Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
15 ҚАРАША
ҰЛТТЫҚ ВАЛЮТА КҮНІНЕ
арналған дайын материалдар
Сындарлы оқыту теориясын тарих сабағына ықпалдастыру
Материал туралы қысқаша түсінік
Жаңа заманға сай ұстаз атану үшін жаңа әдіс-тәсілдерді қолдана алу қажет
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
11 Қараша 2018
963
1 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
ҚР Ғылым және Білім министрлігі. Түркістан облысы Қазығұрт ауданы«Комсомол» жалпы орта білім беретін мектебі
Баяндама
«Сындарлы оқыту теориясын тарих сабағына ықпалдастыру»
Орындаған: Қалдыбаев Сеитжан Балтабаевич
Қызылқия 2018-2019 оқу жылы.
Жоспар:І Кіріспе
ІІ Негізгі бөлім 2.1 Сындарлы оқыту теориясы негіздері2.2 Сыни ойлауды жүзеге асыруда топтық жұмыстың тиімділігі2.3 Тарих сабағында оқушыларды сыни ойлауға дағдыландыру.
ІІІ ҚорытындыПайдаланған әдебиеттер
Кіріспе
Еліміз тәуелсіз даму жолына түскен сәттен бастап, қоғамда болып жатқан құбылыстар білім беру мазмұнына елеулі өзгерістер әкелді. Оқушыны жеке тұлға ретінде жан-жақты дамыту күннің көкейкесті мәселесі. Оның маңызды факторы – баланың ақыл-ой әрекетінің тәсілдерін қалыптастыратын оқу барысын жолға қою. Қазіргі білім беру саласындағы күрделі міндеттердің бірі – қабілеті жоғары, дарынды оқушыларды анықтап, оларға қолдау жасау арқылы Қазақстан Республикасының интелектуалды потенциалын қалыптастыруға үлес қосу. Бұл – қоғам мүддесінен туындап отырған әлеуметтік сұраныс. Бұл сұраныс педагогикалық және психологиялық үрдістер арқылы жүзеге асады. Орыс педагогикасының белгілі ғалымы П.Ф Каптерев өз еңбегінде былай деп жазады: «Педагогикалық үрдіс өзіне тән екі белгіні түйістіреді, олар: жеке тұлғаның дамуына жүйелі түрдегі көмек және оның жан-жақты жетілуі.»«Әр оқушыны жан-жақты жетілдіру үшін оны жан-жақты зерттеу керек.» Бұл – ұлы педагог К.Д.Ушинскийдің тұжырымды ойы. Зерттеу арқылы әр тұлғаның бойындағы ерекше психологиялық қасиеттері айқындалады. Баланың психологиясы мен педагогикалық психология саласындағы зерттеулер арқылы оқыту ісінің мазмұны мен әдістерін өзгерте отырып, жекелеген психикалық процестер мен функцияларды дамыту жағынан жетістіктерге қол жеткізуге болады.Баланың ақыл-ой әрекетінің тәсілдерін қалыптастыру мазмұнына мыналар кіреді: ғылыми ұғымдар мен ғылыми заңдылықтарды түсіну және практикалық міндеттерді шешуге бағытталған ойлаудың жалпы амал-тәсілдерін меңгеру. Ғалымдар дәлелдегендей, адамның өмірден меңгереген білімі мен дағдысын практикалық істерді төте және ең ыңғайлы жолдармен қолдана білу шеберлігі қабілеттілік деп аталады. Ал тамаша кәсіби ұстаздық кез-келген ерекше қабілетті оқушыны дарынға айналдыра алады. Адам бойындағы дарындылықты нағыз данышпандылықты нағыз данышпандыққа айналдырудың бір ғана шарты – табиғи талантпен шектеліп қалмай, табандылықпен еңбектену.
3Сындарлы оқыту теориясы негіздері
Орта білім беру жүйесінде әлемдік жоғары деңгейге қол жеткізген анағұрлым танымал оқыту әдістемелері арасында сындарлы (конструктивті) теориялық оқытуға негізделген тәсіл кең тараған (Hattie, 2009). Бұл Бағдарламаның басым бөлігі, түрлі тәсілдер қарастырылғанына қарамастан, сындарлы оқыту теориясы негіздерін қамтыған. Бұл теория оқушылардың ойлауын дамыту олардың бұрынғы алған білімдері мен жаңа немесе сыныптағы түрлі дерек көздерінен, мұғалімнен, оқулықтан және достарынан алған білімдерімен астастырыла жүзеге асады деген тұжырымға негізделеді. Сындарлы теорияның тиімділігін жақтаушылардың басым бөлігі оны дайын білімді беруге негізделген оқыту тәсілдерімен салыстыра қарап, дайын білімді беруге негізделген оқыту тәсілдерінің білімді меңгеру былай тұрсын, олар бойына терең түсінік қалыптастырып, бастапқы білімді жаңа біліммен өзара байланыстыруға да мүмкіндік тудыра бермейтінін тілге тиек етеді. Дайын білім беруге негізделген «дәстүрлі» стиль арқылы алынған білім оқушылардың жинақтаған өзге білімдерімен тиімді сіңісе алмайды, сондықтан механикалық есте сақтау, үстірт білім алу жағдайлары орын алады. Дәстүрлі оқытудан алынған механикалық түрде есте сақталған мәліметтерді емтихан кездерінде ұтымды пайдалануға болады, бірақ мән-мағынасы терең меңгерілмей, жай ғана жатталғандықтан, тақырыпты оқыту немесе емтихан аяқталған соң керексіз болып қалады және оқушы оны өмірде тиімді пайдалана алмайды. Сындарлы оқытудың мақсаты – оқушының пәнді терең түсіну қабілетін дамыту, алған білімдерін сыныптан тыс жерде, кез келген жағдайда тиімді пайдалана білуін қамтамасыз ету. Мектеп жұмысы мен оқушы жетістіктерін өрістетудегі негізгі тұлға – ұстаз болғандықтан, ал сол ұстаз заман талабына сай болуы үшін - әрқашан ізденуді, білімдерін жетілдіруді, жан-жақты, білікті болуды талап етеді.Ұлы ағылшын ағартушысы Уильям Уарт жай мұғалім хабарлайды, жақсы мұғалім түсіндіреді, керемет мұғалім көрсетеді, ұлы мұғалім шабыттандырады деген екен. Ал XXI ғ. нағыз ұстазы қандай болмақ, кәзіргі заманда Егеменді еліміз тәуелсіз жеріміздің болашағы жас өсіп келе жатқан ұрпақ қолында. Сол ұрпақты тәрбиелеуде ұстаздар сан түрлі әдіс-тәсілдер қолдануда. Қазір таңда мұғалімдер алдында білім жүйесін заман талабына сай үйлестіре, жаңа үлгіде жүргізу міндеті туындап білімге, бүкіл оқу-әдістемелік жүйеге жаңа талаптар қойылуда. Бұл дегеніміз мұғалімге білім берудің тиімді жолдарын қарастыру деген сөз. Бағдарламадан күтілетін нәтижелер оқушылардың қалай оқу керектігін үйреніп, соның нәтижесінде еркін, өзіндік дәлел-уәждерін нанымды жеткізе білетін, ынталы, сенімді, сыни пікір-көзқарастары жүйелі дамыған, сандық технологияларда құзырлылық танытатын оқушы қалыптастыруға даярлау болып табылады.4Курстың негізгі бағдарламасы - мұғалімнің білім беруі мен оқытудағы әдістерін өзгертудегі жаңа бастама, яғни бұл бағдарламаның басым бөлігі сындарлы оқыту теориясының негіздерін қамтыған. Бұл теория оқушылардың ойлануын дамытуда олардың бұрынғы алған білімдері мен жаңа немесе сыныптағы түрлі дерек көздерінен, мұғалімнен, оқулықтан және достарынан алған білімдерімен өзара әрекеттесуі жағдайында жүзеге асады деген тұжырымға негізделген. Біліктілікті арттыру бағдарламасының негізгі мазмұны жеке жеті модуль түрінде берілген. Бағдарламаның модульдері:
- Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер.
- Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету.
- Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау.
- Оқыту мен оқуда ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану.
- Талантты және дарынды балаларды оқыту.
- Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес білім беру оқыту.
- Оқытуды басқару және көшбасшылық.
қабылдамас бұрын саналы оймен қорытындылау дағдыларын дамытуды қарастыратын модульдің 1,3,5,6 түрлерін қамтыған. Сыни тұрғыдан ойлау көбінесе қарсы пікір айтуға, баламалы шешімдерді қабылдауға, ойлау және іс-әрекетімізге жаңа немесе түрлендірілген тәсілдерді енгізуге дайын болуға ұйымдастырылған қоғамдық әрекеттерге және басқаларды сыни тұрғыдан ойлауға баулуды білдіреді. Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау – оқыту процесінде балалар өздерінің түсініктерін құра алатын белсенді оқушылар болатын болса, онда мұғалімдер мен оқушылар үшін осы түсініктің мәнін білу аса маңызды,себебі ол оқыту барысында ілгері қадамдарын айқындау мен оған қолдау көрсету үшін қажет ұғым болып табылады. Модульдің бұл түрінде – мұғалімдер мен балалар үшін өздерінің қандай мақсатқа жетуді көздейтінін, мақсатқа жету өлшемдерін түсіну не үшін керек екенін білу маңызды. Оқыту мен оқуда ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану оқушыларға ғылыми ұғымдарды түсіндіруді және олардың қабылдауын, түсінуін жеңілдетуге мүмкіндік беріп, мұғалімдерге сабақ беруде көмектесетін маңызды құрал болып табылады. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың дамуы білімді бағалау және пайдалану жүйесін де уақтылы өзгертіп отыруды талап етеді. Осыған байланысты білім беруде қолданылатын әдіс-тәсілдер, әдістемелер, технологиялар жаңартылып отырады. Сондықтан оқыту барысында осы технологияларды тиімді қолдануды қажет етеді. Сабақ процесіне ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізген кезде, теориялық және тәжірибелік білімдердің біртұтастығы оларды ойланып қолдануды қамтамасыз етеді, ал бұл оқу және оқыту үдерістерін жақсартуға жағдай жасайтын болады. Мектептегі технологияларға мыналар жатады:
- Теледидар бағдарламалары;
- Сандық теледидар;
- Интернет;
- Ұялы телефон;
- Ұтқыр қондырғылар;
- Компьютер/ ноутбук.
- Жады және білім – тамаша жады және ақпаратты қолдану;
- Ақпаратты пайдалану – түйінді идеяларды анықтай білу, түрлі көздерден алынған ақпараттарды таңдай және тиісінше өңдей алу қабілеті;
- Ойлау жылдамдығы – олар жоспарлауға көп уақыт жұмсауы мүмкін, бірақ шешімдерге тез келеді;
- Проблемаларды шешу – олар ақпаратқа қосымшаларды енгізеді, сәйкессіздікті көрсетеді, мазмұнын тез түсінеді;
- Қиындыққа қызығушылық – қызығушылықты арттыру үшін олар аса қиын ойындарға және тапсырмаларға ұмтылады.
- Іс-тәжірибені жетілдіру жұмыстарын өз қолына алуға;
- Өзгерістер енгізу үшін әріптестерімен стратегиялық шешімдер
- қабылдауға;
- Бірігіп жұмыс істеуде фактілерді жинауға және қолдануға;
- Кәсіби білімді құруға және таратуға атсалысуға міндетті.
- -------------------дегенде, Сіз не айтқыңыз келді?
- Мұндай қорытындыға қалай келдіңіз?
- Мәтінде не туралы айтылды?
- Сіздің ақпаратыңыз қандай көзден алынған?
- Құжаттағы ақпарат қандай көзден алынған?
- Мұндай қорытынды жасауға қандай болжамдар ықпал етті?
- Сіздікі дұрыс емес деп болжаңыз. Қандай алғышарттар болуы мүмкін?
- Неге мұндай қорытынды жасадыңыз? Басқа қорытындының қолайлырақ деректері бар ма?
- Бұл сұрақ неге соншалықты маңызды?
- Сіздің айтқаныңыздың барлығы шын екенін мен қайдан білемін?
- Бұл құбылысты басқаша қалай түсіндіруге болады?
Оқушыларға білікті сыни ойшыл болуға мүмкіндік беруБірлескен оқу: үйретуші жағдайлардың құрылымдық тобына (2 немесе одан көп оқушы) Оқушыларды топқа бөлу - сыни тұрғыдан ойлауды күшейтудің ең жақсы тәсілі. Екіұдайылық: Барлық ақпаратты факт ретінде енгізгенше, екіұдайы ақпаратты көбірек енгізу. Оқушыларға нақты ақпарат бермеу маңызды.Оларды ойлануға мәжбүрлейтін даулы ақпарат беру керек.Мазмұнды бірқатар сұрақтар қоя отырып ашуға болатын детектив оқиғасы ретінде ұсыну.Сыни ойлауды жүзеге асыруда топтық жұмыстың тиімділігіӨз тәжірибемде «Сындарлы оқыту теориясы» бойынша курстан өтіп, одан алған тәжірибемді қолданудамын. Оқушылардың сыни ойлау дағдыларын қалыптастыруда топтық жұмыс арқылы сыныптағы барлық оқушының ынтымақтастықта болуы, үлгерімі жақсы оқушылардың дайындық деңгейі төмен оқушыларға көмектесіп, өз қатарластарымен білімді бірге игеруге мүмкіншілік жасалады. Әсіресе, ұяң, өз пікірін топ алдында баяндай алмайтын оқушыларды қатарға қосудың тиімді жолдарының бірі топтық жұмыстар. Сондай-ақ оқушылар бір бірінің пікірін тыңдауға және олардың пікірін құрметтеуге, өзінің жалғыз қалатынына деген қорқынышты жоюға яғни оқушының өзіне деген сенімінің нығаюына, күрделі мәселелерді бірлесіп шешуге топтық жұмыстардың берері көп. Тарих сабағында оқушыларды сыни ойлауға дағдыландыруБұл бағдарламадағы осы айтылған 7 модульді кез – келген сабақтарда барлығын дерлік қолданып шығуға болады. Сабақ жоспарыма модульдерді енгізуде мынадай әдіс-тәсілдерді қолдандым: «миға шабуыл», «Болжау»8әдісі, «тест тапсырмалары», «Визуалды әдіс», «Вен диаграммасы», «Инсерт» әдісі, «Робин-Роунд» әдісі, «Джигсо» әдісі, «Ойлан –жұптас-пікірлес» әдісі, «Суреттер сөйлейді» әдісі, «Синквейнн» әдісі, «Даналық ағашы», «Цифрлы сұрау», «Адасқан өсімдіктер», «Тарихи диктант», «Құрастыр, одан кейін жауап бер», «Қанша элементті есте сақтадың?», «Сұрақтары бар қорап», «Идея туралы ойлар», «Көршіңе әңгімелеп бер», «Эдвард де Бононың 6 қалпақ әдісі» тб. «Қасым ханның ішкі және сыртқы саясаты» атты тақырыптағы сабағымда осы жеті модульді барынша кіріктіруге әрекет жасадым.Мақсатым: оқушылардың сөйлеу шеберлігі мен сыни тұрғыдан ойлау қабілетін дамыту, сөздік қорын молайту, бір-бірінің пікірін тыңдауға, құрметтеуге өз ойын жүйелі жеткізуге дағдыландыру. Осы мақсатқа жету үшін мен сабағымда Ой қозғау», “Сұрақ- жауап”, «Болжау», “Джигсо”, “Екі жұлдыз бір тілек”, «Топтастыру» секілді әдіс –тәсілдерді қолдандым . «Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер» модулін сабағыма қалай кіріктірдім? Жаңа тәсілдер: Қалай оқу керектігін үйрету, диалогтық оқыту, сұрақ қою. Қалай оқу керектігін үйрену деген сөз – өзін-өзі реттеу үдерісіне жатады. Сабағымда алдымен ынтымақтастық атмосферасы құрып, топтар мен жұптарда жұмыс жасауды үйрету үшін суретті мозайкалар, түрлі-түсті карточкалар арқылы бөліну әдістерін қолданып отырдым. Сыни тұрғыдан ойлануға бағытталған түрткі болу сұрақтарын қоя отырып қалай оқу
керектігін үйреттім.
Диалог әдісін қолданғанымда сабақтарымда оқушылар өз ойларын еркін айтып, тақырыпты күнделікті өмірмен, қоршаған ортамен байланыстыруға көптеген мүмкіндіктері болды. Диалог негізінде білім беру мен білім алу оқушылардың өзара пікір таласын, мұғалім мен оқушылар арасындағы диалог оқушылардың өзіндік ой- пікірлерін жүйелі дамытуына көмектеседі екен. |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
Барлығы 663 959 материал жиналған
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ