Материалдар / Сөйлемнің бірыңғай мүшелері 4 сынып

Сөйлемнің бірыңғай мүшелері 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Сөйлемнің бірыңғай мүшелері туралы түсінік
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


     


Бөлім:

Абай шығармалары- ұрпаққа мәңгі мұра

Мұғалімнің аты-жөні


Күні:


Сынып: 3

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Сөйлемнің біріңғай мүшелері №37-сабақ 22-26 жаттығу

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

4.3.7.2 - сөйлемнің бірыңғай мүшелерiн ажырату және тыныс белгiсiн (үтір, кос нукте) кою

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар: - Сөйлемнің бірыңғай мүшелерiн ажыратады және тыныс белгiсiн (үтір, кос нукте) кояды.

      Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру үшін

"Сәлеметсіңдер ме, балалар! Біз әрқашан бір-бірімізді көруге қуаныштымыз ба? Бірлескен шығармашылық жұмысқа дайынбыз ба?Сендердің алдыңда партада түрлі-түсті жапырақтар бар: қызыл, сары, жасыл. Оларға мұқият қарап, дәл қазір өзіңнің эмоционалды көңіл-күйіңе сәйкес келетін жапырақты таңдап алыңдар.

Енді тақтаға қарап, сол түстер нені білдіретінін білейік.

-Енді сол жапырақтарыңның түсіне қарай топқа бөлініп алайық.

-Балалар, тақтадағы жалғыз ағашқа назар аударыңдар (тақтаға жапырақтары жоқ ағаш бекітілген). Енді осы жапырағымызды осы ағашқа апарып ілейік.

Ағаш жапырақтармен оранды.

Ағашымыз өте сұлу болып шықты.

Ал бүгін сабақта орындалған жұмыстың сұлулығы сендерге байланысты болады.

-Бұл ағашқа қарап қандай мезгілді білеміз?

-Күзге байланысты қандай өлең білеміз?

Дұрыс айтасыңдар.

-Бүгін біз Абай шығармалары-ұрпаққа мәңгі мұра бөлімін бастаймыз.

Жұмысты орындау кезінде сендер көп күш-жігерді, қиялды қолданасыңдар деп үміттенемін. Бүгін сабақта барлықтарыңа сәттілік тілеймін! Сонымен.. Іске сәт!

Өткен сабаққа шолу: «СМС»

-Сөйлемнің біріңғай мүшесі деген не?

-Біріңғай мүшелердің арасына қандай тыныс белгісі қойылады?

-Біріңғай мүшелердің бір-біріне ұқсастығы неде?

-Біріңғай мүшеге мысал келтіріп, дәлелде

Оқу материалын жариялау

«Ұқсастығын тап» ойынымен бүгінгі сабағымызда не істейтінімізді табайық.


.

-Дұрыс,балалар,өмірде бірдей заттар бар сияқты сөйлемде де бірдей сөздер болады.

Оларды сөйлемнің біріңғай мүшелері деп атайды.

Бүгінгі сабақта біріңғай мүшелерді ажыратып үйренеміз.



Мұғалімнің тапсырмасын орындайды.









Балалар алған жапырақтарының түсіне байланысты топқа бөлініп отырады.




Сұрақтарға жауап береді.



-Күз мегілі


-Абайдың күз өлеңі



Түстері мен фигуралары ұқсас фигураларды табады.







Бағалау лайк арқылы өтеді.


Оқушының парақшасына лайк басып отырамын.


компьютер, үлестірме парақшалар, теледидар, ұялы телефон суреттері













Сабақтың ортасы

35 мин




(Ұ) 1- тапсырма





(Дәптермен жұмыс) 2-тапсырма 36-жаттығу

2-тапсырма Өздік жұмыс.Өлеңді көшіріп жаз.Біріңғай мүшелердің астын сыз.

Білімдіден шыққан сөз
Талаптыға болсын кез.
Нұрын, сырын көруге,
Көкірегінде болсын көз.


Дәлелдеп үйрен

(Т) « Су ли фа» ойыны




Абайдың қара сөздері. Мәтіндегі біріңғай мүшелерді тап.

Біріңғай мүше екенін дәлелде.Абай осы қара сөзбен не айтқысы келді? Не ұқтың, негізгі ойды анықта.

1-БІРІНШІ СӨЗ

Бұл жасқа келгенше жақсы өткіздік пе, жаман өткіздік пе, әйтеуір бірталай өмірімізді өткіздік: алыстық, жұлыстық, айтыстық, тартыстық - әурешілікті көре-көре келдік. Енді жер ортасы жасқа келдік: қажыдық, жалықтық; қылып жүрген ісіміздің баянсызын, байлаусызын көрдік, бәрі қоршылық екенін білдік. Ал, енді қалған өмірімізді қайтіп, не қылып өткіземіз? Соны таба алмай өзім де қайранмын.

2- ҮШІНШІ СӨЗ Қазақтың бірінің біріне қаскүнем болмағының, бірінің тілеуін бірі тілеспейтұғынының, рас сөзі аз болатұғынының, қызметке таласқыш болатұғынының, өздерінің жалқау болатұғынының себебі не? Һәмма ғаламға белгілі данышпандар әлдеқашан байқаған: әрбір жалқау кісі қорқақ, қайратсыз тартады; әрбір қайратсыз қорқақ, мақтаншақ келеді; әрбір мақтаншақ қорқақ, ақылсыз, надан келеді; әрбір ақылсыз надан, арсыз келеді; әрбір арсыз жалқаудан сұрамсақ, өзі тойымсыз, өнерсіз, ешкімге достығы жоқ жандар шығады.

3-АЛТЫНШЫ СӨЗ

Қазақтың бір мақалы: «Өнер алды - бірлік, ырыс алды -тірлік» дейді. Бірлік қандай елде болады, қайтсе тату болады - білмейді. Қазақ ойлайды: бірлік - ат ортақ, ас ортақ, киім ортақ, дәулет ортақ болса екен дейді. Олай болғанда байлықтан не пайда, кедейліктен не залал? Ағайын құрымай мал іздеп не керек? Жоқ, бірлік - ақылға бірлік, малға бірлік емес. Малыңды беріп отырсаң, атасы басқа, діні басқа, күні басқалар да жалданып бірлік қылады! Бірлік малға сатылса, антұрғандықтың басы осы. Ағайын алмай бірлік қылса керек, сонда әркім несібесін құдайдан тілейді, әйтпесе құдайдан тілемейді, шаруа іздемейді. Әуелі біріне-бірі пәле іздейді. Не түсін, не ажарын, не өкпесін бұлдап, ол болмаса, бір пәле салып, қорғалатып, әйтеуір бірін-бірі алдаудың амалын іздеседі. Мұның қай жерінен бірлік шықты?

-Абайдың ақын,жазушы екенін білдік.Енді ол кісінің композитор екенін де білеміз. -ондай болса, сергіп атамыздың әнін шырқайық

Белсенді оқу тапсырмасы. «Лего»

-Балалар, сендер лего ойыны туралы не білесіңдер?

-Дұрыс айтасықдар. Мен сендердің алдарыңа ұзыншақ қағаз қиындыларын тастадым. Ал тақтада жарты шеңбберлер тұр. Олардың ішіне аяқталмаған мәтіндер тұр. Бұл ойынды топпен жарысып орындаймыз. Алдарыңдағы қағаздарға тиісті сөздерді бір бірден жазып жабыстырамыз.

-Балалар, бұл сөздер қандай сөйлем мүшесіне жатады?

-Неліктен?

- Балалар қараңдаршы,біздің құрастырған затымыз неге ұқсайды?

-Жарайсыңдар! Сегізаяқ деген ән бар екенін білесіңдер ме?

-Ондай болса,сәл тынығып Абай Құнанбайұлының «Сегізаяқ» әніні тыңдайық.

Абай Құнанбаев. "Сегізаяқ" әні - YouTube

Жұптық жұмыс.

Жұптасып Абай аталарыңа вк парақшасын жасайық. Яғни, парақшаға Абай ата туралы білетін деректерді жазу керек. Деректерді толтыру барысында біріңғай мүше сөздерді қолданыңдар.


Парақшаға салған деректерге сүйеніп әңгімеле.


«Күз»ойыны Абайдың күз өлеңін оқи отырып, сөйлемде біріңғай мүшелер бар, жоғын анықтайды.

Оқыған өлең жолдары ақынның қай өлеңі?



Кері байланыс «СМС»

-Бүгінгі сабақта не ұнады?

-Сабақтан қандай ой түйдің?

-Бүгінгі сабақтан алған білімің үшін өзіңе қандай баға бересің?

- Мәтінді оқиды.




































Сулифа ойны арқылы әр топ абайдың қара сөздерін бөліп алады. Тапсырманы орындайды.












































Лего құрастыратын ойын.


Топпен жарысып мәтінді толықтырады.

-Біріңғай сөйлем мүшесіне жатады. Себебі бұл сөздер бір сұраққа жауап беріп тұр.

-Сегізаяққа



-Жоқ


Ютуб арнасынан ән тыңдайды.















Жұптасып автордың жеке вк парақшасын жасайды. Парақшаға салған деректерге сүйеніп әңгімелейді.























Дескриптор


Өлеңді қатесіз көшіріп жазады.

Біріңғай мүшелердің астын сызады


ҚБ

3 лайк



















Дескриптор:

Мәтіндегі біріңғай мүшелерді табады. Мәтіндегі негізгі ойды анықтайды.

Дәлелдейді.


ҚБ 3лайк





























































Дескриптор:

Шығармаларын жазады.

Туыстарын жазады.

Ол кім?деген сұраққа жауап жазады.

Біріңғай мүшелі сөздерді қолданады.

ҚБ 4 лайк












Оқулық,

























Оқулық







































































https://www.youtube.com/watch?v=gZKN_iZLyG4




















Сабақтың соңы

5 мин

Рефлексия: «Белгі» әдісі бойынша өтеді.








Оқу тапсырмасы: 26-жаттығу

Жинаған лайктары бойынша белгілерді қолдарымен көрсетеді.

ҚБ қойылады.







































































1-БІРІНШІ СӨЗ

Бұл жасқа келгенше жақсы өткіздік пе, жаман өткіздік пе, әйтеуір бірталай өмірімізді өткіздік: алыстық, жұлыстық, айтыстық, тартыстық - әурешілікті көре-көре келдік. Енді жер ортасы жасқа келдік: қажыдық, жалықтық; қылып жүрген ісіміздің баянсызын, байлаусызын көрдік, бәрі қоршылық екенін білдік. Ал, енді қалған өмірімізді қайтіп, не қылып өткіземіз? Соны таба алмай өзім де қайранмын.






2- ҮШІНШІ СӨЗ Қазақтың бірінің біріне қаскүнем болмағының, бірінің тілеуін бірі тілеспейтұғынының, рас сөзі аз болатұғынының, қызметке таласқыш болатұғынының, өздерінің жалқау болатұғынының себебі не? Һәмма ғаламға белгілі данышпандар әлдеқашан байқаған: әрбір жалқау кісі қорқақ, қайратсыз тартады; әрбір қайратсыз қорқақ, мақтаншақ келеді; әрбір мақтаншақ қорқақ, ақылсыз, надан келеді; әрбір ақылсыз надан, арсыз келеді; әрбір арсыз жалқаудан сұрамсақ, өзі тойымсыз, өнерсіз, ешкімге достығы жоқ жандар шығады.







3-АЛТЫНШЫ СӨЗ

Қазақтың бір мақалы: «Өнер алды - бірлік, ырыс алды -тірлік» дейді. Бірлік қандай елде болады, қайтсе тату болады - білмейді. Қазақ ойлайды: бірлік - ат ортақ, ас ортақ, киім ортақ, дәулет ортақ болса екен дейді. Олай болғанда байлықтан не пайда, кедейліктен не залал? Ағайын құрымай мал іздеп не керек? Жоқ, бірлік - ақылға бірлік, малға бірлік емес. Малыңды беріп отырсаң, атасы басқа, діні басқа, күні басқалар да жалданып бірлік қылады! Бірлік малға сатылса, антұрғандықтың басы осы. Ағайын алмай бірлік қылса керек, сонда әркім несібесін құдайдан тілейді, әйтпесе құдайдан тілемейді, шаруа іздемейді. Әуелі біріне-бірі пәле іздейді. Не түсін, не ажарын, не өкпесін бұлдап, ол болмаса, бір пәле салып, қорғалатып, әйтеуір бірін-бірі алдаудың амалын іздеседі. Мұның қай жерінен бірлік шықты?















































































































Shape1









Shape2





Shape3

Shape4























Shape5

















Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!