Материалдар / Сын тұрғысынан ойлауарқылы оқушыларға музыкалық тәрбие беру
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Сын тұрғысынан ойлауарқылы оқушыларға музыкалық тәрбие беру

Материал туралы қысқаша түсінік
Сын тұрғысынан ойлауарқылы оқушыларға музыкалық тәрбие беру жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Ақпан 2023
158
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сын тұрғысынан ойлауарқылы оқушыларға музыкалық тәрбие беру



Қазіргі заман талабына сай жаңа инновациялық әдіс – тәсілдер енгізу арқылығана, оқушылардың пәнге, жалпы өмірге, қоғамға деген қызығушылығын оятааламыз. Осындай жаңалықтың бірі-«Сыни тұрғысынан ойлауды дамыту» жобасы. Бұл жобаны семинарларға қатыса жүріп, әдістерін үйреніп қана қоймай, жалпы жобаның философия сын түсіне бастадым. Әрине, ең бірінші өзімің қызығушылығым оянып, музыка сабағына осы әдіс – тәсілдерді қолдану үшін, көп оқып, ізденіп, осы тұрғыдағы семинарларға қатыса бастадым. Бұрынғыәдістердіқолданыпжүргентәжірибеліұстаздардың да сабақтарынақатысып, өзіміштейқорытындығакелдім.Сабақтақырыбынасайәдістерді, әрсыныптыңжасерекшеліктерінесайжинақтап, кезектісабаққақаттықобалжумен, қалайболарекен, балалартүсінеқоярмекендегенойменқорқакірдім. Оқушылардытопқабөліп, тапсырмаларынбергенненбастап, сабаққадеген бар зейін - ынталарын, қызығушылықтарынкөріп, көңіліморнынатүсті. Балаларғабұләдістербұрыннантаныс, күнделіктісабақтақолданыпжүргендей, топтасып, ақылдасыпөзойларынайтыпжатты. Сабаққадайындықсызкелетіноқушыларға, бірлесіп, топтасыпәрекетжасаукәдімгідейәсеретебастады. Келесісабаққадайындықпенкелгеноқушыға, басқаларыбіріншіреткөргендей, таңырқайқарағанкездері де болды.Сабақта тек қанаәнайтып, күйтыңдапқоймай, әннің, күйдіңшығутарихын, композитордың, өздерінеұнағанәншілердің де өмірбаянын, шығармашылығынөздеріқосымшаәдебиеттерденоқып, зерттеп, жазабастады. Біртіндеп, әрсыныптаншығармашылықпенжұмысістейтіноқушыларіріктелебастады. Бесіншісыныптағы «Қазақхалқыныңмузыкалықаспаптары» тақырыбыбойынша, оқушылардыңбілімдеріннақтытексереалдым.

Аспаптар

Шертпеліаспаптар

Үрмеліаспаптар

Ұрмалыаспаптар

Домбыра

Үскірік

Дабыл

Қобыз

Сыбызғы

Шертер

Асатаяқ

Жетіген

Сазсырнай

Даңғыра

Күнделікті осы әдістердісабаққатиімдіпайдаланудыңарқасында, оқушылардаболған, мынадайжаңалықтар мен өзгерістердібайқадым.



1. Оқушылардыңкелесісабақты, тағатсызданакүтіп, өзініңізденісін, білімінкөрсетугеасығуы (сабақкестесінеқарамастан, мағанкеліп, өзініңтапсырманықалайорындағанынбаяндайды).

2. Оқушылардыңбілімсапасыкөтерілді.

3. Жаңасабақты аз уақыттатүсініп, игереалды.

4. Кітапханағажиібаратынболды.

5. Өзойларынашықайтуғаүйренді.

6. Шығармашылықпенжұмысістейбастады.

7. Ғылымижобағақатысушыталапкерлердің саны өсті.

Балалардықэстетикалықсезіміменұғымын, көркемдікшығармашылыққабілетінүдіксіздамытуүшін, озхалқыныңмузыкасынаөнерінедегенсүйіспеншілігіеоятуымызкерек.

Өзхалқыныңмузыкасынтыңдайотырып, бала бойындақуаныш пен тебіреніс, қорқу мен үмітқатаржүреді. Бұлсезімдербалаларды, алдағыөмірдегітүрліқиыншылықтарменкүресугеүйретеді.

Музыка - адамзаттыңтілменайтыпжеткізеалмайтынұшқырқиялы, нәзіксезімі. Музыка сабағында, халықмузыкасын тек тыңдатыпқанақоймай, музыкалықшығарманың композиторы туралыжаңадеректержинап, шығарманыңшығутарихымен де таныстырыпотыруарқылыбаланыңбіртіндепшығармашылықпенайналасуынаықпалетеміз. Музыкағадегенқызығушылығыарқылы, балалардыңсезімталдығын, мәдениеттілігінқалыптастырамыз. Соныменбірге, бала бойындашығармашылықдарынныңкөктеп, гүлденіпжемісберуінежолашамыз.

Күйшілер

күйлері

Құрманғазы

«Сарыжайлау»

Дина

«Көкіл»

Дәулеткерей

«Сарыарқа»

Ықылас

«Той бастар»

Тәттімбет «Қосалқа»

Сүгір

«Ерден»

Қазанқап «Телқоңыр»

Төлеген

«Ақсаққұлан»Абыл «Салтанат»

Күнделіктісабақбарысында, тақырыпқабайланыстыоқушыларөздерінің ой - толғанысынсұрақтарғажауап беру арқылыбілдіріпотырады. Мысалы: Берілгеншығармашылықжұмыстыорындауқиынболдыма? дегенсұраққаоқушыларбылайжауапберді. біріншітапсырманыорындауқиынболды. Өзімніңқандайтапсырмағашамамкелетінінбілмедім. Барлықтапсырманыорындауғатырыстым. Сабаққакелгенде, өзтапсырмамдытаныстырудаөзқатемдітүсіндім. Кітапханағабарып, газет - журналдарды, кітаптардыоқыптанысып, жалпыоқуғадегенқызығушылығымартты. Композитордыңөміріментанысуарқылы, кезкелгенәннің, күйдіңшығутарихынбіліп, соләндінемесекүйдітыңдауғаасықтым... шығармашылықтапсырмаларарқылы, өзімдайындағанжұмысымарқылыеркінсөйлеудіүйрендім. Өзойымдыашықайтатынболдым... Мағанкітапханағабарыпкітапоқуөтеұнайды. Шығармашылықтапсырманығанаорындапқоймай, бұрынестімеген, білмегентұлғарментанысыпқоймай, олардыңөміріарқылыкөпкөмекалдым... сияқтыжауаптарыарқылымынадайнәтижегежетуі:

- шығармашылыққабілеттерінтанибілуге;

- жылдамшешімқабылдауға;

- жаңашыләрекетжасауға;

- білімгедегенқұлшынысынарттыруға;

- күнделіктікездесетінқиыншылықтыөзішешебілуге,

- жаңанәрсенітаныпбілугеқұлшынысын, қабілетініңоянуынаәсеретуіміздіңөзі, заманталабынасайұрпақдайындапжатқанымыздепесептеуімізгеболады.Күнделіктісабақбарысында, шығармашылықтапсырмалар беру арқылыоқушыбойынамынадайқасиеттердіқалыптастыруымызғаболады:

шығармашылыққасиет;

белсенділікқасиет;

ой - өрісінің даму қаситі;

мәдениеттісөйлеуқасиеті;

халықмузыкасынадегенқызығушылыққасиет;

шыдамдылыққасиеті;

Әринемузыканыжақсыкөрмейтін, әндітыңдамайтынадам кем де кем. Бірақ, қазіргікезде, батысмузыкасынтыңдап, еліктейтінқазақжастары да аз емес. Өкінішкеорай, өзхалқыныңдәстүрліәнімен - күйінтыңдамайтын да жастар бар. Міне, осы сияқтымәселелерге де оқушыларсынитұрғыданқарап, салыстыраотырыпзерттейалды. Сабақтан ой түйіпкеткенбалалар, тіптен ары қарайөздерізерттеп, келесікүніөзойларынайтыпжатты. Оқушыларөтілгенсабаққабайланыстымынадаймәселелердізерттеп, салыстырды:

- Халқымыздыңдәстүрліәні мен күйін, қазіргіжастаркүнделіктітыңдауүшін не істеугеболады?

- Күйді тек домбырааспабынданемесеөңдеуарқылыбасқааспаптарменбіргеойналғанынақалайқарайсың?

- күнделіктіотбасындахалықәнін, күйлердітыңдаудықолғаалуға, кімкедергіжасайды?

- Халықаспаптарында, әсіреседомбырааспабындаойнап - үйренугебалалардыңқызығушылығынқалайарттырамыз?-дегенсұрақтарғажауапбереотырып, өздерішешімінтабады.

Мысалы:

- дәстүрліән, күйтыңдапкелгеноқушылар, музыка тыңдаупарағынтолтырады;

- күйдіқайаспаптатыңдағанын, не себептіұнағаныжайлыбаяндайды;

- үйдеата - аналарыменбіргетыңдағанын, композиторы жайлытүсінікбергенінмақтанышпенбаяндайды;

- оқушыларбіртіндеп, домбыраүйірмесінеқатысабастайды;

Оқушылардыңшығармашылыққабілеттерінқосымшаүйірмежұмыстарындадамытыпотырудыңарқасында, музыкалықтәрбиежұмысыөзжемісінбереді. Балалардыңәндеріоқушылардыңдүниетанымынқалыптастырады. Ән - әуенарқылыдүниенітанып - білуадам, табиғат, қоғамарасындағыбайланыс, осылардыңбарлығыәнарқылы, музыка арқылыбалалардың сана - сезімдері тез қабылдап, ой - өрісініңдамуынаүлкенәсерінтигізеді.

- Қазақхалқыныңәндерінайтып, үйрену;

- Ұлттықмузыкалықаспаптарда( домбыра, қобыз т. б.) ойнапүйрену;

- Қазіргізаманмузыкаларынсүйіптыңдауарқылымузыкалықесту, тыңдауқабілеттеріндамыту;

- Қазақхалқыныңхалықмузыкасынадегенқұрмет, сүйіспеншілікдарынды, мәдениетті, сезімтал, ұлттықмузыкасынқастерлейалатын, өзОтанынсүйетінжекетұлғанықалыптастыруболыптабылады.

Оқушылардыңшығармашылыққабілетінарттырып, ынталандыруүшінсабақтардымынадайжолдарменөткізугеболады:

- Сабақтакеңкөлемдекөрнекіқұралдардыпайдалану;

- Сабақтытүрлендіріпөткізу;

- Сабақтаоқушыларөздеріжасағансуреттер, схемалардыпайдалану;

- Техникалыққұралдардытиімдіқолдану;

- Сабаққақатыстыбейнетаспаларды, фильмдердікөрсету.

Болашақұрпақтыңалғақарайұмтылуы, іс - әрекеттегіжаңашылдығына, жаңаныойлаптабуына, шығармашылықпенжұмысістеуінебайланысты. Ал шығармашылықіс - әрекет, жаңашылдыққабағыттылық тек қанашығармашылыққызығушылықтанбасталады.

Жасжеткіншектіңұлтретіндеқалыптасуы, ұлттыңшығармашылықәлеуеті де әржекетұлғаныңшығармашылықдеңгейіменанықталады. Сондықтан, өркениеткежетудіңжолыноқушылардыңшығармашылыққызығушылықдеңгейімен, жаңашылдықболмысыменбайланыстыруымызкерек..

Мектепоқушыларынамузыкалықбілім мен тәрбиеберуді тек «Музыка» сабағындағанашектеліпқоймай, қабілеттерінеқарайшығармашылықтарындамытыпотырупәнмұғалімдерініңбастыміндетіболып, табылады.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!