Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Табиғат аясында" 8 сынып оқушыларына арналған факультатив бағдарламасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қостанай облысы Ұзынкөл ауданы «Бауман орта мектебі» КММ
8 сынып оқушыларына арналған
факультатив бағдарламасы
Құрастырушы:
қазақ тілі мен әдебиет пәнінің
мұғалімі Хаджиева Ж.Қ.
2015-2016 оқу жылы
Түсінік хат
Адам мен табиғат әрқашанда егіз. Табиғатты қоршауың, асыраушың деуге де болады. Ертеден ата-бабамыз «Жер –қазына, су – алтын, мал – байлық» деп өсиет айтып келгені тегін емес. Сендерге белгілі ішетін тағам, киетін киіміміз, оқитын кітабымыз, қағаз, дәрі-дәрмек, тыныс алуға ауа, ішер су, бәрін-бәрін жомарт табиғат бізге сыйға берген. Бірақ сол табиғат байлығын сақтап, ұрпақтан-ұрпаққа жалғастыру біздің еншімізге тиеді.
Олай болса, сол табиғат байлығын ұтымды пайдалану біздің міндетіміз екенін білуіміз керек. Бүгінгі таңда мемлекетімізде Елбасымыздың 2030 жылға арналған жолдауында, табиғатты қорғауға, сақтауға міндеттейді. Бізде сол табиғаттың бір бөлшегі бола тұра, табиғатты қорғауға міндеттіміз.
Осы бағдарлама балалардың тілін, ойын, есін, қабілеттерін дамытуына арналған. Оқушылардың ой-өрісін кеңітуге және де табиғат жайлы білім алады.
Оқушылар табиғат жайлы мәліметтермен танысып, білулі қажет пен қатар тілін жаттықтыру арқылы, табиғат туралы, оның зерттелу жағынан мәлімет алуы- бұл бағдарламаның міндеттері.
Бағдарламада ең керекті тақырыптар енгізілген. Тақырыпқа сай тапсырмалар, ойындар мен мәтіндер берілген. Мұғалімдерге көмек ретінде қосымша мәлімет жинағы бар.Жұмыс ауызша мен жазбаша бойынша жүргізіледі.
Бағдарлама:
Бағдарлама 3 модульден тұрады:
-
Табиғат және біз
-
Табиғат-тіршілік көзі
-
Табиғат-алтын бесік
-
Туған жердің табиғаты
-
Елімнің табиғаты
-
Табиғат –екінші үй
-
Табиғатты қорғау
-
Қоршаған ортаны қорғау
-
Диктант
-
Жер-қазына
-
Табиғат байлықтары
-
Қазақстанның өсімдіктер
-
Қазақстанның жануарлар әлемі
-
Қазақстандық құстар әлемі
-
Қазақстанның өзендері
-
Қазақстан көлдері
-
Орман
-
Орманның денсаулыққа пайдасы
-
Орман күзетшілері
-
Орманды сақтау
-
Қазақстан ормандары
-
Ағаштар
-
Мазмұндама
-
Ең құрғақ жерлер
-
Таудың пайда болуы
-
Таза бұлақ
-
Табиғат құбылысы
-
Таза ауамен демалайық
-
Суретпен жұмысы
-
Қорықтар неге керек?
-
Қазақстан қорықтары
-
Халықаралық «Қызыл кітабы»
-
Шығарма
-
Нәтиже сабақ
Күнтізбелік жоспарлауы.
№ |
Сағат саны |
Мерзімі |
Сабақтың тақырыбы |
7 модульдің идеялары |
Іс -әрекеттің түрлері |
АҚТ қолдану |
1 |
1 |
|
Табиғат және біз |
қызығушылық,диалог-жоғары деңгейлі сұрақтар-Сын тұрғысынан ойлауы-Критериалдық бағалау-қосымша оқуы-жаңа сөздердің қолдауы-Деңгейлік тапсырмалар-Сын тұрғысынан ойлау стратериалары-өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
2 |
1 |
|
Табиғат-тіршілік көзі |
-қызығушылық,диалог-жоғары деңгейлі сұрақтар-Сын тұрғысынан ойлауы-Критериалдық бағалау-қосымша оқуы-жаңа сөздердің қолдауы-Деңгейлік тапсырмалар-Сын тұрғысынан ойлау стратериалары-өзін-өзі реттеу |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация |
3 |
1 |
|
Табиғат-алтын бесік |
-қызығушылық,диалог-жоғары деңгейлі сұрақтар-Сын тұрғысынан ойлауы-Критериалдық бағалау-қосымша оқуы-жаңа сөздердің қолдауы-Деңгейлік тапсырмалар-Сын тұрғысынан ойлау стратериалары-өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация |
4 |
1 |
|
Туған жердің табиғаты |
-қызығушылық -диалог -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
5 |
1 |
|
Елімнің табиғаты |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
6 |
1 |
|
Табиғат –екінші үй |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
7 |
1 |
|
Табиғатты қорғау |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
8 |
1 |
|
Қоршаған ортаны қорғау |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
9 |
1 |
|
Диктант |
-өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы |
|
10 |
1 |
|
Жер-қазына |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
11 |
1 |
|
Табиғат байлықтары |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
12 |
1 |
|
Қазақстанның өсімдіктер |
-қызығушылық -диалог -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
13 |
1 |
|
Қазақстанның жануарлар әлемі |
-қызығушылық -диалог -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
14 |
1 |
|
Қазақстандық құстар әлемі |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
15 |
1 |
|
Қазақстанның өзендері |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
16 |
1 |
|
Қазақстан көлдері |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
17 |
1 |
|
Орман |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
18 |
1 |
|
Орманның денсаулыққа пайдасы |
қызығушылық -диалог -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
19 |
1 |
|
Орман күзетшілері |
-қызығушылық -диалог -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
20 |
1 |
|
Орманды сақтау |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
21 |
1 |
|
Қазақстан ормандары |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Критериалдық бағалау -қосымша оқуы -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы Жеке жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
22 |
1 |
|
Ағаштар |
-қызығушылық -диалог -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы Жеке жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
23 |
1 |
|
Мазмұндама |
-өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы |
|
24 |
1 |
|
Ең құрғақ жерлер |
-қызығушылық -диалог -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
25 |
1 |
|
Таудың пайда болуы |
-қызығушылық -диалог -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсымалар |
26 |
1 |
|
Таза бұлақ |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеу |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсырмалар |
27 |
1 |
|
Табиғат құбылысы |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -жаңа сөздердің қолдауы -Деңгейлік тапсырмалар -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсырмалар |
28 |
1 |
|
Таза ауамен демалайық |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсыр малар |
29 |
1 |
|
Суретпен жұмысы |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсыр малар |
30 |
1 |
|
Қорықтар неге керек? |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсыр малар |
31 |
1 |
|
Қазақстан қорықтары |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсыр малар |
32 |
1 |
|
Халықаралық «Қызыл кітабы» |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсыр малар |
33 |
1 |
|
Шығарма |
-қызығушылық -диалог -жоғары деңгейлі сұрақтар -Сын тұрғысынан ойлауы -Сын тұрғысынан ойлау стратериалары -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы Жұп жұмысы Кіші топтағы жұмыс Топ жұмысы |
презен тация, тапсыр малар |
34 |
1 |
|
Нәтиже сабақ |
- -өзін-өзі реттеуі |
Жеке жұмысы |
|
Пайдаланған әдебиет тізімі:
-
Т Артыкова Т. Қазақ тілі 11 сынып Алматы, Атамұра, 2007ж
-
Аубакирова А.А. Справочник школьника 5-11 классы Астана, Арман-ПВ, 2007ж
-
Бектұров Ш.К. Қазақ тілі Алматы, 1998ж
-
БоранбаеваГ, Дүйсенова С. Қазақ тілі 8 сынып Алматы, Мектеп, 2004ж
-
Байғабылова Қ., Шаңбай Т. Самоучитель казахского языка, Алматы,Аруна, 2005ж
-
Исаев С. Қазақ тіліАлматы Университет Кайнар 1993ж
-
Құлмағамбетова Б.; Туребекова Ү Қазақ тілі 11 сынып Алматы, Мектеп, 2007ж
-
Құралұлы А. Қазақ дәстүрлі мәдениетінің анықтамалығы Алматы, сөздік-словарь 2001ж
1