Батыс Қазақстан облысы Орал
қаласы №16 ЖОББМ қазақ тілі және әдебиеті
мұғалімі
Өтетін күні
14.09
9
сынып
Сабақтың тақырыбы: Тәрбие
тал бесіктен басталады.Мөлшер
үстеу.
Мақсаты :
Білімділік
:
1.Оқушыларға тапсырмалар беру
арқылы алған білімдерін нығайту, тиянақтау, теориялық білімін
практикамен ұштастыру.
Дамытушылық:
1. тілдік төрт дағдыны (оқылым,
тыңдалым,жазылым, айтылым; ) дамыту
.
Тәрбиелік:
1. Тілімізді құрметтеуге, ата-ананы құрмет тұтуға, Елжандылыққа,
шапшаңдылыққа, әдептілікке
баулу.
Сабақтың
типі: аралас сабақ, жаңа материалды
меңгерту, түсіндірмелі- иллюстративті, деңгейлеп оқыту,
пікірталас
Технология:
деңгейлеп оқыту, сыни тұрғыдан
оқыту
Сабақтың әдіс-тәсілдері: сөздік
әдісі (әңгіме, түсіндіру, кітаппен
жұмыс); көрнекілік әдісі
(демонстрация, иллюстрация,),
практикалық әдісі
(сұрақ- жауап әдісі)
Сабақтағы оқушылардың іс-
әрекеті:
жеке, топпен, жұппен, кесте толтыру
Сабақтың құрал- жабдықтары,
көрнекілігі: сызбалар, үлестірмелі қағаздар, қосымша
әдебиеттер, техникалық құралдар
Пәнаралық
байланыс:____әдебиет____
САБАҚТЫҢ
ЖОСПАРЫ
1.Ұйымдастыру
кезеңі
2.Үй тапсырмасын
сұрау
3. Жаңа
сабақ
4. Оқулықпен
жұмыс
5. Бекіту, Сабақты
қорытындылау
6. Үй тапсырмасын
беру
7.
Бағалау
САБАҚТЫҢ
БАРЫСЫ:
І. Оқыту үрдісінің
маңыздылығы: Ұйымдастыру кезеңі 1-2 мин.
Сөйлесім.
1.Оқушылармен
сәлемдесу
2. Оқушыларды сабаққа
бейімдеу.
3.Сөйлесу.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.
Айтылым.
1.Өткен тақырыптарды сұрақ –жауап арқылы
қайталау.
2.«Орнын тап»
(слайд)
Зат
есім
|
Сан
есім
|
етістік
|
есімдік
|
Сын
есім
|
үстеу
|
шылау
|
Одағай
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Жаңа тапсырмаларды
қалыптастыру:
Бүгінгі сабағымыз отбасынан
алатын тәрбиеге байланысты . Сендердің адал өмір сүрулерің,
еңбексүйгіштіктерің, оқу мен еңбектегі табыстарың — ата-анаң үшін
айтып жеткізгісіз зор бақыт, сондықтан да оларды әрқашан қуантуға
тырысыідар. Өз үйіңнің бағын жандыра
біліңдер.
Ана мен әке алдында шыншыл бол.
Ата-анаңнын құптауынсыз істеуге болмайтын нәрсеге олардың рұқсатын,
ырзапығын ал.
2. Оқушылардың бұрынғы
білімдерін жаңғырту үшін жалпы сұрақтар
қою:
«Ой қозғау».Өз ойыңды ортаға
сал.
2.«Ұяда не көрсең , ұшқанда
соны ілесің », деп неліктен
айтамыз?
3.
«Тәрбиенің ең тамаша
мектебі –
отбасы» деген мақалды қалай
түсінесіңдер?
☼3.Сөздік жұмысы. Оқылым.
Айтылым. Жазылым
ІІІ. Жаңа тапсырмаларды
қалыптастыру:
Тәрбиенің ең тамаша
мектебі – отбасы
Тәрбие отбасынан басталады.
Отбасы – ең үлкен, мықты, тәрбие ошағы, шағын мемлекет. Отбасының
негізі – баланы өмірге әкелу ғана емес, оған мәдени-әлеуметтік
ортаның құндылығын қабылдату, ұрпақтың, ата-бабалардың, ұлылардың
ақыл-кеңес тәжірибесін бойына сіңіру, қоршаған ортаға, адамзатқа,
өз қоғамына пайдалы етіп тәрбиелеу.
Отбасы – болашақ ұрпақ бойына адамзаттық құндылықтарды және ұлттық
рухани байлықты сіңіретін тәрбие ошағы. Жеке адамның бойындағы
ар-ұяты, ой-өрісі, мәдениеттілігі отбасынан бастау алады.
Сондықтан, отбасы тәрбиесі бірінші орында тұрады. Бала тәрбиесінде
әрбір ата-ана баланың жас кезіндегі тәрбиесіне ұқыпты аса жауапты
қарауы ауадай қажет. Бала тәрбиесіндегі сан алуан жәйттерге мән
беріп, солардың әрқайсысын ақылмен, уақыт оздырмай, мезгілінде
шешіп отыру – әрбір бала тәрбиелеген, болашағынан үміт еткен
ата-ананың басты парызы.
☺2. Оқушылардың бұрынғы
білімдерін жаңғырту үшін жалпы сұрақтар
қою:
«Ой қозғау».Өз ойыңды ортаға
сал.
1. Қазақ отбасының қандай
әдет-ғұрыптарын білесіңдер?
2. «Қонақжайлық» дегенді қалай
түсінесіңдер?
☼3.Сөздік жұмысы. Оқылым.
Айтылым. Жазылым
1.Сөздердің мағыналарын
түсіндіру, сөз таптарын
ажырату.
Байғазы-подарок за новую
вещь
Базарлық- подарок от
пиршества
Сыйластық
–уважение
2. Дұрыс айтуға
дағдыландыру: (мұғалім сөздерді мәнерлеп оқиды, оқушылар сөздерді
мұғалімнен кейін дауыстап оқиды, тізбекпен
оқиды:)
3. Жаңа сөздерден сөз
тіркесін құрау, сөйлем құрау
4.Жаңа сөздерді сөздік
дәптерге жазу
1.Мәтінді түсініп
оқу.
2.Сұрақтарға жауап
беріңдер.
3.Негізгі ойды білдіретін
сөйлемді тауып, көшіріп жазыңдар.
5. Жеке
тапсырмалар
1-тапсырма.
Берілген мәліметтерді есте
сақтаңдар
Менің отбасымнан алған
тәрбием
-
тапсырма.
Мына нақыл сөзден өзіңе ғибрат
ал!
Мен үш қасиетімді мақтан
тұтамын. Олар: жалған айтпадым,
жақсылықты сатпадым һәм ешкімнен ештеңені
қызғанбадым.
(Ақан
сері)
-
тапсырма.
Төмендегі жақсы қасиеттердің
қайсысы өзіңнің, досыңның бойынан табылатынын
анықта!
Өтірік айтпау, жақсылықты
сатпау, уәдеде тұру, қарапайымдылық,
инабаттылық, сыйластық, ата-ананың айтқанын уақытында орындау,
сыпайылық, сабырлылық, ештеңені қызғанбау, анаға ауыр сөз айтпау,
әкенің тілін алу, ата-анаға қарсы шықпау, біреудің ала жібін
аттамау.
6. Грамматикалық
тақырып.
Үстеу , оның түрлері.
(Презентация)
V. Жаңа білімді бекіту:
Оқылым. Сөйлесім.
-
1-тапсырма
. Мақалды
аяқтаңдар.
Бала жетіге келгенше ...
|
қызға қырық үйден тыйым
|
Ұлға отыз үйден тыю, ...
|
батыр қол бастар
|
Астың дәмін тұз келтірер
|
ауылдың сәнін қыз
келтірер
|
Атаңның баласы болма, ...
|
білімді мыңды жығар
|
Білекті бірді жығар
|
адамның баласы бол
|
Шешен сөз бастар,
|
шеше көрген тон пішер
|
Әке көрген оқ жонар
|
жерден таяқ жейді
|
2.Сұхбатты
толықтыр
Мына сұрақтарға жөне жағдаяттық
сұрақтарға жауап беріңдер.
-
Сенің отбасыңда қандай өнер
түрі дамыған?
-
Әңгімеде аталған әшекей
бұйымдарды бұрын естідің бе?
-
Әжең жөне әкең бос уақыттарында
қандай іспен айналысатынын білесің
бе?
-
Сенің отбасыңдағы қалыптасқан
өнердің болашақ мамандық таңдауыңа әсері бар
ма?
-
Әжеңнің немесе әкеңнің ісін өрі
қарай дамытар ма едің?
-
«Әке көрген оқ жонар, ана
көрген тон пішер» мақалынқалай
түсінесің?
3-тапсырма.
Төмендегі сөздер мен сөз тіркестерін
пайдаланып, ауызша
әңгіме
дайындаңдар.
Тату-тәтті тұру, айрандай
ұйыған, құрметтеу, бір-біріне сену, көмектесу (ас әзірлеуге, ыдыс
жууға, үй жинауға, кір жууға, бала бағуға), сүю, жақсы
көру.
4-тапсырма.
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді
жазыңдар.
Менің әкемнің аты-жөні .... Сенің ... бар ма?
Нағашымның аты .... Атамның ....
бар.
5-тапсырма.
Мына деректер бойынша деректерді жазыңдар.
(деңгейлеп)
Фамилияң, атың, әкеңнің
аты.
Туған жылың, айың,
күнің.
Туған жерің (қалаң,
ауылың).
Отбасың.
Ата-анаңның аты-жөні, қызмет
орны.
Мекенжайың.
Үй
телефоның.
Қолың.
Салт-дәстүрлердің аттарын
табыңдар
Т
|
І
|
Л
|
А
|
Ш
|
А
|
Р
|
о
|
р
|
К
|
Б
|
Е
|
С
|
І
|
К
|
К
|
Е
|
С
|
А
|
Л
|
Қ
|
Ы
|
Р
|
Қ
|
Ы
|
Н
|
А
|
Н
|
Ш
|
Ы
|
Т
|
Ұ
|
С
|
А
|
У
|
К
|
У
|
Р
|
А
|
Ғ
|
Н
|
Е
|
К
|
Е
|
Л
|
Е
|
С
|
У
|
и
|
к
|
о
|
а
|
ж
|
р
|
а
|
С
|
т
|
а
|
в
|
К
|
Ү
|
Й
|
Л
|
Е
|
Н
|
У
|
А
|
Д
|
Ұ
|
Қ
|
VІ. Үйге тапсырма.
9-тапсырма,66-бет, 44-бет
5-тап
VІІ.Бағалау