Ұйымдастыру кезеңі (7 мин)
|
Оқушылардың назарын сабаққа
аудару.
Ой
шақыру.
1. Қазақтың – жазушы, ақын,
сыншы, драматург, аудармашы, публицистін
ата. 1.
Жүсіпбектің
туып - өскен жері? (Павлодар облысының, Баянауыл
ауданы) 2. Жүсіпбектің ата -
тегі кімдер?
3.
Жүсіпбектің ауыл молдасынан ескіше оқыды? (Жүніс қожа, Шәймерден қожа, Қожахмет молда,
Қапар қажы, Мұхамеджан деген кісіден сабақ
алады.) 4. Баянауылда оқыған
жылдары?(1907ж)
5. Екі
классты орыс - қазақ мектебінде қай қалада, қай жылы оқиды?(Кереку,
1911ж.) 6. Семейдегі мұғалімдер
семинариясында оқыған жылдары?(1914 - 1919ж) Қ. Сатбаев - пен, М.
Әуезовпен танысып бірге оқиды.
|
Оқушылар мұғаліммен
амандасады,түгенделеді, мектеп партасындағы қатарлары бойынша
орындарына отырады.
Сұрақтарға жауап
береді.
|
Презентация
|
Сабақ
басы (13 мин)
|
Семинарияда оқыған жылдары «Абай»атты журнал
шығарып, «Сарыарқа» газетімен қызметтес
болды. Семинарияны бітірген
соң (1919 - 1920ж) Семей губерниялық Атқару комитетінің бөлім
меңгерушісі, «Кедей таңы»атты газетінің редакторы болып жұмыс
істейді. 1921ж. «Қазақ тілі»газетінің редакторы, 1922ж. Мұғалімдік
қызметке ауысқан.
Пьесалары
туралы түсінік
Жүсіпбектің
сан саналы шығармашылық мұрасының салмақты жағының бірі - оның
драматургиясы. Ол қазақ әдебиетінде төңкеріс қарсаңында ғана туа
бастаған осы жанрдың да негізін салушылардың қатарында аталады.
Сонымен қатар Жүсіпбек - қазақтың ұлттық театр өнерінің де
бастауында тұрған адам. 1916ж. Алғаш 5перделі пьесам (Нұрғали
Құлжанов ұнатпаған соң) жарыққа шықпады, оған 1916 - 1917ж. Туған
пьесалары.
«Қанапия -
Шәрбану»1916 - 1917ж. Пьесалар. «Қанапия - Шәрбану»пьесалары 1926. Кітап
болып басылып шыққан. «Салиқа қыз»(1922),»Ел қорғаны»(1926ж),
«Шернияз»(1926ж), «Мансапқорлар»(1922ж), «Рәбиға»(1926ж), «Қанапия
- Шәрбану»(1925ж)
Ж.
Аймауытов пьесалары идеялық бағыт - бағдары жағынан да, көркемдік
ізденістері тұрғысында жиырмасыншы жылдар әдебиетіндегі жаңа
құбылыс болып табылады. Ол жаңаның жеңісін, ескінің күйреуін
суреттей отырып, өз дәуірінің жаңа адамдарын ашты, қазақ ауылындағы
әлеуметтік тартыстың сырын шынайы
бейнелейді.
|
|
презентация
|
Ортасы
(20 мин)
|
1топ. Жүсіпбек –
ақын 2 топ. Жүсіпбек –
прозашы тақырыбында топтастыру жасайды (3 -
5мин) Ой толғау «Жүсіпбектің әдеби мұралары –
ұлттық құндылығымыз»
|
Оқушылар екі топқа бөлініп топтастыру
жасайды.
Оқушылар
өз ойларын жазады.
|
А3 қағазы,
маркерлер
|
Соңы
|
Қорытынды:
Жазушы Жүсіпбек өз еліне көп еңбек сіңірген.
Аудармашы есебінде Жүсіпбек орыстың және дүние жүзілік классикалық
әдебиеттің туындыларын қазақ тілінде сөйлеткен. Н. В. Гоголдің
«Ревизорын», А. С. Пушкиннің «Тас мейман», «Сараң серісін», Ф.
Дюшеннің «Дәмелі», С. Чуйковтың «Тау еліндегі оқиға»сияқты
туындыларды аударған. Жас ұрпақты жаңа рухта, адамгершілікке, жақсы
мінез – құлыққа тәрбиелеуде «Тәрбиешіге көмек», «Психология», «Жан
жүйесі және өнер таңдау» атты педагогикалық еңбектерін мен ғылыми
зерттеулері мәні зор болған. Жүсіпбектің әдеби мұрасы қазақ
әдебиетінің тарихи қорынан ерекше орын алатыны
сөзсіз.
|
|
презентация
|