Мақсаты
|
Білімділік: бала Жамбылдың өнер адамы болып қалыптасуындағы
өскен ортасының, ұлттық салт-дәстүрінің әсерін түсінуге жағдай
туғызу.
Дамытушылық: оқушыны қиялдап, шығармашылықпен жұмыс жасай білуге
баулу.
Тәрбиелік: ақынның өмірлік мақсаты мен арманына жетудегі талпынысы
мен табандылығын үлгі ету.
Әдіс-тәсілдері: араласып кеткен оқиғалар, топпен жұмыс, эссе
жазу.
Көрнекілігі: Жамбыл ата және Сүйінбай портреті,
слайдтар
|
Қызығушылықты ояту
|
Өмірбаяны
Болашақ ақын 1846 жылы ақпан айында казіргі Жамбыл облысындағы
Жамбыл тауының бөктерінде дүниеге келген. Ол жайында ақынның өзі
“Менің өмірім" – деген өлеңінде:
Қақаған қар аралас соғып боран,
Ел үрей — көк найзалы жау торыған.
Байғара, Жамбыл, Ханда мен туыппын,
Жамбыл деп қойылыпты атым содан, – дейді. Әкесі Жапа кедей
болғанмен, ат үстіне мығым, найзагер кісі екен. Ел ішінің
дау-дамайына бітімгерлік сөзін айтқан кездері де болыпты. Шешесі
Ұлдан мінезі байсалды, абысын-ажын арасында беделді, орайы келгенде
өз жанынан қиыстырып өлең шығара беретін, әдемі дауысты әнші екен.
Жамбылдың аталарынан әріректе өнерпаз, сері, палуандар, ділмар
шешендер шыққан. Ал оның руы – Екейлер туралы айтылатын ел
ішіндегі:
Екейде елу бақсы, сексен ақын, Жаратып мінеді екен ерттеп атын.
Қобызы, домбырасы үнін қосып, Гулейді жын қаққандай кешке жақын, –
деген әзіл сөзде мол шындық бар. Жамбылдың ұстазы – әйгілі Сүйінбай
ақын да осы Екей елінен шыққан. Бала Жамбыл ақындық жолын қууға
рұқсат сұрағанда, әкесінің: "Екейде елу бақсы, сексен ақын" деген
сөз де жетер, сен сексен бірінші болмай-ақ қой. Ақынның түбі –
қайыршылық, бақсының түбі – жын, жын жиып, бақсы болып ел кезгенше,
мал бақ!" – дейтіні де Екей елінің өнер дарыған жұрт екенін
көрсетеді.
Хатқалтада жаңа мәтін абзац бойынша 4 бөлікке бөлініп берілген
оқушылар мәтінді оқып мазмұнын жүйелі болатындай етіп әңгімені
ретімен қойып орналастырып шығады. Өнімді, сапалы болу үшін
бір-біріне көмектеседі, ақылдасады.
Жұмыс нәтижесінде балалар мынаны басшылыққа алады.
1. Мазмұнын оқып түсінеді.
2. Бір-бірімен пікірлеседі.
3. Өз бетінше жұмыс жасайды, неге осылай орналастырдың?
Дәлелдейді
Оқулықпен жұмыс
Менің өмірім. Ж. Жабаев.
Оқушыларға оқыттыру.
Мәтінді қалай оқып шыққандарын тексерді, әр бөлікке ат қою, жоспары
жазылады.
1-топ. Жамбыл тауы.
2-топ. Менің отаным кең байтақ.
3-топ. Бала Жамбылдың өнерге әуестігі.
4-топ. Сүйінбаймен кездесуі.
«Менің пірім – Сүйінбай
Сөз сөйлемен сыйынбай». Сөздік
жұмысы
Жарапазан – ораза айтында үй аралап жүріп айтылатын
өлең. Әуес – бір нәрсеге үйір, құмар,
құштар.
|
Сергіту сәті
|
Бала, бала,
балапан
Қане,
қайсы, алақан.
Саусақтарың
әйбат,
Былай-былай
ойнат.
Бала, бала,
балапан
Қане,
қайсы, алақан.
Саусақтарың
әйбат,
Былай-былай
ойнат.
|
Ой сергітеді,шашағандары
басылады
|