Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
STEM білім беруде жаңа технологиялар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
STEM білім беру-қосымша білім беруде жаңа технологиялар
Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев «Жаңа жағдайдағы Қазақстан: іс-қимыл кезеңі» атты Жолдауында цифрландыру барлық реформаның басты элементі екеніне маңыз берді. Бұл – сәнге айналған үрдіске ілесу емес, ұлттың бәсекеге қабілеттілігін арттырудың негізгі құралы, табысты болудың басты кілті. Қазіргі кезде цифрлық технологияның жедел дамуы мен адам қызметінің барлық саласын цифрландырудың жылдам дамуымен байланысты STEM білім беру маңызды және өзекті мәселе, білім беру жүйесінің барлық деңгейлерінде ерекше назар аударуды талап етеді. STEM білім беру – бұл Нақты ғылымдардың негізгі принциптерін бір уақытта зерттеуді қамтитын жан-жақты оқыту. Оларға жаратылыстану ғылымдары, инженерия, математика, технология жатады. Балалар оқиғалардың өзара байланысын көруге үйренеді, логика принциптерін жақсы түсінеді және өз модельдерін жасау барысында жаңа және ерекше нәрсені табады. Кешенді тәсіл олардың білім құмарлығын дамытуға және білім беру процесіне тартылуына ықпал етеді.
STEM білімінің артықшылықтары:
-
Пәндер бойынша емес, тақырыптар бойынша интеграцияланған оқыту.
-
Нақты өмірде ғылыми-техникалық білімді қолдану.
-
Сыни ойлау және проблемаларды шешу дағдыларын дамыту.
-
Өз күшіне деген сенімділікті қалыптастыру.
-
Белсенді қарым-қатынас және топтық жұмыс.
-
Техникалық пәндерге қызығушылықты дамыту.
-
Жобаларға креативті және инновациялық тәсілдер.
-
Әр баланың жас және жеке ерекшеліктерін ескере отырып, балалардың іс-әрекеті арқылы техникалық шығармашылыққа деген ынтаны дамыту.
-
Ерте кәсіптік бағдарлау.
-
Балаларды өмірдің технологиялық инновацияларына дайындау.
STEM білім берудің басты мақсаты-дәстүрлі білімге тән практикалық міндеттерді шешуден алшақтықты еңсеру және оқушыларға түсінікті оқу пәндері арасында байланыс орнату.
STEM білім берудің негізі төрт қағидасы:
Білім беру процесін ұйымдастырудың жобалық нысаны, оның барысында балалар оқу міндеттерін бірлесіп шешу үшін топтарға біріктіріледі;
Оқу міндеттерінің практикалық сипаты, оларды шешу нәтижесі отбасының, сыныптың, мектептің, ЖОО-ның, кәсіпорынның, қаланың және т.б. қажеттіліктері үшін пайдаланылуы мүмкін;
Оқытудың пәнаралық сипаты: оқу міндеттері оларды шешу үшін бірден бірнеше оқу пәндерінің білімін пайдалану қажет болатындай етіп құрастырылады;
Инженер немесе қолданбалы ғылыми зерттеулер жөніндегі маман даярлаудың кілті болып табылатын пәндерді қамту: жаратылыстану-ғылыми цикл пәндері (физика, химия, биология), заманауи технологиялар және инженерлік пәндер.
STEM білім мектеп оқушылары мен студенттерді экономика жағдайында кәсіби қызметке сапалы дайындау үшін әмбебап үлгі ретінде қарастырылуы мүмкін. Нені үйрету және үйрену керек?
- сыни тұрғыдан ойлау
- өзіне жауапкершілік алу және шешім қабылдауға
- интерактивті модельдер жасау
- өз өнімдеріңізді жасауға
- жобалық мәдениетті меңгеру
- өз тәжірибеңізге сүйенуге
STEAM технологиясы Технология мен өнердің өзіндік синтезі ретінде пайда болды. Өнер компонентін қосу үшін дәлелдер әртүрлі болды: техникалық пәндерге деген қызығушылықтың артуы, танымдық іс-әрекетте үлкен тиімділік үшін мидың екі жарты шарының дамуы және т. б. Техникалық және гуманитарлық мамандықтардағы адамдарға шығармашылық қабілеттердің дамуына не беретінін қарастырайық:
1. Жобалық ойлау
Жобалық ойлау мәселені бірнеше сатыда талдауға мүмкіндік береді. Жобалық ойлау жарқын және қол жетімді визуалды құралдар, егжей-тегжейлі эскиз, компьютерлік графика көмегімен өз идеясын білдіруге көмектеседі
2. Кеңістіктік ойлау сәтті әлеуметтену алғышарттарын қалыптастыру факторы ретінде. Кеңістіктік ойлау объектіні тұтас қабылдауға, оған барлық жағынан қарауға үйретеді. Алыпсатарлық шеберлікті дамытады-тек көзбен ғана емес, ақылмен де қарау, көлемдік форманың құрылымын түсіну, оны санада жаңғырту, проекцияларды, басқа да бұрыштарды елестету дағдысын дамытады
3. "Айқын" көзқарас, суретшінің әлем мен өмір құбылыстарына көзқарасы. Натурамен жұмыс жасау кезінде суретші маңызды аналитикалық операцияларды орындайды – тақырыпты парақтың жазықтығында бейнелеу үшін ол осы тақырыпқа тән ерекшеліктерді бөліп, оларды жалпылап, тек мәнін бөліп көрсетуі керек. Нысанның немесе құбылыстың, адамның, жағдайдың және т.б. маңызды белгілерін олардың санасында бекіту мүмкіндігі тек суретшілерге ғана емес, сонымен қатар кез – келген сала қайраткерлеріне де қажет болатын маңызды дағды болып табылады.
4. Мәдениеттің гуманитарлық компоненті
Мәдениет объектілерінде, әсіресе уақыт өте келе өздерінің түп нұсқалығын дәлелдегендерде, адамдар адам мен жалпы қоғам үшін өзгермейтін құндылықтарды білдіруді үйренді. Шынайы өнер туындыларымен қарым-қатынастың арқасында адам үшін, оның ойлауы, мәдениеті мен Қоғамы үшін деструктивті және шынайы шығармашылық нәрсені дәл анықтауға үйренеді.
Бүгінгі таңда STEM - және STEAM-білім беру тәсілдері екі негізгі бағыт бойынша ілгерілеуде:
1. Барлығына арналған STEM/STEAM-сауаттылықты дамыту.
2. жоғары технологиялық салаларға кадрлар даярлау.
Бірінші бағыт әр оқушыны инновациялық ойлау құралдарымен және әртүрлі кәсіби есептерді шешу үшін математиканы, инженерияны және ғылымды қалай пайдалану тәжірибесімен қамтамасыз етуге әсер етеді. Ол үшін логиканы, цифрлық сауаттылықты, әлемге ғылыми көзқарасты дамыту және мақсатты міндеттерге бөлу қабілетін қалыптастыруға және қойылған мәселені шешуде креативті ойлауды пайдалануға көмектесетін ұжымдық шығармашылық жобаларды орындау қажет. STEAM-білім беру тұжырымдамасы аясында қосымша білім берудің маңыздылығын бірнеше жағынан байқауға болады. Біріншіден, қазіргі білім беру процесі ресми және бейресми білімнің интеграциясымен сипатталады, бұл білім мен дағдыларды алудың нақты орнына қарамастан, білім алу процесінен оны тануға және бағалауға баса назар аударуды білдіреді. Бұл жалпы білім беру жүйесіндегі қосымша білімнің рөлін арттырады, бұл олардың білім алу процесінде маңыздылығын теңестіреді. Екіншіден, STEAM-білім беруді жүзеге асырудың тағы бір талабы-әр түрлі мамандықтар мен нақты бизнес-сектор мен өнеркәсіп, академиялық және кәсіптік білім беру студенттерінің шығармашылық кеңістіктері мен интеграциялық алаңдарын белсенді пайдалану. Бұл қосымша білім беру аясында ғана мүмкін болады. Мұндай алаңдардың міндетті шарты қазіргі заманғы мектеп шеңберінде нақты тапсырыс берушілер бастамашылық еткен жобалармен бірлесіп жұмыс істеу болып табылады, өйткені тиісті мамандар мен белгілі бір оқу сағаттары қажет. Бұл үшін әртүрлі пәндік салалардан мазмұнды интеграциялауға көмектесетін интеграцияланған бағдарламалар бар. Жоғарыда айтылғандардың бәрін қорыта отырып, Қазақстанда STEAM-білім беру ортасын қалыптастыру қажеттілігі кем дегенде басқа елдерде өзекті екенін атап өтуге болады. Қазіргі уақытта инвесторлар, бизнес-періштелер, ірі бизнес арасында ғылыми-инновациялық жобаларға қызығушылықтың өсуі байқалады. Көптеген прогрессивті әзірлемелердің пайда болуы үшін, әрине, STEAM орталықтарын құру және робототехника сияқты пәндерді қосу, "информатика" пәніне бағдарламалау негіздерін қосымша білім берудің бағдарламасына енгізу және мұғалімдерді тақырыптық қауымдастықтарға біріктіру арқылы бар тәжірибені пайдалану қажет. Біз ересектер тек бірігіп, күш салу арқылы балаларымыздың болашағын өзгерте аламыз. Осылайша, болашақ технологиялар үшін, ал технологияның болашағы-жаңа форматтағы мұғалімдер үшін, олар алдын-ала ескертусіз, ресми көзқарасты қабылдамайды және өз білімдерімен студенттерге "миын жарып", көкжиегін шексіз кеңейте алады.
Болашақ ұлы Steam мұғалімдеріне байланысты!
"Сіздің қолдарыңыз сіз білгеннен гөрі көп нәрсені біледі! Сіздің қолыңыз сіздің ақыл - ойыңыздың не білетінін білмейді!»