Материалдар / Sources of light (1)
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Sources of light (1)

Материал туралы қысқаша түсінік
All learners will be able to: 3.S1 make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines • 3.UE3 use common adjectives in descriptions and to talk about simple feelings 3.L6 understand some specific information in short, slow, carefully articulated talk on routine and familiar topics 3.W7 spell some familiar high-frequency words accurately during guided writing activities
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Қаңтар 2019
227
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON: Module 2 Lesson 3

The Theme: Sources of light (1)













Date:





Teacher's name:













CLASS:















Learning objective(s)To listen to and read a story about the characters playing football; to practise
that this lesson istalking about clothes; to learn how to distinguish between and pronounce the
contributing tosounds \tʃ\ and \ʃ\.







Lesson objectivesAll learners will be able to:



3.S1make basic statements related to personal information, people and




objects on familiar topics and classroom routines



3.UE3 use common adjectives in descriptions and to talk about simple




feelings



3.L6understand some specific information in short, slow, carefully




articulated talk on routine and familiar topics



3.W7spell some familiar high-frequency words accurately during guided




writing activities



3.R3read and follow with considerable support simple, words, phrases and




sentences on familiar and general topics and familiar instructions for




classroom activities







Assessment criteriaLearners have met the learning objectives if they can: listen to and read a story


about the characters playing football; talk about clothes; learn how to distinguish


between and pronounce the sounds \tʃ\ and \ʃ\.







Language focusStructures: Consolidation.



Language in use: Take off your caps and scarves! And your jumpers, too. Hey!


Those







dogs have got our clothes! I like that scarf! Which one?

Target vocabularyConsolidation

ICT skillsUsing audios







Previous learning'Sources of light' & 'Clothes and Accessories ' vocabulary





















Plan







Planned timingsPlanned activities (replace the notes below with yourSmiles Resources


planned activities)







BEGINNING THEDivide the class into two teams, A and B. Write a word

LESSONfrom the previous lesson on the board. A pupil from



each team comes to the board and writes another word



using one of the letters. Each correct answer gets one



point. The team with the most points is the winner.







PRESENTATIONListen and read. Ex.10 p. 22Interactive
AND PRACTICEGo through the pictures of the story and set the scene byWhiteboard
3.L6 3.R3asking the pupils questions about what they can see inSoftware or Track 14


the pictures.CD1


e.g. Teacher: (pointing to picture 1) Where are Liam



and Jake?







Class: At the park.



Teacher: What do they want to play?



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!