Кіріспе
( 10
мин)
Негізгі
бөлім
(25мин)
|
Кіріспе:
- Сәлеметсіз бе, қымбатты оқушылар біздің бүгінгі сынып
сағатымыз " Таным. Тағылым.
Тәрб ие " тақырыбына
арналған.
- "Аралда"ойыны.
Көзіңізді жұмып, басыңызды төмен түсіріңіз. Енді сіз бір
бейтаныс, бірақ керемет жерге саяхат жасайсыз. Қандай да бір
белгісіз себептермен (сіздің ағаңыз қайтыс болды, сізге өз аралын
мұра етіп қалдырды). Сіздің ағаңыз өте бай болды. Аралдың үстінен
ұшып бара жатқанда, оны иемденуге дайындалып жатқанда, сіз өз
көзіңізге сенбейсіз. Аралда көптеген үйлер, жасыл желектер, яхта
мен жағажайы бар айлақ бар. Мұнда жыл бойы жылы ауа райы
бар.
Ағайдың
хатынан сіз бұл жерде қалған өміріңізді ешнәрсеге мұқтаж болмай-ақ
өткізе алатыныңызды білесіз. Бірақ бір шарт бар-сіз бұл аралға
ешқашан ешкімді шақырмауыңыз керек. Сіз оларға қалағаныңыздың
бәріне тапсырыс бере аласыз және олар Сіздің өтінішіңізді
орындайды.
Бұл
жағдайда сіз өсиет шарттарын өзгертуге құқығыңыз жоқ екенін ескере
отырып, қалай әрекет етер едіңіз?
Неліктен?
Балалардың жауаптарынан кейін мұғалім сабақтың мақсатын
атайды.
- Сұрақтар мен тапсырмалар:
1. Адам
кітап оқығанда, дәріс оқығанда, теледидар көргенде қарым-қатынас
бола ма?
2. Адам
не үшін сөйлеседі? (тақтаға қысқаша
жазылған)
3.
Тақтада берілген келесі сөздерді қалай түсінесіз? Енді
қарым-қатынастың рөлі туралы қорытындыны
толықтырыңыз.
- "Байланыс құралдары"шағын
тренинг.
Тапсырма: қарым-қатынасқа көмектесетін ережелерді
тұжырымдау:
адамға
деген қызығушылық;
сәйкестік, әдептілік;
басқа
адамды, оның көзқарасын, сезімін, талғамын
құрметтеу;
сенім,
адам бойындағы жақсылыққа сену.
-Айтыңызшы, балалар, біз әрқашан басқа адамдармен
қарым-қатынаста біздің тартымдылығымыз тек сыртқы келбеттің
сұлулығында емес деп ойлаймыз ба?
-Тіпті
жақсы білімді адамдар да қарым-қатынаста әрдайым әдепті бола
бермейді, әрдайым тәрбиелі болып көрінбейді, өйткені олар
мінез-құлық мәдениетінің қарапайым нормаларын
дамытпаған.
-Мәдени
мінез-құлық дағдылары дегеніміз не?
-Бұл
әдетке айналған, адамның ішкі қасиеттерімен тығыз байланысты, оның
жеке басының сыртқы көріністері (қозғалыс, бет әлпеті, сөйлеу және
т.б.) оның тәрбиесі мен өзін-өзі бақылауы туралы куәландырады және
оның эстетикасын білдіреді, заттармен дұрыс қарым-қатынас жасай
білу, қоғамда ұстай білу, басқа адамдармен қарым-қатынаста жағымды
болу.
-Мәдени
мінез-құлықтың қарапайым нормалары жеке адамға да, жалпы қоғамға да
қажет.
-Ал
енді, мен осындай жағдайларда өзіңізді қалай ұстайтыныңызды білгім
келеді ме?
-Мұғалім
залға кірді, орын жоқ. Тәрбиелі адам не істеуі
керек?
-Оқушы
қағазды тастады. Сіздің
әрекеттеріңіз?
көбірек
ойлап табыңыз……
-Бұл
белгілердің барлығы мәдениетті адам болу оңай емес және оны үйрену
керек дейді. Мүмкін, урнаға лақтырылған қағаздан, әйелден, қарттан
немесе баладан кем түсетін жерден және адамда мінез-құлық
мәдениетіне қарай қозғалыс басталуы
керек.
- "Соқыр - мылқау -
саңырау"ойыны.
-Енді
ойын ойнайық, сізге белгілі бір ақпаратты әртүрлі тәртіпте беру
ұсынылады: мылқау-саңырау және соқыр; соқыр - - саңырау және
мылқау, саңырау-соқыр және мылқау.
|
Сұрақтар: Сіз оларға қалағаныңыздың бәріне тапсырыс бере
аласыз және олар Сіздің өтінішіңізді
орындайды.
Бұл
жағдайда сіз өсиет шарттарын өзгертуге құқығыңыз жоқ екенін ескере
отырып, қалай әрекет етер едіңіз?
Неліктен?
Оқушылар сұрақтарға жауап
береді.
Оқушылар жұптасып,
тапсырмаларды орындайды. Бірінші нөмірлер екіншісіне өздерінің
хоббиі, сүйікті іс-әрекеті туралы айтады. Екінші нөмірлер мимиканы,
серіктестің интонациясын мұқият қадағалап, содан кейін байқаған
нәрсені сипаттауы керек.
Екінші нөмірлер өздерінің
құмарлықтары туралы айтады, ал біріншілері мұғалімнің тапсырмасын
орындауға тырысады. ("Көзге қарамаңыз, қызықсыз сияқты әрекет
етіңіз"). Осыдан кейін екінші нөмірлер олардың серіктеспен
байланысуына не кедергі болғанын
сипаттайды.
Ойын барысында оқушылар
адамдар қандай құралдарды, қарым-қатынасты қолдана алады деген
сұраққа жауап беруі керек.
|