw your favourite animal

    Saying goodbye


    Self-assessment




    LESSON 3

    Unit 1 : Animals

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Body parts


    Learning objectives

    3.1.6.1- understand some specific information and detail of short, supported information or talk on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.3.1.1- recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    understand the main points of simple sentences on familiar topics by using contextual clues

    read and spell out words for others

    use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

    make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    understand some specific information in short, slow, carefully articulated talk on routine and familiar topics

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can listen to and read a story about the characters’ experience on a farm; describe a monster; learn how to

    pronounce the sound

    Previous learning

    Animal types

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Айгерим Кудайбергеновна Джамперова
    01 Қазан 2023
    788
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Smiles 3 КСП 1 term

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Smiles 3 КСП 1 term

    Материал туралы қысқаша түсінік
    1 term
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 1

    Unit 1: Animals

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Animal types

    Learning objectives

    3.1.5.1- distinguish between phonemically distinct words;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.5.14.2- use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times and no preposition last week etc.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Ask questions and respond using visuals; practice learned vocabulary with support.

    Most learners will be able to:

    Use most of the words in the speech; answer questions with minimum support.

    Some learners will be able to:

    Ask questions and answer questions with basic words, phrases and short; sentences using visuals with no support about the animals

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can talk about animal types: about

    elephants, snakes and penguin

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    Warm-up

    Game

    Ls watch the video and guess the sounds and animals.

    The topic and Los are presented.

    Greeting

    Learners try to guess



    https://www.youtube.com/watch?v=y5pSL83c1ck


    Middle

    30 min

    Presentation

    Ls are suggested to classify the animals. pre-teach the words: fur, scales, skin, feathers. Match the words with the types and with the pictures. (Teacher’s support)


    Production

    (I)Ls are distributed the papers with vocabulary words.

    First ask Ls to colour the words they know.

    Together with their teacher, they will pronounce, spell and translate. (T's support)

    Teacher divides Ls into 4 groups, gives a worksheet to each group and asks them to follow the instructions.

    1)The first group of Ls should read the sentence and guess an animal.

    2)The second group of Ls should read the information and answer is it true or false?

    3)The third group of Ls should read and fill in the correct place.

    4)The forth group of Ls will circle the correct answers.(Differentiation)

    Teacher and the learners discuss the criteria for completing the task and the teacher may suggest:

    -everyone should take part

    -be active

    -be ready to explain(with/without help the answer

    - complete the tasks (about 70-80 %) correctly


    Practice

    Ls are suggested to swap the papers and answer the questions of the other 3 groups from the previous task in .(T's support, Peers' support)

    Swap back and check the answers together.

    Learners name at least 3 animals from the task and their types(mammal, reptile and so on)

    Ask the groupmates to give the feedback on the work of the partners in the group.(Teacher’s choice of the type)

    Learners match the words with the pictures







    Learners do the task







    Learners follow the instructions













    Learners discuss









    Learners answer the questions



    Verbal evaluation







    Individual avaluation








    Mutual avaluation












    Didactic material 1








    Didactic material 2














    End

    5 min

    REFLECTION

    Learners reflect on their learning:

    Whathasbeenlearned?

    Whatremainedunclear?

    What is necessary to work on


    Hometask: learn the new vocabulary

    Saying goodbye


    Self-assessment





    LESSON 2

    Unit 1 : Animals

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Animal types

    Learning objectives

    3.1.5.1- distinguish between phonemically distinct words;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.5.5.1- use interrogative pronouns including: which, what, where, whose, how many, what kind of … on a limited range of familiar topics;

    3.5.14.1- use prepositions of location and position: at, behind, between, in, in front of, near, next to, on, under, above to describe where people and things are;

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    3.S1 make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    3.L5 identify missing phonemes in incomplete words

    3.UE9 use common present simple forms [positive, negative, question] and contractions to talk about what you want and like and habits and facts

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can talk about parts of the body;

    describe appearance.

    Previous learning

    Animal types

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS

    Show the pupils the pictures of the animals you have brought to class and ask them to say if the animal in the picture is a mammal, reptile or bird.

    Greeting



    Learners do the task




    Pictures of mammals, reptiles and birds

    Middle

    30 min

    Listen, point and repeat. Then number.

    Pupils’ books closed. Put up the flashcards, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each flashcard in random order. Ask individual pupils to name the part of the body. Ask the rest of the class for verification.


    Extension (Optional)

    Name a part of the body. Ask the pupils to point to the corresponding part on their body. Repeat as many times as you think is necessary.

    Pupils’ books open. Play the CD. Play the CD again pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually. Check their answers.

    Rearrange the letters and write the words.

    Complete. Use have got or has got.

    Say, and then write on the board: I have got a pencil. The pupils repeat, chorally and/or individually. Underline the words in bold and explain the meaning. Say, then write: I’ve got a pencil. Underline the short form and explain how it is formed. Follow the same procedure and present the rest of the persons in the affirmative form.

    Count and write. Then say.

    Point to the monster and ask the pupils to count how many eyes, noses, ears, hands and legs it has. Then ask them to write the numbers, as in the example.



    Learners listen, point and number.








    Learners listen, point to the pictures and repeat the words. Then they write the corresponding number next to each word.







    Learners

    complete the activity









    Learners complete sentences with the verb ‘have got’.


    Individual avaluation












    Verbal evaluation


















    Mutual avaluation



    Flashcards (1-8)











    Interactive Whiteboard Software or Track 02 CD1

    End

    5 min

    REFLECTION

    The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smiley face.

    Home task: draw your favourite animal

    Saying goodbye


    Self-assessment




    LESSON 3

    Unit 1 : Animals

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Body parts


    Learning objectives

    3.1.6.1- understand some specific information and detail of short, supported information or talk on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.3.1.1- recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    understand the main points of simple sentences on familiar topics by using contextual clues

    read and spell out words for others

    use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

    make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    understand some specific information in short, slow, carefully articulated talk on routine and familiar topics

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can listen to and read a story about the characters’ experience on a farm; describe a monster; learn how to

    pronounce the sound

    Previous learning

    Animal types

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 3 сынып
    01.10.2023
    788
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Айгерим Кудайбергеновна Джамперова
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации