Бұқар – Жырау аудандық
білім беру бөлімі
«Керней жалпы орта білім
беру тірек мектебі
ресурстық орталық)»
КММ
Қарастырылды Келісілді Бекітемін
Әдістемелік бірлестік директордың ҒӘЖ «Керней
ЖОББ тірек
отырысында бойынша орынбасары мектебі (ресурстық
орталық)
Хаттама № ___ Абикеев К. Е _____
КММ – нің
директоры
«___» ____ 2017 ж
«___» ____ 2017 ж Жумакаев А. К
______
Айбасова
Г. М ___ «___» ____ 2016
ж
БАҒДАРЛАМА
«Сөз шебері» вариативті
курсы
( 10-11 сыныптар үшін 34сағат,
аптасына 1сағаттан )
2017 – 2018 оқу
жылы
Құрастырған:
қазақ тілі мен
әдебиеті
пәнінің мұғалімі Абдильдина Р.
М.
Қарағанды
қаласы
БАҒДАРЛАМА
Сөз шебері (Ораторское
мастерство) факультативті курсы
Түсінік хат
Тілді тереңдетіп оқыту бүгінгі
таңда білім берудің мемлекеттік тұжырым концепциясының басты
бағыттарының біріне айналып отыр. Қазақ тілін оқытудағы басты
мақсат бір сөзбен айтқанда — оқушылардың қазақша сөйлеу
компетенттілігін қалыптастыру. Ал ол оқылым, жазылым, айтылым,
тыңдалым, тілдесім барысында
қалыптасады.
Тереңдетіп оқыту нәтижесінде оқушылар өтілген материал
шеңберінде тілдік қарым-қатынасқа түсе алады, яғни жағдаятқа
байланысты сөйлеп, сол тақырып төңірегінде қойылған сұраққа
жауап беріп, өздері де сұрақ қоя алады. Мұндай деңгейге жету үшін
үлкен сөздік қор жинақтау, қазақ тілі грамматикалық категорияларын
білумен қатар оқушылар қазақ тілін практикада қолдана алу
дәрежесіне жетулері керек. Тереңдетіп оқыту көп ізденісті қажет
етеді де, терең білім жолында шығармашылықпен барынша жұмыс істеуді
талап етеді.
Сөз шебері курсын оқытудағы
мақсат:
-
оқушылардың жеке бас
ерекшелігіне қарай қабілетін аша отырып, дифференциалды түрде осы
пәнді теориялық, әрі практикалық жағынан тереңдету, оқу материалын
тиянақты игеруіне, алған білімді қолдана білуге
үйрету;
-
тілдің
лексикалық, грамматикалық нормаларын меңгерту;
-
тілдік
жағдаятқа сай қарым –қатынас жасауға
дағдыландыру;
-
ұлттық
салт-дәстүрлері туралы білімдерін кеңейту;
-
пәнге
деген қызығушылығын арттыру.
Міндеттері:
-
Білімді дара тұлғаға бағдарлау
(бейімдеу, дамыту, психологиялық
-
үйлесімділік, өмірлік
қажеттілік);
-
Өздігінен білім алуға үйрету, шығармашылық
жұмысын дамыту
-
Әрекетшілдік-бағдарлылық ұстанымы (әрекетке
үйрету, оқу жағдаятындағы әрекеттен өмірлік жағдаяттық әрекетке
көшу, оқу танымдық әрекеттен оқушының өзіндік әрекетіне
көшу);
-
Алынған білімді бекіту және өзін-өзі
бақылау;
-
Өздігінен білім алуға үйрету
функциясы.
Оқушыларға мынадай талаптар
қойылады:
-
Тереңдетілген бағдарлама негізінде білім деңгейі
сараланады;
-
Оқушылар қосымша материалмен жұмыс
істейді;
-
Өтілген тақырыптар бойынша әңгіме жазады, ауызекі
сөйлеуге жаттығады;
-
Шығармашылық ізденіс жұмыстарын
жүргізеді;
-
Сөйлем
талдаудың жолдарын меңгереді.
Күтілетін нәтиже:
Курс соңында
оқушылар өтілген материал шеңберінде ауызекі сөйлеу
тілінде сұхбаттаса алуы қажет, яғни тілдік
қарым-қатынасқа түсе алады.
Оқушыларға тіл туралы, оның қоғамдық маңызы мен
адам өміріндегі мәні, рөлі жайлы, танымдық
қызметі жөнінде өзара сабақтас түсінік
қалыптасады.
Мемлекеттік тілді меңгеруде қызығушылық
танытады.
Бағдарламаны
құрастырушы: қазақ
тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Абдильдина Радана
Миргазиевна
Пайдаланған
әдебиеттер:
-
ҚР Білім
беру жүйесін 2015 жылға дейін дамыту
тұжырымдамасы.
-
10.
Құрман Н. Жаңа технология жүйесіндегі қазақ тілі сабақтары. –
Астана, 2008.
-
Алматы
«Атамұра», 2012
-
Қазақ
тілі грамматикасы, Ж.Б.Жеткізген
–«Алматыкітап»,2007
-
Әбілқаев А. Қазақ тілін оқыту әдістемесі. –А.
Санат, 1995
-
«Қазақ
тілі мен әдебиеті» әдістемелік журналы 2010 № 1,
2
-
«Қазақ
тілі.Оқимыз.Жаттығамыз» Біліми–танымдық журнал,
2012
№ 1,
2
-
«Самоучитель казахского языка для учащихся и
студентов»,Т.Шанбай,
К.Байгабулова- Алматы, «Аруна»,
2010
-
Құрман
Н.Ж., Есенова Г. Коммуникативтік жаттығуларды қолдану әдістемесі. –
Ақтөбе, 2010.
Сөз шебері. Ораторское
мастерство
10 –
11сыныптар
Р/С
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Мерзімі
|
Сағат
саны
|
1
|
Кіріспе.
|
|
1
|
2
|
Тілдің оқыту
салалары
|
|
1
|
3
|
Сөз және
мағына
|
|
1
|
4
|
Сөйлеу мен
жазу.
|
|
1
|
5
|
Жалпы тілдік
норма
|
|
2
|
6
|
Сөйлеу
тәсілдері
|
|
1
|
7
|
Синтаксис нысаны, сөз
тіркесінің байланысу тәсілдері мен
формалары
|
|
1
|
8
|
Сөйлеу шеберлігіне тән
заңдылықтар
|
|
1
|
9
|
Сөз шебері және сөйлеу
мәдениеті
|
|
1
|
10
|
Сөйлеу этикасы және
риторика
|
|
2
|
11
|
Стиль түрлеріне
тоқталу
|
|
1
|
12
|
Ауыз екі сөйлеу
стилі
|
|
2
|
13
|
Көркем әдебиет
стилі
|
|
2
|
14
|
Ғылыми
стиль
|
|
2
|
15
|
Публицистикалық
стиль
|
|
2
|
16
|
Ресми
стиль
|
|
2
|
17
|
Фразеологизмдер
|
|
2
|
18
|
Диалект сөздер мен көнерген
сөздер
|
|
1
|
19
|
Диалог
|
|
1
|
20
|
Монолог
|
|
1
|
21
|
Әңгіме
|
|
1
|
22
|
Сөйлемнің
түрлері
|
|
2
|
23
|
Құрмалас
сөйлемдер
|
|
2
|
24
|
Сөйлеу
мәдениеті
|
|
1
|
Жыл бойы 34
сағат
|