Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Тәрбиешілерге арналған «Қауіп-қатер тобындағы балалармен жұмыс» атты хабарлама
Материал туралы қысқаша түсінік
Хабарламада қауіп-қатер тобына жататын агрессивті, гиперактивті, алаңдаушы, аутист, т.б. балалар жайында баяндалған, оларға мінездеме беріліп, оларды қолдау стратегиясы көрсетілген. Бұл балабақшада жұмыс істейтін барлық педагогтарға қажет мәлімет, себебі мұндай балалар әр балалар ұжымында, өкінішке орай, бар.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
06 Ақпан 2018
3200
4 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Салтанат» бөбекжай-бақшасы» МКҚК«Салтанат» бөбекжай-бақшасы» МКҚК
Тәрбиешілерге арналған«Қауіп-қатер тобындағыбалалармен жұмыс»атты хабарлама
Педагог-психолог: Г.Р.Калиева
Петропавл қаласы
Қауіп-қатер тобындағы балалар санатына агрессивті, гиперактивті, алаңдаушы, аутист балалар жатады.
А Г Р Е С С И В Т І Б А Л А Л А Р Агрессия (латын тілінен аударғанда «бас салу, шабуылдау» деген мағынаны білдіреді) – қоғамдағы адамдардың өмір сүру ережелері мен нормаларына қарсы келетін, шабуылдаушы объектілерге зиян әкелетін мотивтендірілген деструктивті жүріс-тұрыс. Ол қырсықтықта, ашу қысуда, ызалануда, ырықсыздықта (импульсивтілік), тістеуде, төбелесқойшылықта көрініс табады. Агрессивтілік – агрессияны білдіруге (көрсетуге) дайындықта көрінетін тұлғаның қасиеті.
Мектепке дейінгі жастағы агрессияның пайда болуына ықпал жасайтын басты фактор – отбасы, ата-ана қарым-қатынасы, ата-ана мен баланың қатынасу стилі:
Агрессивті балалармен жүргізілетін түзетушілік жұмыстың негізгі бағыттары
1. Агрессивті балаларды ашуды жағымды түрде білдірудің амал-тәсілдеріне үйрету
Агрессивті балалардың тәрбиешілерімен жұмыс1. Ақпарат беру («агрессия» түсінігі, оның пайда болу себептері, жағымсыз салдары мен бала дамуына ықпалы жөнінде мәлімет беру);2. Агрессивті балалармен қатынасудың эффективті тәсілдеріне үйрету (ұстаздардың жүріс-тұрысы – бала үшін басты үлгі екендігін ескеру, жазалау әдісін қолданбау, сенім арту мен мадақтауды басшылыққа алу, жүріс-тұрысты модификациялау техникасын жүзеге асыру)
Ашудан құтылудың мазмұны мен жолдары
Агрессивті балалардың ата-аналарымен жұмыс1. Ақпарат беру («агрессия» түсінігі, оның пайда болу себептері, жағымсыз салдары мен бала дамуына ықпалы жөнінде мәлімет беру);2. Агрессивті баламен қатынасудың эффективті тәсілдеріне үйрету (ата-ананың жүріс-тұрысы – бала үшін басты үлгі екендігін ескеру, жазалау әдісін қолданбау, сенім арту мен мадақтауды басшылыққа алу, жүріс-тұрысты модификациялау техникасын жүзеге асыру)
Ашудан құтылудың мазмұны мен жолдары
Ерте балалық шақтағы балаға қырсықтық, ыза мен ашудың қысуы, ырықсыз қимылдар, тістеу, төбелесқойлық, қызбалық тән. Оның басты себептерінің біріне отбасын жатқызуға болады. Өйткені, агрессияның пайда болуына отбасы зор ықпал жасайды. Мәселен, ересектердің тәрбиелік шараларда шектеулер қоюы балалардың ойлағанын іске асыра алмауына әкеледі. Көптеген ғалымдар ата-аналардың өзара қарым-қатынасының, ата-ана мен баланың қатынасу стилі агрессивтіліктің пайда болуына жағдай жасайтындығын баса айтады:
Г И П Е Р А К Т И В Т І Б А Л А Л А РГиперактивтілік («нормадан асқан әрекетшіл» деген мағынаны білдіреді) – зейінсіздікпен (зейін тапшылығымен), алаң болушылықпен, импульсивтілікпен және қозғалғыштықпен сипатталатын тұлға қасиеті. 1-3, 6-7 жас аралықтарында айқын байқалады.
Себептері1. ананың баланы көтеру және туу кезіндегі патологиялар;2. эмоционалды зейіннің, тәрбиедегі қаталдықтың жетіспеуі және қажет бақылаудың жоқтығы.Гиперативті балалармен жүргізілетін түзетушілік жұмыстың негізгі бағыттары
1. Тапшы функциялармен жұмыс
Гиперативті балалардың тәрбиешілерімен және ата-аналарымен жұмыс
1. Лекторийлер ұйымдастыру (гиперактивті балалардың тұлғалық ерекшеліктерін баяндау, түсіндіру);2. Жеке консультациялар (туындаған мәселелер бойынша) өткізу.
Гиперативті балалардың ата-аналарына берілетін ұсыныстар
Гиперативті балалардың тәрбиешілеріне берілетін ұсыныстар
Алаңдаушы балалармен жүргізілетін түзетушілік жұмыстың негізгі бағыттары1. Баланың өзіндік бағалауын арттыруКөп жағдайда алаңдаушы балалардың өзіндік бағалауы төмен деңгейде болады, ол айналадағылардың бәрін сыни қабылдауда, табыссыздықтар үшін өзін кінәлауда, жаңа қиын тапсырманы алудан қорқуда көрінеді. Олар басқаларға қарағанда ересектер мен құрбылар тарапынан манипуляциялауға жиі ұшырайды.Баланың өзіндік бағалауын арттырудың әдіс-тәсілдері:
Тәрбиешілерге арналған«Қауіп-қатер тобындағыбалалармен жұмыс»атты хабарлама
Педагог-психолог: Г.Р.Калиева
Петропавл қаласы
Қауіп-қатер тобындағы балалар санатына агрессивті, гиперактивті, алаңдаушы, аутист балалар жатады.
А Г Р Е С С И В Т І Б А Л А Л А Р Агрессия (латын тілінен аударғанда «бас салу, шабуылдау» деген мағынаны білдіреді) – қоғамдағы адамдардың өмір сүру ережелері мен нормаларына қарсы келетін, шабуылдаушы объектілерге зиян әкелетін мотивтендірілген деструктивті жүріс-тұрыс. Ол қырсықтықта, ашу қысуда, ызалануда, ырықсыздықта (импульсивтілік), тістеуде, төбелесқойшылықта көрініс табады. Агрессивтілік – агрессияны білдіруге (көрсетуге) дайындықта көрінетін тұлғаның қасиеті.
А г р е с с и я н ы ң с е б е п т е р і | ||
жекетұлға, бағдар, гендер | әлеуметтікфрустрация, вербалды және физикалық шабуыл, айдап салу, БАҚ, отбасылық тәрбиелеу стильдері | сыртқыауа райының ыстықтығы, шу, кеңістіктің тарлығы, ауаның кір болуы |
Мектепке дейінгі жастағы агрессияның пайда болуына ықпал жасайтын басты фактор – отбасы, ата-ана қарым-қатынасы, ата-ана мен баланың қатынасу стилі:
- ата-ана балаға қатысты физикалық немесе вербалды агрессия көрсетсе, балада қорғаныш агрессивтілігі немесе ата-аналарға еліктеу (бала жиі қақтығысқа түседі, төбелеседі, сабақтарда орнында отырып, сөйлей береді) пайда болады;
- ата-аналар баланың ашушаңдығына назар аудармайды, мінез-құлқын бақыламайды;
- ата-аналар балаға жеке таңдау жасатуға, өзін көрсетуге мүмкіндік бермейді, => бала ашуын ашық түрде көрсете алмайды, өз эмоцияларын басады => деструктивті агрессия => басқаларды келемеждеу, оларды агрессивті әрекеттерге итермелеу, ұрлық, аңдаусыз ашу қысу;
- ата-аналар баланың көзінше айналадағыларға агрессиясын білдіреді => айналадағы адамдарға кінә тағу;
- ата-аналар арасындағы қақтығыс, ажырасу.
- байқау;
- тәрбиешілер мен ата-аналарды анкеталау және олармен әңгімелесу;
- проективті әдістер: «Жанұяның суреті», «Өмірде жоқ жануар», «Қол тесті» жүргізіледі.
А г р е с с и я н ы ң ф о р м а л а р ы (Э.Фромм бойынша) | |
жақсы сапалы(қауіп-қатер төнген кезде ғана пайда болады, қорғаныш қызметін атқарады) | жаман сапалы(тұлғаның тұрақты ерекшеліктерімен байланысты) |
А г р е с с и я н ы ң т ү р л е р і | ||||
денебасқа адамдарға бағытталған физикалық әрекет(ұрып-соғу, тебу, т.б) | вербалдыбасқа адамдарға бағытталған сөздік әрекет(ұрыс, айқай, сөз арқылы қатер төндіру) | жанаматікелей емес жолмен басқа адамдарға моральдық тұрғыдан зиян тигізу(өсек, әдейі бағытталған әзіл, анекдот) | жақтырмауқарсы келу мен жақтырмауда көрініс табады | тітіркенуашуланшақтықта көрінеді |
Агрессивті балалармен жүргізілетін түзетушілік жұмыстың негізгі бағыттары
1. Агрессивті балаларды ашуды жағымды түрде білдірудің амал-тәсілдеріне үйрету
- өз сезімдері туралы тура, сыпайы түрде айтуға үйрету;
- ашуды жанама жолмен (ойындық тәсілдердің көмегімен) шығару.
- релаксацияны (бет және дене бұлшықеттерін босатуға арналған жаттығуларды) қолдану;
- ашуланған кездегі адамның көріксіз (жаман) болатындығын көрсету.
- рөлдік ойындарды ойнату.
- әңгімелерді бірге оқу, талқылау;
- әңгімелерді ойдан шығару, талдау.
Агрессивті балалардың тәрбиешілерімен жұмыс1. Ақпарат беру («агрессия» түсінігі, оның пайда болу себептері, жағымсыз салдары мен бала дамуына ықпалы жөнінде мәлімет беру);2. Агрессивті балалармен қатынасудың эффективті тәсілдеріне үйрету (ұстаздардың жүріс-тұрысы – бала үшін басты үлгі екендігін ескеру, жазалау әдісін қолданбау, сенім арту мен мадақтауды басшылыққа алу, жүріс-тұрысты модификациялау техникасын жүзеге асыру)
Ашудан құтылудың мазмұны мен жолдары
№ | Мазмұны | Құтылу жолдары |
1. | Балалармен үйлесімді қарым-қатынас орнатыңыз | |
2. | Өз жүріс-тұрысыңызды (әсіресе стресс немесе ашу жағдайында) байқаңыз және бақылаңыз | |
3. | Сіз ренжулі болған жағдайда балалар ол туралы білуі тиіс | |
4. | Ашуды шақыртуы мүмкін жағымсыз жағдайларды алдын ала көруге және болдырмауға тырысыңыз |
Агрессивті балалардың ата-аналарымен жұмыс1. Ақпарат беру («агрессия» түсінігі, оның пайда болу себептері, жағымсыз салдары мен бала дамуына ықпалы жөнінде мәлімет беру);2. Агрессивті баламен қатынасудың эффективті тәсілдеріне үйрету (ата-ананың жүріс-тұрысы – бала үшін басты үлгі екендігін ескеру, жазалау әдісін қолданбау, сенім арту мен мадақтауды басшылыққа алу, жүріс-тұрысты модификациялау техникасын жүзеге асыру)
Ашудан құтылудың мазмұны мен жолдары
№ | Мазмұны | Құтылу жолдары |
1. | Балаңызбен үйлесімді қарым-қатынас орнатыңыз | |
2. | Өз жүріс-тұрысыңызды (стресс немесе ашу жағдайында) байқаңыз және бақылаңыз | |
3. | Сіз ренжулі болған жағдайда балаңыз ол туралы білуі тиіс | |
4. | Ашуды шақыртуы мүмкін жағымсыз жағдайларды алдын ала көруге және болдырмауға тырысыңыз |
Ерте балалық шақтағы балаға қырсықтық, ыза мен ашудың қысуы, ырықсыз қимылдар, тістеу, төбелесқойлық, қызбалық тән. Оның басты себептерінің біріне отбасын жатқызуға болады. Өйткені, агрессияның пайда болуына отбасы зор ықпал жасайды. Мәселен, ересектердің тәрбиелік шараларда шектеулер қоюы балалардың ойлағанын іске асыра алмауына әкеледі. Көптеген ғалымдар ата-аналардың өзара қарым-қатынасының, ата-ана мен баланың қатынасу стилі агрессивтіліктің пайда болуына жағдай жасайтындығын баса айтады:
- ата-аналар өздері балаға қатысты физикалық және вербалды агрессия көрсетсе, балада қорғаныш агрессивтілігі немесе ата-аналарға еліктеу пайда болады, соның негізінде балалар жиі қақтығысқа түседі, төбелеседі, сабақтарда орнында отырып сөйлей береді;
- ата-аналар қатал жазалау әдістерін қолданады, оның салынан балалардың агрессивті әрекеттерге дайындық деңгейі артып, реактивті (жауап қайтару) агрессивтілігі немесе қорғаныш агрессивтілігі пайда болады;
- ата-аналар баланың ашушаңдығына назар аудармайды, мінез-құлқын бақыламайды;
- ата-аналар балаға жеке таңдау жасатуға, өзін көрсетуге мүмкіндік бермейді, сондықтан бала ашуын ашық түрде көрсете алмайды, өз эмоцияларын басады, кейін деструктивті агрессия пайда болып, ол басқаларды келемеждеуде, оларды агрессивті әрекеттерге итермелеуде, ұрлық жасауда, аңдаусыз ашудың қысуда көрінеді;
- ата-аналар баланың көзінше айналадағыларға агрессиясын білдіреді, мұны көрген бала айналадағыларға кінә тағады;
- ата-аналар арасындағы қақтығыс, ажырасу.
Г И П Е Р А К Т И В Т І Б А Л А Л А РГиперактивтілік («нормадан асқан әрекетшіл» деген мағынаны білдіреді) – зейінсіздікпен (зейін тапшылығымен), алаң болушылықпен, импульсивтілікпен және қозғалғыштықпен сипатталатын тұлға қасиеті. 1-3, 6-7 жас аралықтарында айқын байқалады.
Себептері1. ананың баланы көтеру және туу кезіндегі патологиялар;2. эмоционалды зейіннің, тәрбиедегі қаталдықтың жетіспеуі және қажет бақылаудың жоқтығы.Гиперативті балалармен жүргізілетін түзетушілік жұмыстың негізгі бағыттары
1. Тапшы функциялармен жұмыс
- зейінді, мінез-құлықты және қимылды бақылау бойынша жеке жұмыс жүргізу;
- зейінді, мінез-құлықты және қимылды бақылау бойынша параллельді түрде жұмыс жүргізу
- тыңдауға, түсінуге үйрету, бірлесе отырып алдын ала мадақтау мен жазалау жүйесін белгілеу бойынша жеке жұмыс;
- топтық жұмыс: басқа балалармен әрекеттесуге үйрету (2-4 баладан тұратын топ), кейін жалпы топтық ойындар мен сабақтарға қатыстыру.
Гиперативті балалардың тәрбиешілерімен және ата-аналарымен жұмыс
1. Лекторийлер ұйымдастыру (гиперактивті балалардың тұлғалық ерекшеліктерін баяндау, түсіндіру);2. Жеке консультациялар (туындаған мәселелер бойынша) өткізу.
Гиперативті балалардың ата-аналарына берілетін ұсыныстар
- қатаң талаптар мен көлемді жүктемелер бермеңіз;
- талап қою бірізділік қағидасының негізінде жүзеге асырылуы керек, ал күн тәртібі айқын және тұрақты болуы тиіс;
- манипуляциялауға жол бермеңіз;
- ескертулерді жиі жасамаңыз (баланың өзіндік бағалау деңгейі төмендеуі мүмкін), мадақтауды қолданыңыз;
- берілетін нұсқаулар қысқа (10 сөзден артық емес), тапсырылатын әрекет түрі физикалық түрде де, уақыт бойынша да орындалатын болуы тиіс;
- бала әрекетін жағымды салаға бұрыңыз (үйде өзін тыныш ұстай алмаса – далада ойнату, қатты айқайлағысы келсе – бірге қосылып ән айту);
- орындалатын әрекет туралы балаға алдын ала ескертіп қойыңыз (өйткені бала зейінін бір әрекет түрінен екіншісіне бірден шоғырландыра алмайды);
- эмоционалды қозуға жол бермеңіз (көп адамдар жиналатын жерге апармау, күннің эмоционалды қанықтылығы шектен асып кетпеуі тиіс)
Гиперативті балалардың тәрбиешілеріне берілетін ұсыныстар
- баланың ерке қылықтарына назар аудармаңыз, олардан баланың зейінін басқа нәрселерге аударуға тырысыңыз;
- таңдау жасатыңыз (нақты кездегі мүмкін болатын басқа әрекет түрі);
- тосыннан сұрақ қойыңыз;
- балаға бұрынғыдан өзгеше түрде жауап қайтарыңыз;
- баланың әрекетіне мүлдем тыйым салмаңыз;
- жарлық бермеңіз, керісінше, өтініңіз;
- баланың айтайын дегенін тыңдауға үйреніңіз, кері жағдайда ол сізді де тыңдай алмайды;
- бөлмеде жалғыз қалдырыңыз (егер балаға қауіпсіз болса);
- егер бала кешірім сұрағысы келмесе, зорламаңыз.
Алаңдаудың түрлері | |
мобильдеуші | босаңдатушы |
Алаңдаушы балалармен жүргізілетін түзетушілік жұмыстың негізгі бағыттары1. Баланың өзіндік бағалауын арттыруКөп жағдайда алаңдаушы балалардың өзіндік бағалауы төмен деңгейде болады, ол айналадағылардың бәрін сыни қабылдауда, табыссыздықтар үшін өзін кінәлауда, жаңа қиын тапсырманы алудан қорқуда көрінеді. Олар басқаларға қарағанда ересектер мен құрбылар тарапынан манипуляциялауға жиі ұшырайды.Баланың өзіндік бағалауын арттырудың әдіс-тәсілдері:
- қолдау көрсету;
- шынайы қамқорлық білдіру;
- әрекеті мен қылықтарына жағымды баға беру;
- есімімен атау, басқа балалар мен ересектердің көзінше мадақтау;
- басқа балалардың нәтижелерімен емес, өз нәтижелерімен ғана (кеше – бүгін – ертең) салыстыру;
- уақытқа (жылдамдыққа) тапсырма бермеу, асықтырмау
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
Барлығы 663 959 материал жиналған
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ