Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Бекітемін:Date:24.01.2018Grade: 9Theme of the lesson:Some new jobs in tomorrow’s worldAims:Knowledge : To speak about some new jobs, to read and translate the sentences;Understand: to discuss about new jobs and ask the questions to friends;Apply : to match the pictures with the sentencesAnalyze: to analyze their opinions;Evaluate : to write understanding of today’s theme.Create: Answering the questions, give the marks with this today’s generation and infer the theme. Language objectives:Use appropriatecountable and uncountable nouns, including common noun phrases describing times and location Value links:Economic growth based on industrialization and innovation. Cross curricular links:GeographyPlan of the lessonI.The blog of InformationII.The blog of logical tasksIII.The blog of practice and take the note of knowledge. IV.The blog of Intellectual training V.The blog of ConclusionMethod of learning :;ICT ;The new methods of learning. Marking.To learn the learners thinking of criteria assessment.To manage and leader the study.Teaching activity: Help for learners if they need and check their creative tasks and to learn it themselves.Learners activity: learners read and write about new jobs. Answer the following questions. Do the level of tasks. To rate thinking ideas of the theme.To operate principle of the learners: Develop themselves of principle , score the level of themselves Learning resources: Different activities on developing listening, speaking, use of English and reading skills about Jobs and work.
The organization part: Observe and TestTasks for knowledge and understanding:Gives in a PTNK blog.
II.The blog of logical tasks (4min)What do you think of these jobs?Do you have such jobs in your city/village?What job would you like to have?
The blog of practice and take the note of knowledge. (15 min)
I-level: Read the text. Choose the job you like and say about it.Collector: people will collect things such as stamps, cards, matchboxes. They will put them on shows of their work for people to look.Painters: people will paint pictures on buildings and walls.Story-tellers: people will tell stories to groups of people.Life-advisers: life will be much more difficult for everyone to understand easily. People persons: people will visit other people and see that they have no problems.Critics: People will watch television, listen to the radio, visit the theatre and cinema, and then write about it in special newspapers.
II-level:Write out the sentences from the texts above with the Gerund.WorkingStudyingResearchingSmokingIII-level:Say about your ideas of future job.
The blog of Intellectual training (10 min)
Match the idioms with their definition.-a white collar-a blur collar-working unsocial hours-on piecework
V. The blog of Conclusion(3 min)
What do you think these jobs are useful for our life?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз