Тақырыбы: «Бала тәрбиесіндегі
ата-аналардың құқықтары мен
міндеттері»
Мақсаты: Ата-аналарды балалардың
құқықтарымен таныстыру және бала алдындағы міндеттерін айтып кету
бала мен ата-ана арасындағы түсініспеушілікті
нығайту.
Барысы:
Әрбір баланың отбасында тұрып,
тәрбиеленуге құқығы бар. Отбасылық тәрбие баланытәрбиелеудің ең
тәуір түрі, сондықтан да оған басымырақ маңыз беріледі. Баланың ө
зата-анасының отбасында және өзге де туысқандарымен тұруына,
олармен қарым-қатынас жасауға қақысы бар.
Баланың өзата-анасының
тәрбиесінде болуға, мүдделері мен жан-жақты дамуының қамтамасыз
етілуіне, оның адамдық қадір-қасиетінің құрметтелуіне қақысы бар.
Бала өз мүддесіне қатысты кезкелген отбасылық мәселелерді шешкенде
өз ой-пікірін еркін білдіруге құқылы.
Баланың құқықтары жөніндегі
Конвенцияға сәйкес әрбір баланың өзінің даралығын сақтауға қақысы
бар. Оны даралайтын белгілер аты, тегі, әкесінің
аты.
Ата-ана өзбалаларының
денсаулығына қамқорлық жасауға міндетті, тәрбиелеуге құқылы және
өсіп-жетілуіне жауапты.
Ата-аналар балаларының орта
білімалуын қамтамасыз етуге міндетті. Ата-аналар, әдетте, баласы
оқитын мекемені баласымен келісе отырып таңдайды. Ата-аналар
баласының сабақтан қалуын, мектепте нашар қылық көрсетуін
қолпаштамауға тиіс.
Ата-аналар әртүрлі теріс
қылықтардың алдын алу үшін (төбелес,мектепте тәртіп бұзут.б)
балаларын қадағалап отыруға міндетті.
Ата-ананың құқықтары мен
міндеттерін ойдағыдай орындамау оларғаата-аналық құқықтан айыратын
және шектейтін санкциялар қолдануға әкеліп
соқтырады.
Сіздерге
психологиялық-педагогикалық тұрғыдан
берілетін 14
кеңеске назар аударуларыңызды
өтінемін. Және бұл кеңестерді жүзеге асыру арқылы, сіздер
балаларыңыздың көңіл-күйін бақылап, қадағалай
аласыз.с
1. Тәңертең сабаққа барарында
баланы жайлап қана оятыңыз. Сіздің биязы үніңіз бен күлімсіреген
келбетіңіз оның ұйқысын ашуы тиіс. Кешегі істеген теріс қылықтарын
айтып, басқа да түкке тұрмайтын нәрсеге жүйкесін жұқартпаңыз.
Тамағын ішпей жатып ұрыс-керіс
ұйымдастырмаңыз.
2. Егербалаңызсабақтан
кешігетіндей болып жатса, онда «Бол да болдың!» астына алып
айғайламаңыз. Оған оны ертерек оятпаған өзіңіз
кінәлісіз.
3. Баланы сабаққа аш құрсақ
жібермеңіз;
4. «Бұзық болма! »,
«Қисалаңдамай тыныш жүр!», «Бүгін екі алсаң құртамын!» деген
ескертулерді жиі айта бермеңіз. Керісінше, оған жылу сыйлап, жақсы
баға алып келуіне тілектестік білдіріңіз;
5. Есіктен кірмей жатып,
«Бүгін қандай баға алдың?» деп бас салып балаңызды
сұрақтың астына алмаңыз. Мектептен келген балаңызды көңілді
қарсы алыңыз, оның сабақтан шаршап келгенін
ескеріңіз. Егер бала әлденегеренжәпкелсе,
бірдеңеайтпақшыболса, «сенітыңдауғауақытымжоқ» демей,
арнайыкөңілбөліп, мұқияттыңдаңыз;
6. Бала бірдеңегеашуланыпжүрсе,үндемеңіз.
Сабасынатүскенсоң, олболғанжағдайдыөзі-ақайтады;
7.
Баланыңболымсызкөрінгенқылығыүшінмұғалімсіздішақыртса,
өзараәңгімегебаланықатыстырмаңыз;
8. Мектептенкеле сала
баланыотырғызыпқойыпсабаққадайындалтпаңыз. Одан да оның 2-3
сағатойнап, демалғаныжөн, түстеұйықтаптынықсын.
Бесінмезгілі-сабаққаәзірленудіңеңсәттікезі.
9.
Бірмезгілдебарлықсабаққаәзірленудіталапетпеңіз.
Әрсабаққаәзірленгенкезде
үзілісжасағандұрыс;
10.
Сабаққаәзірленіпжатқанбаланыңжелкесінентөніптұрмаңыз.
Дөрекісөйлемеңіз. Одан да көмектесіп,
бірлесіпдайындалыңыз;
11. «Егер, сен, осы сабақтыорындамасаң, ...»
депбасталатынтәртіпкешақырубаланыңжүйкесінеәсеретеді. Одан да
өзіңізкірісіп, жайлапжетектепотырыңыз.
12. Күнде жарты
сағатештеңегеалаңдамайбалаларыңызбенемін-еркін,
жақынтартыпәңгімелесіпотырыңыз.
13. Балаңыздыңкөңіл-күйінашарболса,
ондабірденназараударыңыз.
Олсабақтанзорығуымүмкін.
14. Егербалаңызайтқаныңыздытыңдамайтынболса,
ондаұстазымен, психологпен, дәрігерменкеңесіңіз.
Халықданалығында: «Баланы 5-ке
дейінпатшаңдайкөтер, 15-ке дейінқұлыңдайжұмса, 15-тен
кейіндосыңдайсыйла» дегенкереметұлағаттынақыл бар.
Соныәрдайымбасшылыққаалыңыздар, құрметтіата-ана!
ЖШС «Нұр – Сайд» бөбекжай –
балабақшасы
«Бала тәрбиесіндегі
ата-аналардың құқықтары мен
міндеттері»
Орындаған:
Психолог: А. Г.
Арапова.
Тасбұлақ
е\м