Материалдар / Smiles 3 Unit 7 Water , water everywhere Theme: CLIL for time : Geography
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Smiles 3 Unit 7 Water , water everywhere Theme: CLIL for time : Geography

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу мақсаттарына сай тапсырмалары берілген
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Сәуір 2024
88
5 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:

Unit7:Water, water everywhere

Teacher name:


Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

CLIL for time: Geography

Learning objectives


3.3.5.1 understand the main ideas of short simple texts on common familiar topics and some educational topics using contextual prompts;

3.5.15.1 use would you like to for an invitation and use the appropriate answers yes please, no thanks, use let's + verb, verbs go enjoy like + verb + ing

Lesson objectives

- To explore other subject areas (Geography);

- to raise the pupils’ environmental awareness; to talk about the water cycle

Value links

Respect each other

Be friendly

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warming up

Where are you from?

How old are you?

What color is it?

How many students are there in class?

What day of the week today?

Lead – In:

-What do you see in the picture?

-What do you know about water cycle?

Teacher explains about precipitation, collection , evaporation and condensation.

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Learners remember previous lesson vocabulary








Students say different words from the picture



Learners answer the questions

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Descriptor:

- remembers the lesson passed

Point 1


Assessment criteria

describe actions, talk about ability


Descriptor:

- answer the questions

Total: 3 point




















Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:26 P:104

Put up the Water Cycle! poster on the board. Explain to the pupils, in L1 if necessary, that the water cycle involves the sea, air and the ground. Point to the water drop and say: drop. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then point to the drop surfing in the ocean and explain that the sun was very hot, so the drop changed into water vapour. Write on the board and say: water vapour. The pupils repeat, chorally and/or individually. Follow the same procedure to present the rest of the water cycle.

Ex: 27 P: 105

Read the instructions and explain the activity. Go through the sentences and explain/elicit any unknown words. Allow the pupils some time to complete the quiz. Check their answers.

Ex: 28 P: 105

Read the instructions and explain the activity. Refer the pupils to the pictures and elicit each step of the experiment. Go around the classroom, providing help with the bottles. When the pupils complete the experiment, they report back to the class.

Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Pupils read. Then match. The Water Cycle!

ANSWERS

1 c 2 a 3 d 4 b


















Pupils do the quiz and find out! Are you good at Geography?

ANSWERS

2 C 3 B 4 C 5 A


Pupils in groups, make and measure. How much does it rain in a week?

ANSWERS

Tuesday 5 centimetres Wednesday 6 centimetres etc


Descriptor:

- read the texts silently

- answer the questions

Total: 3 point

Self assessment





Descriptor:

- do the quiz

- complete the quiz.

Total: 2 point


Descriptor:

- work in groups

- make and measure

Total: 2 point



Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.







Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!