Тақырыбы: «Атамның асыл
сөз»
Мақсаты: Оқушылар бойына әдептілік пен
алғырлық қасиеттерді қалыптастыру,ұлы ғұламалар сөздерінжатқа айту
қабілетін дамыту, адам бойындағы ұнамды-ұнамсыз қылықтарды айыра
отырып аталы сөзден ғибрат алуға, әдептілікке, сыпайлыққа
тәрбиелеу.
Мазмұны:-ұлттық дүниетанымды
дамыту;
-атадан қалған асыл сөз жұмыстарын
ескерту.
Ұйымдастыру
кезеңінде:
Кіріспе.
Мұғалім: балалар, асыл сөздерге қандай
сөздерді жатқызар
едіңдер?
Оқушылар осы уақытта былай жауап береді:
Мақал-мәтелдер, шешендік сөздер, бата,
аңыз-әңгімелер.
Ендеше бүгінгі біз шарамызда аталы сөздер мен
балар өсиеттерімен толық танысатын
боламыз.
І
бөлім.
«Ескірмейтін сөзерге саяхат»деп
аталады.
Оқушылар бұл бөлімде мақал-мәтелдер айтып
шығады. Мақал-мәиелдер айтуға он оқушы қатыстырылады. Бұл бөлімнің
негігі міндеттері оқушылар халық тағылымдарын білім мазмұны арқылы
адамзаттық тәрбиемен
ұштастыру.
Нәтижесі: ұлттық рух, ұлттық намыс, ұлттық
сана ұғымдарының мәнін ұғынып, өзіне жетекші идея ретінде
ұсынады.
ІІ
бөлім.
«Ырым-тыйымдар білеміз бе?» деп
аталады.
Бұл бөлімде қазақ халқының ырым-тйымдарын
кезек-кезек атап
көрсетеді.
Міндеттері:
Бұрынғы кезеңде ұғым болып қалыптасқан
ұғымдардың танымдық мәніне үңілуге ұмтылдыру, ой салу. Оқушылар
ырым-тыйымдар туралы түсінік
алады.
Нәтижесі:
Қазақ халқына тән жауапкершілікті, парызды
толық мойындайды,
ескереді.
ІV
бөлім.
Асылдың сөзі-ақылдың кені деп
аталды.
Бұл кезеңде оқушыла , Қазбек би, Әитеке би,
Бұқар жырау, Тәттіқара ақындарды сомдап бабалар өсиетіне тоқталады.
Рөлді сомдап жүрген оқушылар бойынан қазақ халқына тән жақсы
ұғымдарды ұйғарғанын
көрдім.
Нәтижесі:
Бұл кезеңде оқушылар бойынан ұлттық намыс пен
жігер қалыптасқанын
бақадым.
V
бөлім.
«Мақалшы» .деп
аталады.
Бұл бөлімде баллаар мақал-мәтел айтудан
жарысады.
Шара соңында мұғалім қортындылап
аяқтайды,
Жалпы шара кезінде оқушылар өздерін тану-бұл
ұлттық рухты бойға дарыту мен заман ағымына байланысты ұлттық намыс
пен халықтың санасына сынға түсіп отырғандығын ескереді. Ұлттық
сана, сенім, намыс, мінез-құлықтарын өзгертіп қарапайымдылық тұлға
болады. Оқушылардың ұлттық дүниетанымы бірыңғай
қалптасады.