«Дәстүрлі емес сурет салу әдістері арқылы
мектеп жасына дейінгі балалардың ұсақ моторикасын дамыту»
тақырыбында өзін-өзі тәрбиелеу жоспары
Қабілет пен таланттың бастауы
балалар саусақтарының ұшында
...
Баланың қолында неғұрлым шеберлік
болса,
бала ақылды.
В.А. Сухомлинский
Тақырыптың өзектілігі
Қолдың және саусақтардың ұсақ қозғалыстарының
дамуы баланың жалпы психикалық дамуы үшін үлкен маңызға ие.
Ғалымдар адам миында саусақтардың қозғалысы мен сөйлеуге жауапты
орталықтардың өте жақын орналасқанын дәлелдеді, сондықтан сөйлеудің
дамуы саусақтардың жарамдылығына тікелей байланысты. Сонымен қатар,
дамыған сөйлеу сөзі балалардың араласуына, айналасындағы адамдармен
байланыс орнатуына және бір -бірімен қарым -қатынас орнатуына
көмектеседі. Қолдың ұсақ моторикасы мен үйлестіруді дамыту бойынша
жұмыстарды ерте жастан бастап жүргізген жөн. Баланың қолында
неғұрлым шеберлік болса, қолдың қозғалысы да соншалықты әр түрлі
болады. Оның одан әрі дамуы баланың саусақтарын басқаруды
қаншалықты шебер меңгергеніне байланысты.
Мектепке дейінгі балалық шақта бейнелеу іс
-әрекеті әлемді тану құралдарының біріне айналады және эстетикалық
қабылдауды қалыптастырады. Әр түрлі көрнекі материалдарды қолдану
арқылы, дәл қимылдарды қажет ететін, бірақ баланың саусақтарын
бекітілген күйде шектемейтін жаңа әдістер (қылқалам немесе
қарындашты дұрыс ұстау сияқты) арқылы ұсақ моториканы дамытуға
жағдай жасалады.
Дәстүрлі емес әдістерді қолдану - бұл жалпы
қабылданбаған материалдарды, құралдарды, сурет салу әдістерін
қолдану. Дәстүрлі емес сурет салу әдістері-бәрі үйлесімді болатын
өнер туындысын жасаудың әдісі: түс, сызық және сюжет. Бұл әдістер
жақсы, себебі олар кішкентай балаларға қол жетімді, сіз қалаған
нәтижеге тез жетуге және балалардың іс -әрекетіне белгілі бір
жаңалық әкелуге, оны қызықты әрі қызықты етуге мүмкіндік береді.
Дәстүрлі емес материалдар мен әдістер баланың ойлау қабілетінің
дамуына ғана емес, сонымен қатар өзін-өзі бақылауға, табандылыққа,
зейінге, визуалды қабылдау мен кеңістікке бағдарлауға, тактильді
және эстетикалық қабылдауға, сондай-ақ қолдың ұсақ моторикасын
дамытуға ықпал етеді. Ұсақ моториканы дамытумен қатар есте сақтау,
зейін, сөздік қорлары дамиды.
Мақсаты: дәстүрлі емес сурет техникасы арқылы мектеп
жасына дейінгі балалардың ұсақ моторикасын дамыту, осы мәселе
бойынша өзіндік кәсіби деңгейін арттыру.
Тапсырмалар:
-
осы мәселе бойынша әдебиеттерді зерделеу;
-
сурет салудың дәстүрлі емес әдістерін қолдана отырып, балалардың
ұсақ моторикасын дамытуға қолайлы жағдай жасау;
-
сурет салудың дәстүрлі емес әдістерін қолдану арқылы зейінді,
қиялды, шығармашылық белсенділікке қызығушылықты
дамыту;
-
балалардың ұсақ моторикасын дамыту бойынша ата -аналарды бірлескен
жұмысқа тарту.
Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбына арналған жылдық
жұмыс жоспары
Бөлім
|
Уықыты
|
Жұмыстың
мазмұны
|
Практикалық
шығыс
|
Әдістемелік әдебиеттерді және
басқа дереккөздерді зерттеу
|
Қыркүйек
-
мамыр
|
1. Давыдова Г.Н.
«Балабақшадағы дәстүрлі емес сурет салу
техникасы».
2. Лыкова И.А. «Балабақшадағы
бейнелеу өнері».
3. Никитина А.В.
«Балабақшадағы дәстүрлі емес сурет салу
техникасы».
4. Рузанова Ю.В. «Дәстүрлі
емес бейнелеу әрекетінде қолдың моторикасын
дамыту».
5. Интернет
-ресурстар.
|
Өзін-өзі тәрбиелеу тұрғысынан
оқылған әдебиетке талдау.
|
Балалармен
жұмыс
|
Қыркүйек
|
«Күз» тақырыбына сурет салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Қазан
|
«Көкөністер, жемістер, саңырауқұлақтар»
тақырыбына сурет салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Қараша
|
«Ағаштар» тақырыбына сурет
салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Қаңтар
|
«Қыс» тақырыбына сурет салу.
|
|
Ақпан
|
«Үйдегі әлем» тақырыбына сурет
салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Наурыз
|
«Көктем» тақырыбына сурет
салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Сәуір
|
«Ғарыш әлемі» тақырыбына сурет
салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Мамыр
|
«Ертегі әлемі» тақырыбына
сурет салу.
|
Бірлескен шығармашылық
әрекет.
|
Ата-аналармен
жұмыс
|
Қыркүйек
|
Консультация «Моториканы дамыт
- сөйлеуді дамыт!»
|
Жылжымалы қалта ата -ананың
бұрышында.
|
Қазан
|
Консультация «Дәстүрлі емес
сурет техникасы арқылы ұсақ моториканы дамыту»
консультациясы
|
Ата -аналар жиналысында
сөйлеу.
|
Қараша
|
«Күздің аяғында ағаштар»
тақырыбында ашық оқу қызметі.
|
Ашық оқу қызметімен
бөлісу
|
Қаңтар
|
Ата -аналардың қатысуымен
өтетін шараға дайындық.
|
Отбасылық қонақ бөлме «Бірге
сурет салу - қызықты!»
|
Ақпан
|
Көрмеге суреттер
дайындау.
|
«Біздің ашылу күніміз» балалар
шығармашылық көрмесі.
|
Наурыз
|
Фотоесепке
дайындық.
|
«Сызу қандай эмоция тудырады?»
Тақырыбында жыл сайынғы фотоесеп.
|
Өзін-өзі
тану
|
Сәуір
|
Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбы
бойынша материалдар жинағы.
|
Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбында
жазбалар, есептер, консультациялар, фотосуреттер, жұмыстар салынған
қалта.
|
Мамыр
|
Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбы
бойынша жұмыс жоспарын дайындау, оқуға арналған әдебиеттерді
іздеу.
|
Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбына
жоспар құру.
|
Қараша
|
«Қолдың ұсақ моторикасын
дамыту үшін сурет салудың дәстүрлі емес әдістерін қолдану»
мұғалімдерге арналған кеңес.
|
Мұғалімдер кеңесінде
сөйлеу.
|
Наурыз
|
Мастер -класс «Қызықты
сурет».
|
Семинарда
презентация.
|
Мамыр
|
Өзін-өзі тәрбиелеу тақырыбы
бойынша үлгерім туралы есеп дайындау.
|
Мұғалімдердің соңғы кеңесінде
сөйлеу.
|