«Тіл білгірі»
сайысы
Мақсаты: Оқушылардың ой-өрісін
кеңейту,білімін жетілдіру,мәнерлі сөйлеу,әдемі оқуды үретіп,сөздік
қорларын молайту.Тілді аялап,құрметтеуге тәрбиелеу,тілге деген
дұрыс көзқарасты қалыптастыру.
Қандай
да болсын халықтың әдет-ғұрпын білгін
келсе алдымен оның тілін
үйрен
Пифагор.
Көрнекіліктер:Көрме плакаттар,сыныптың ішін
әдемлеу.
Барысы:Өз тілің өскен
өркенің,
Ананың
берген ақ сүті,
Мақтанын ұлттық ол
сенің.
А.Тоқмағанбетов.
Бұл дәуірде өз әдебиетін
білмеген адам толық мәнде интеллигент емес деуге
болады.
М.Әуезов.
Мұғалім:Қымбатты
ұстаздар,оқушылар,мектебімізде қазақ тілі апталығы өтіп жатқаны
баршамызға белгілі.Бүгін сыныптар арасында өтетін мақал-мәтел
сайысына қош келдіңіздер!
1
оқушы:Қазақ тілі –қазақ халқының ана
тілі.Ол өзінің сан ғасырлық даму барысында рулық тіл дәуірін
де,тайпалық тіл дәуірін де,халықтың тіл дәуірін де басынан
кешірді.
Қазақ
тіл-өркендеген мәдениеттің тілі,көсемсөздік,ресми іс қағаздарының
тілі,граматтикалық құрылысы барынша дамыған орамды
тл.
Қазақстан Республикасының
ата заңы-Конституциясында Қазақ тілі-мемлекеттік тіл деп
жазылған.
Мұғалім:Өнер алды-қызыл тіл деген
қазақ мақалы бар.Мұны қазақ сөз қадірін білгендіктен
айтқан.
Сөз өнері
ақылға,қиялға,көңілге байланысты болады.Ақыл ісі-аңдау,қияс
ісі-меңзеу,көңіл ісі-түю.
Тілдің міндеті-ақылдың
аңдауы,қиялдың мензеуін айтуға жарау.Оны тілмен айтып,білдіруге көп
шеберлік керек.
Ендеше,құрметті оқушылар
бүгінгі сабағымыз ерекше сабақ,өйткені бәріміздің ана тіліміз-қазақ
тіліне арналады.
2
оқушы: Мақал-мәтел-халықтың ұзақ
уақыт бойы адамдарды іс-әрекетіне,мінез-құлқына жасаған
бақылауларынан туған дана сөздер.Бұларды педагогтар балаларды
жан-жақты дамыту құралы ретінде пайдалануына болады.Мысалы,бастауыш
сыныптағы балалардың ойын еңбек процесінде бір-бірімен келісе алмай
педагогке шағым жасайтын кездері болады.Мұндайда педагог баланың
шағымын мұқият тыңдап алып, Шағым жасау-шалдуарлық деген мақалды
естеріне түсіреді әрі бала өзінің теріс іс істеп тұрғаның
сезінетіндей үн ырғағын,дауыс екпінін өзгерте
айтады.
Мұғалім: Тілден асқан асқар
жоқ,
Тілден
асқан байлық жоқ,
Тілден
асқан теңіз жоқ-дей келе сайысқа қатысатын оқушыларды ортаға
шақырайық.
Аружан: Туған тілде сыры терең жаным
бар,
Туған
тілде әкем менен сәнім бар.
Туған тілім тіл болудан
қалса егер.
Жүрегімді суырып-ақ
алыңдар.
Әлімхан: Ана тілім-
болашақ,келешегім
Сен
арқылы биікпін,тенесемін.
Өлең жазып ой толғап өз
тілімде
Шыңға қадам басамын,мен
өсемін.
Арман: Ана тілім-бүгінім,ертеңім
де,
Ана
тілім-өлеңім,ертегім де,
Сенің арқан туған тіл,сенің
арқаң
Сыйлаймын да,азатпын еркемін
де.
Адемай: Туған тілім тірлігімнің
аймағы
Тілім барда айтылар сөз
ойдағы.
Өссе тілім мен де бірге
өсемін,
Өшсе тілім мен де бірге
өшемін.
Мұғалім: Енді,сайысымызды бастайық.Әр
топ өздерің таныстырып өтеді,топтың ұраны,аты.
-Сайыскерлеріміздің
білімін,шешендік шеберліктерің бағалайтын әділқазылар алқасымен
танысайық.
-Сайысымыз үш турдан
тұрады.
1)Тур. «Кім көп біледі?» мақал-мәтел
жарысы.
2)Тур. Кім тапқыр?
3)Тур. Кім шапшан?
2.Тур.
1)Өнер алды қызыл
(тіл)
2)Тіл (тас) жарады ,(тас)
жармаса бас жарады.
3)(Бал) тамған тілден у да
тамар.
4)(Білім)
кілті кітап.
5)Жалқаудың жаны тәтті,еңбектің (наны)
тәтті.
6)Таяқ
еттен өтеді,(сөз) сүйектен өтеді.
3.Тур. Кім шапшан?
«Тоғызқұмалақ» сөзінен
жаңа сөздер құрастыру
-Әділқазылар өз ұпайларын
айтады.
Мұғалім. Ана тілің арың
бұл,
Ұятың боп
тұр бетте
Өзге тілдің бәрің
біл,
Өз тілінді құрметте,-деп
Қадыр ағамыз жырлағандай, ана тілдің мәртебесің
көтеріп,құрметтейік.Жасай бер,анам тілім,қазақ тілі.
.